Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Suss - 24 augusti 2007 23:28

Det verkar strömma med poliskontroller i Sundsvall. Och jag verkar lyckas hitta dit varje gång. Skjutsade min bror Juha och hans, vad jag fattade det, Stockholmspolare, från travet till Primero. På Köpmangatan blev man invinkad för körkortskontroll och blåsning. Andra gången på 3 veckor. Om det ens är 3 veckor?? Och jag som blåser varje dag jag har kvällspass på jobbet. Mina lungor är nog snart sönderblåsna. ;)

Av Suss - 24 augusti 2007 22:16

Det verkar aldrig ge sig, det onda i min nacke. På söndag har det gått en hel vecka. Skrev ett mess till Jens om att han skulle ha varit hos mig och masserat mig nu...men han satt och drack öl med sina polare (vilket jag hade väldigt mycket på känn efter vad han berättat i veckan). Men man kan ju åtminstone göra ett försök, eller åtminstone drömma lite. ;) Mallie bor ju lite långt ifrån... =(

Nu vet man att det lönar sig att klaga på jobbet också. =) Skickade ju som jag skrev ett klagomail igår...och idag har schemat ändrats igen. Igår var jag uppsatt på 10 timmars jobb sammanlagt under hela nästa vecka, nu är det 29. =) Men nog fan tycker jag att man ska ha rätt att klaga om man tycker att saker och ting är orättvisa, och det har varit väldigt orättvist, det vill jag säga er!

Av Suss - 24 augusti 2007 22:03

Jag beundrar Carolina Klüft. Vilken underbart skön tjej. Lyssnade på radiosporten på radio igår kväll när vi höll på i badrummet, framför allt av den anledningen att höra hur det gick för Giffarna men så var det en intervju med Carro med. Det är nog svårt att hitta en skönare, gladare och mer jordnära idrottare än henne. Inte nog med det var det väl besvarade frågor från hennes sida och som hon svarade på dem, väldigt duktig på att prata och inte var det kortfattat heller.  En äkta svenska som verkligen står för den hon är. Hon såg det också som viktigare att slå personligt rekord än att vinna VM, bara det säger ju allt. En dryg idrottare som t.ex Eunice Barber, för övrigt Carros främste motståndare som dock står över 7-kampen i detta VM för att satsa på längdhoppet, hade ju aldrig i sitt hela liv kunnat tänka sig att säga så. Nej, jag tycker verkligen att vi svenskar ska vara stolta och glada över att vi har Carro. Nu är det bara att hoppas på i första hand många personliga rekord men självklart måste vi ju också hålla tummarna för ett guld. Jag ska upp kl. 3 i natt och kolla, ska ni? =)

Av Suss - 24 augusti 2007 12:17

Lönen har kommit men det är inte ens hälften kvar, tur man får 3500 i studiebidrag när skolan börjar...vissa av de pengarna skall visseligen läggas undan. Jag har blivit en jävel på att spara, en jävel på kärlek vet jag däremot inte. Men just i detta nu finns det bara en som är i mina tankar och så hoppas jag att det kommer att förbli, kanske för all framtid. ;) Får i januari se seriöst på vad som kommer att hända. Jobb om 1 timme och 40 min. =(

Ovido - Quiz & Flashcards