Alla inlägg under januari 2007

Av Suss - 29 januari 2007 20:46

Jag är så less och förbannad. För det första för att jag var tvungen att plugga ikväll, jag är astrött och mobiljäveln funkar knappt. Stackars Mallie som försöker konversera med mig. "Det är ju bara måndag idag, hur ska det se ut resten av veckan?", frågade hon. *huhu* Men hon är faktiskt varnad sedan ett tag tillbaka. Jag vet hur jag blir när jag varit i skolan. Idag var det start på en ny kurs. Fick en hyfsad studiegrupp där hälften bestod av Granlobor typ. ;) Lite blandad kompott med studenter som jag, som går lärarutbildningen, och färdigutbildade lärare. Kan bli intressanta diskussioner framöver. Nu ska jag "försöka" vara trevlig mot människor i min närhet som vill prata med mig...

Av Suss - 29 januari 2007 00:54

Jag skulle ha lagt mig i min säng och sovit för länge sedan... Åtminstone bör jag ligga i sängen om 6 min men så riktigt fort kommer det ju inte gå.Imorrn, eller man kanske ska säga idag, så är det skola. Tröttsamt! Jag har suttit och stresspluggat från 19.30 till 22.30 och skulle behövt plugga mer men får ta det imorrn istället...när man kommit hem från skolan. Sedan råkade man sitta i tele med kussen i 1 timme och 40 min. Skrev till lite på mitt personliga brev, tog som vanligt ett tag för mig...formuleringsfreaket! Verkar som att kussen tyckte att mitt personliga brev var bra i alla fall. =)Brände en svinbra skiva till bilen imorse innan jag for till Timrå. Värsta nöjd med den! Fast blir mest att man lyssnar på Ne-Yo - Time och Dishwalla - Every little thing. Har upptäckt en gammal låt som är hyfsat skön också, Dilba - I'm sorry. =) Men nu ni, nu är det stört i säng! Gonatt på er gott folk!Puss

Av Suss - 28 januari 2007 16:55

Känns som att det var år sedan jag skrev i min blogg. =) Hade ju tänkt att jag skulle hinna skriva ett inlägg igår innan jag begav mig iväg men jag hann inte...min klädvalsångest tog upp den tiden... Hade verkligen svårt för att bestämma mig för vilka kläder jag skulle ha på mig igår. Slutade med att jag bytte jeans i sista stund, alldeles innan jag skulle traska till faster som jag blev bjuden på middag hos. Satt och tjötade och åt på verandan med Kjells döttrar och jag måste säga att jag blev lite förvånad över samtalsämnet de hade. *huhu* Väl kommen till Kotten så var det rätt lugnt festande där men det blev bättre ju närmare utgången det blev. Som typ alltid då...Sen gick vi ut, vi var ett gäng på 7 pers tror jag, hamnade på Irish. Men det var trevligt och träffade på Ante, mitt ex som Kotten visade sig känna lite. Jag säger då det...alla ska då känna alla. Det hände lite komiska grejer också...Jag och Elin stod i toakön och framför oss i kön hade vi en kvinna på vad jag skulle tippa runt 35 år...Hon hade slips så jag slängde ju snabbt ut en liten kommentar där, "Snygg slirre, jag gillar slipsar", sa jag typ. Hon kollade på mig, sa typ "Tack!" och sedan fläker hon ut en sådan fräck kommentar som "Är ni tillsammans eller?" till mig och Elin. Så att det verkar som att bara för att man ger en komplimang över att man gillar en persons slirre, så blir man utpekat som gay, just för att man står bredvid en tjejkompis i toakön. Vi blev faktiskt lite smått irriterad på henne för så där säger man ju inte... Men men...Hade jag och typ Mallie (som inte är så blyga av oss och precis likadana) stått i kön hade jag lätt sagt "Ja, det kan du lita på" och sen hånglat upp Mallie mitt framför ögonen på henne. Fan vad roligt det skulle ha vart! *asg* Elin fick sedan en inte alltför cute snubbe efter sig så hon bad mig hjälpa henne när han stötte på henne. Lätt att jag gjorde. Det var bara att säga typ "Låt bli min flickvän, hon vill inte prata med dig". Funkar ALLTID lika bra. På dansgolvet hade jag dock dansat tät "dirtydance" med en tjejkompis. ;) Man lär sig mycket när man är ute på krogen. På vägen hem med bussen ringde jag Mallie och sedan hann jag inte mer än lägga mig i sängen, lite snurrigt var det allt, så ringde hon mig och sa att hon kommit hem...sedan var vi fast i telen i 20 min. Somnade fort gjorde jag sen i alla fall. Imorse var det lite tungt att kliva upp men när man väl tagit sig en dusch så blev man pigger. Sen for jag iväg till sporthallen i Timrå och dömde lite pingis i en vad jag tyckte "iskall" hall. Fick sitta med jacka på. Och nu sedan jag kom hem så har jag pluggat lite. Jens har inte hört av sig så jag vet inte om han kommer hit och käkar idag som det var sagt. Jag börjar i alla fall bli sjukt hungrig nu så man kanske ska börja och göra den där tacopajen. Var rätt många månader sedan jag åt tacopaj nu faktiskt så det ska bli riktigt smarry. :P

