Alla inlägg under januari 2007

Av Suss - 31 januari 2007 21:07

Suttit i tele med Mallie i en dryg timme, kändes verkligen inte som att det var så länge men tiden går fort när man har roligt. Men vad ska jag göra nu? Är lagomt rastlös och börjar snart att klättra på väggarna. Inget intressant på TV:n och glo på heller. Läst lite om "maskrosbarn" men känner verkligen inte för att plugga just för tillfället när man varit i skolan hela dagen. Ska i alla fall ta och kolla på ett avsnitt Prison Break innan jag går och lägger mig, sedan blir det uppstigning kl. 06.00 imorrn... Känns såå tungt. Fördel att man slutar 12.00

Av Suss - 31 januari 2007 18:28

På knytkalaset fick alla arbetslag i uppdrag att göra en "reklamfilm"...utan att filma då. Hade 40 min på oss och vi skulle göra reklam för vår ort och eftersom alla i mitt arbetslag är från Sundsvall blev det ju givet Sundsvall vi gjorde reklam för. Vi gick efter stuket på AMF-pensions reklamsnuttar och träffades på olika platser i Sundsvall. T.ex Två i gruppen gick och låtsades krocka med sina kundvagnar och den ena säger "Nämen hej, är det jag?" "Ja!" "Handlar jag fortf. på IKEA?" Svinroligt hade vi på uppvisningen i alla fall. Garvade en hel del. =) Men nu till det som irriterat mig under senaste timmarna...Angelica berättade att en i vår studiegrupp som vi tänkt att samåka med hade frågat henne under vårt seminarium vad hon och jag hade för bilar, om det var nya bilar eller gamla. Hon var "rädd om livet" så hon vågar inte åka i gamla bilar. Jag och Angelica blev båda förbannade över detta eftersom vi tror att det var mer att hon ser ner på oss för att vi är yngre och kanske inte har lika körerfarenhet som dem. Men då kan ju hon dra nånstans för är det nåt jag kan säkert så är det att köra bil, å säkerligen bättre än henne. By the way...gick fan i snigeltakt när vi åkte hem. Kändes lite pinsamt också. Den andra kursaren som åkte med imorse stannade i Härnösand över natten så jag fick sitta fram och det var ju bara att babbla på som fan för att det inte skulle bli pinsamma tysta minuter. Verkade som hon var lite nervös. *huhu* Hur farligt är det att prata med mig egentligen? *asg*Mitt under seminariet ringde min mobil...hörde det genom vibratorn men var snabb med att trycka på upptaget. Kunde inte gissa vem det var som ringt så jag kollade upp numret när jag kom hem och ringde upp. Då visar det sig att de ringt om ett jobb jag sökt och ville boka en intervju. Så på måndag ska jag på jobbintervju. =) Får la se hur det ska gå. Skulle vara riktigt gött att få det där jobbet så man kan tjäna in de där pengarna så att man klarar sig över sommaren. =)

Av Suss - 31 januari 2007 12:49

Då var vi här igen...Har haft lunch och måste ju roa mig med något de sista 25 minuterna innan seminariet. Hade föreläsning imorse, kan väl inte säga att jag lärde mig så mycket nytt med tanke på att jag hade typ samma föreläsning för bra precis ett år sedan på inriktningen. Vi pratade bl.a om självkänsla och självförtroende, var i alla fall rätt intressant. Blev en intressant diskussion där. Min självkänsla och mitt självförtroende är i alla fall på topp. =) Till lunch blev det bara mackor idag...känns så onödigt att käka något annat när vi ändå ska ha knytkalas 15.15 Får väl se hur länge vi blir kvar på skolan idag, på schemat har vi tid till 19 men troligen kommer vi väl vara klar vid 17-17-30. Sådant som visar sig. Idag är det "bara" 2 veckor kvar till mina älsklingar kommer! =) Åter ikväll...

Av Suss - 30 januari 2007 21:12

Då har man pluggat lite till, sett Ugly Betty och fått ett cute "Var håller du hus? Orolig"-sms av Malin. Bara för att man för en gångs skull inte råkar sitta vid datorn hela kvällen. ;) Ska la tjöta med Mallie nu och förmodligen lite med Jonna sen också. =) Henne har jag inte babblat med sen i måndags...gick ju och la mig lite tidigt igår så hon hann inte komma hem innan dess. ;)

Av Suss - 30 januari 2007 19:03

Det är fasen inte smart att lägga sig i soffan och plugga. Detta gjorde att jag blev tvungen att sova en halvtimme men nu är man i alla fall lite piggare. Har suttit och läst lite inför seminariet imorrn nu en timme men nu ska jag ut i kylan, ta en promenad till faster och hämta min extranyckel bl.a Ser inte fram emot att få komma utanför porten med tanke på att jag fryser redan nu här inne i lägenheten. Höres later!

Av Suss - 30 januari 2007 15:25

Gött, slutade 3½ timmar tidigare idag. Har varit en jobbig dag..haft en och samma "tråkiga" föreläsare hela dagen. *suck*Men nu är man hemma i alla fall. For och handlade lite till morgondagens knytkalas på skolan, blir sallad. Är la meningen att vi ska lära känna de nya i klassen. Grejen är den att hälften av de i klassen har jag gått i samma klass med sedan ett år tillbaka. Glömde igår säga att vi i min studiegrupp fick min gamla lärare som handledare...Har kännt henne i 12 år, plus hennes familj, så det känns lite halvknepigt att hon som känner mig så väl ska rätta mina uppgifter. Vi får se om hon ber någon annan att göra det...Men i övrigt gillar jag henne skarpt och har så gjort sedan jag började i 4:an då jag hade henne som lärare första gången. =)Imorrn slipper man som tur är köra upp till skolan. Ska samåka med de andra i studiegruppen som bor ett stenkast härifrån. Känns skönt att man kan slappa i bilen för en gångs skull. Har seminarium imorrn också...Nu ska jag börja med salladen, Jonna jobbar och Mallie är och matar Evves firre. *huhu*

Av Suss - 30 januari 2007 11:55

Sitter på skolan, ska strax börja... Har haft en skittråkig föreläsning hela morgonen. Ärligt talat höll jag på att somna...Var riktigt nära...Nu har vi IKT-labb. Ingenting jag heller ser fram emot.Back tonight!

Av Suss - 29 januari 2007 21:43

Tro det eller ej men nu ska jag gå och lägga mig, typ minst 3 timmar tidigare än vanligt...Såå trött och kan ju inte vara lika grinig imorrn när jag kommer hem...Puss

Ovido - Quiz & Flashcards