Alla inlägg under augusti 2007

Av Suss - 15 augusti 2007 09:41

Johanna...du som skrev kommentar till inlägget där jag berättade om att jag fått ont i halsen, du som var homeopraktiker... Är det så att det halsonda kan "bryta ut" efter att man ätit medicinerna ett tag? När jag var på mitt allra första besök hos homeopraktiker, och om jag inte missminner mig, så sa han att det just kunde bryta ut efter ett tag för att sedan bli bra igen. Sedan ringde jag min mamma nu och hon hade hört detsamma av någon annan som gick på naturmediciner. Om du nu läser min blogg vore jag ytterst tacksam om jag fick svar på min fråga! =) Läget just nu är att det "onda" har gått från vänstra sidan till den högra. Jag hoppas på att det blir bra inom ett par dagar nu när det härjat på även denna sida. :P

Av Suss - 14 augusti 2007 20:59

Det är liksom inte sant! Inte om man heter Suz och vanligtvis brukar ha otur hela tiden. Åkte in till Birsta innan jag skulle jobba och strosade runt på IKEA igen. Köpte en ny toarullehållare till det nya badrummet och lite annat stuffs dit som t.ex en badrumsmatta. Vad jag inte hade räknat med att hitta var ju en hylla som jag behövde. Innan hade jag ett jättehögt badrumskåp inne i mitt badrum, men detta är utslängt nu så jag kommer istället att ha ett badrumsskåp i mycket finare skick som jag fick av mamma och pappa när de renoverade sitt badrum. Detta badrumsskåp är dock inte lika högt som det som var innan och av den anledningen ska jag lägga en skiva ovanpå denna som ska fungera som hylla. Nu tror ni att jag vimsar till det här men mellan badumsskåpet och en annan tjoffs (vet inte riktigt vad jag ska kalla det) som gömmer alla rör och grejer, är det en öppen yta med plats för t.ex en tvättmaskin eller ett torkskåp. Lite högre upp på denna fria yta kommer denna hylla ligga...och där är det då meningen att saker skall kunna förvaras. Jaja, det där var säkert jättesvårt för er att förstå men huvudsaken är ju att jag gör det. För att komma till grejen då...jag hittade en stor skiva 60x210cm, vit och blank, på fyndhörnan på IKEA för 95 kr. Inte en chans att jag skulle ha gjort ett sådant billigt köp någon annan stans. Till råga på allt så kommer det efter avkapning ju till och med bli en bit över och denna kommer räcka precis som hylla ovanförkylskåpet i köket. Alltså helt perfa! =) Men ibland måste en olycksdrabbad liten tjej få ha tur också. =)

Av Suss - 14 augusti 2007 12:02

Jag vill inte tro det men ändå har jag känslan av att det är så, att jag har en halsfluss på g. Försökte sola lite på balkongen för en stund sedan men det enda jag låg och tänkte på var hur en operation av halsmandlarna gick till så det var bara till att slå igång datorn och börja läsa. Jag vill ta bort halsmandlarna så jag slipper den här skiten men jag skojar inte när jag säger att jag blev avskräckt när jag läste om det. Men det kanske är värt att gå på smärtstillande i 1-2 veckor? Frågan är hur det kommer gå med skolan om det skulle bli av, kommer allt klaffa? Kommer man ha ork till att plugga under de 10-14 dagar man behöver vara hemma från skola och jobb? Vi får se vad som händer...

Grattis Evve på din 24-årsdag! :)

Av Suss - 13 augusti 2007 23:53

Då var denna måndagskväll över och det är dags att dra sig till sängs. Har för övrigt inte hänt så mycket av värde att berätta ikväll. Kollat på en film, kikat på Lyxfällan på TV och pratat med Jens. Nu ska jag lägga mig och läsa om lite läs- och skrivsvårigheter till jag somnar in...

Av Suss - 13 augusti 2007 18:43

Har lyssnat igenom Timbalands nya album nu senaste dagarna och förrgår upptäckte jag en riktigt skön låt... Timbaland feat. One Republic - Apologize.
Det roliga var att kussen också hade upptäckt den. Märks att vi är släkt med samma musiksmak. Nu väntar vi på Kents nya album och konserten i november med Jessica och Danne! =D

Av Suss - 13 augusti 2007 17:18

Gud så kasst jag sovit i natt, vet inte av vilken anledning heller. Har vaknat typ varannan timme. Kl. 12 åkte jag och köpte lim till mattan, vips 468 spänn iväg bara sådär för 5 liter. Sedan blev det en Birstatrip. Köpte tvålpump och lite andra badrumsartiklar och letade febrilt efter en snygg tvättkorg. Ska ju vara lite klass på badrummet nu, så även på tvättkorgen. ;) Sedan åkte jag hem, mamsen och papsen kom. De hade tydligen planerat strömavbrott hemma och tyckte det var tråkigt att sitta hemma av den anledningen. Papsen limmade fast den där lösa skivan som vi ska sätta väv på sedan.

Nu är det banne mig mat!

Av Suss - 13 augusti 2007 17:11

Jag har bestämt mig nu. Jag vill satsa, göra ett försök...

Av Suss - 12 augusti 2007 20:31

Kände att jag var tvungen att bege mig ut för att röra på mig så jag beslöt mig för att gå till kussen. Hon frågade om vi skulle käka något och eftersom hon nämnde igår att hon kanske skulle äta tacos idag så blev det så. Promenaden var jobbig, skulle nog tagit cykeln istället. Var totalt matt i kroppen när jag gick, men jag kom ju fram i alla fall. Sedan blev det en biltrip till City Gross, ja hör och häpna! Det blev inte ICA som Jonna är så trogen. ;) Och mätta som tusan blev vi. Efter mat blev det TV, The bachelor: Rome. Och efter det kom brorsan och hämtade mig eftersom han skulle ta hem takfärg till sig som han själv skulle använda. Nu ska jag nog bara relaxa resten av kvällen. Känner mig riktigt seg.

Ovido - Quiz & Flashcards