Av Suss - 27 januari 2007 12:23

Det var på tiden att man ätit frulle...Tog en timme från att jag nämde det till att det verkligen blev av. Jens ringde och "störde" mitt upp i mitt ätande också. ;) Ikväll blir det fest och utgång! Ser verkligen fram emot det. Tror inte jag har varit ute på krogen sen i november faktiskt. Tiden går fort. Men innan det så ska jag vara duktig och plugga lite...Jo, jag vet att plugga på en lördag låter crazy men det är ju faktiskt så att jag kommer vara ganska upptagen imorrn med pingisdömande bl.a Så man använder sig helt enkelt av den tid man har till förfogande...Så vad är skillnaden mellan att vara lärare nu och förr? Det är det jag ska spåna lite på nu...Plus lite annat förstås. Saknar er brudar...

Av Suss - 26 januari 2007 23:51

Var och kikade på Let's dance hos faster. Sprang sedan hem, de 800 meter som är mellan oss, men det ångrade jag skarpt sedan, även om det var för att jag skulle hinna snacka lite med Malin innan hon gick och lade sig. Slutade med att hennes dator hängde sig och det blev ett telefonsamtal på typ en halvtimme istället... Men F.U.C.K vad ont det gjorde att andas efter att ha sprungit i kylan. Kändes precis som att man tagit ut sig allt vad man kunnat på en skidtävling. Och inte nog med det så hade jag heller inga vantar på mig på vägen hem utan de hade olyckligt Denises kompis lånat och farit till stan med. De såg väl varmast och mest bekväma ut av de vantar som fanns att välja mellan. Får förhoppningsvis tillbaka mina sköna mockavantar imorrn som jag köpte för snart ett år sedan då jag var nere i Stockholm över dagen med Elin. =) Har ett gott och roligt minne från den dagen. =) De som satt både framför och bakom oss på bussen kan inte ha blitt riktigt kloka på oss. Har för mig att vi babblade mest hela vägen. =) Och Damkronorna spöade USA eller om det var Canada i semifinalen i OS (tur att man har ett sådant bra detaljminne). Det var en riktigt bra dag på alla sätt och vis i alla fall.Nu ska jag ta och glutta på lite Prison Break och sedan blir det sussatime för mig. Kussen gick och la sig nyss, hon var lite irriterad. Grannen hade fest, spelade även Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra. Hon hörde även någon/några som körade till. *asg* Men den där grannen hon har verkar inte vara riktigt normal i vilket fall som helst. Sista natten jag sov hos Jonna när jag var nere i Motala sist så hade de också fest. Vi gick och la oss sent och jag tror närmare bestämt att det var på en söndag. Ok om man festar och spelar "hög" musik på en fredag eller lördag...men en söndag liksom? Och när klockan börjar närma sig 24 får man ju, vilken dag det än är, sänka volymen åtminstone.Destiny's child - Brown eyes...hörde den när jag höll på att sätta upp hemmabiot. Den är lite skön. Är inne i en "lugna låtar" period nu...Men imorrn förmiddag blir det till att ladda upp med lite partylåtar. =)

Av Suss - 26 januari 2007 18:39

Idag har jag införskaffat mig ett hemmabiosystem. Riktigt nöjd! =) Latat mig från plugg sedan kl. 12 så bör ta tag i det och läsa ut boken nu, som nu mitt mål var. Funderar även på om jag ska gå bort till faster och glutta på Let's dance, visserligen ska hon själv fara iväg och jobba natten men får ju åtminstone sällskap av Kjell och hans döttrar. Bättre än att sitta ensam hemma... Nu är även skjutsen fixad till morgondagens party! =) Shit vad det börjar hända saker på Ikanohuset. När jag väl gick och strosade där träffade jag även på lillebrorsan som jobbade. Det var en del flyttrea, synd man inte har pengar att lägga på klädköp och dylikt. Nu måste jag ta och fixa mig något att äta, börjar bli riktigt hungrig.

Av Suss - 26 januari 2007 00:50

Åhh, nu har jag sett på Oth, såå bra! Jag vill också vara sådär lyckligt kär och precis allt känns perfekt. Kanske motsäger att jag vill vara singel men man kan ju alltid hoppas på, att den dagen man är redo för ett förhållande igen, få ha sådana känslor. Måste hålla med Malin om att man mest log efter detta avsnitt... Annars har det ju en förmåga att komma en del tårar. :)

Av Suss - 25 januari 2007 23:55

Häpnadsväckande gick kussen och la sig nyss. Tänkte inte vara så mycket sämre än henne...ska bara se det senast släppta avsnittet av Oth sen blir det även sleepa för min del. Gonatt på er, vakna själar...Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards