Alla inlägg under februari 2007

Av Suss - 28 februari 2007 22:08

Ringde till Mallie, hon var lite nere och hade det tråkigt, så då tänkte jag att jag skulle vara lite snäll. När jag tänker efter, så mycket som jag babblade i telen med henne idag, då förstår jag nog nästan kanske att de tycker att jag pratar mycket... *huhu*Nu har jag hämtat Jens och Olle på jobbet och skjutsade hem dem. Som tack för besväret fick jag 50 spänn. Nu tror jag att jag ska lägga ned pluggandet för dagen och se på Prison Break...sedan blir det sova. Upp 6.15 imorrn. Räknar inte med att vara så pigg som jag var idag...eller ovanligt pigg för att vara jag när det är skola. Och en fråga som jag kan ställa till mig själv och som även Mallie frågade mig förut... Varför bryr jag mig om sådant som inte berör just mig? Måste ju vara för att jag tycker synd om de andra...jag vet inte. Är ju sådant som jag egentligen inte skulle behöva slösa energi på.

Av Suss - 28 februari 2007 20:36

Även idag blev det ett sent första blogginlägg. Dagen har varit givande men nedtröttande. Men jag var inte trött imorse som tur var, kan bero på att jag fick sova typ 8 timmar. Skönt. Dagen började ju bra. *asg* När jag var på väg upp till vägen imorse för att bli uppplockad möttes jag av en karl, märklig en, har sett honom mååånga gånger förut, som kom springandes barfota utanför huset, i kalsonger och jacka och skulle slänga sina ölburkar. Ja ni förstår ju själva.Kom hem vid 18...åtminstone en timme tidigare än beräknat. Sedan blev det pancakes till middag. Pluggade samtidigt som jag stekte. Nu väntar jag på att Jens ska ringa. Han bad mig hämta honom från jobbet för 50 spänn så det är väl lika bra att ställa upp då. ;) Egentligen är man för snäll. :) Skönt att det är sista skoldagen imorrn. =) Men ska jobba så fort jag kommer hem så även morgondagen kommer väl att swischa förbi.

Av Suss - 27 februari 2007 22:53

Nu ska jag sova. Har precis kollat på ett avsnitt How I met your mother. Imorrn blir det Prison Break. Annars har jag mest pluggat hela kvällen. Upppstigning 07.00 Fick i alla fall 45 minuters sovmorgon imorrn.Sov gott!

Av Suss - 27 februari 2007 20:07

Så sant som det är sagt. Hann ju knappt komma hem förrän jag kom på att jag var tvungen att fara och handla. Mitt kylskåp var typ tvärtomt men det ser lite bättre ut nu i alla fall. Sen när jag kom hem blev det matlagning och matlådsfixning. Idag har det varit riktigt riktigt tungt att vara i skolan. Blev trött redan på vägen upp till Härnösand och sedan skulle man sitta på föreläsningar hela dagen. Kan ju inte vara hälsosamt för fem öre. ;) Ögonen höll på att slockna många många gånger och det var inte bara hos mig utan de flesta var nog rätt trötta. Jag förstår inte varför man blir så utpumpad efter en dag i skolan. Ikväll blir det nog tidigt i säng, som det känns. Skulle kunna lägga mig på soffan nu och sova en timme utan problem men det tänker jag inte göra om jag ändå ska lägga mig om 2-3 timmar. Istället ska jag fundera lite kring de föreläsningar vi haft hittills denna vecka för imorrn ska vi i studiegruppen skriva föreläsningskommentarer och vi vill inte gärna sitta så mycket efter kl. 17 i skolan, definitivt inte ända fram till 19 som det står på schemat. Imorrn är det redovisningar hela dagen annars...Nu ska jag bubbla lite med Malin och samtidigt få min trötta hjärna att tänka.

Av Suss - 26 februari 2007 22:19

Nu ska jag gå och lägga mig. Tro det eller ej men det är alldeles sant. Tvätta bort lite smink, skölja munnen sen gå till drömmarnas land. Good Night!

Av Suss - 26 februari 2007 21:44

Har en viss Mallie som gnäller på mig för att hon tycker att mina inlägg på senaste tiden har blivit så korta så hon läser dem på en sekund. Malin, jag kan ju säga att om du läser dem på en sekund så, ja då slår du nog alla läsare! *asg* Hör att Sune gått för fulla muggar i helgen i Motala. *huhu*Nyss försökte hon lura mig i hennes blogg att hon har en dejt på fredag...men var ju liksom inte så svårt att gissa att det var Sandra. ;) Darling, jag känner dig tillräckligt väl och tänker tillräckligt lika som dig så mig är det inte så lätt att lura ska du veta. ;) Hon är rätt rolig. Nu fråga hon om jag skulle med på en resa till Mauritius i 2 veckor, åka om två dagar, en resa som varken hon eller jag kan åka på. Koko hon är! Men den dagen hon berättade att Mauritius var ett av hennes drömresemål blev jag ju inte särskilt förvånad, när det även varit mitt sedan någon gång i högstadiet. Även om det är jäkligt dyrt att åka dit så ska jag ta mig dit en dag i mitt liv, när och med vem? Ja det får tiden utvisa. Vem vet, kanske blir med Mallie? ;)Skoldagar, och framför allt måndagar brukar inte vara roliga. Jag brukar vara sur och tvär och tjurig... Men idag har jag inte varit det, och det är mest tack vare dig gumman. :) Du avslutade min skoldag så bra. Sen får man ju på något vis, ska man säga "gratta", kussen till hennes anställningsintervju hon fick i Sundsvall. Och hon har ju sagt upp lägenheten också. :) Mycket som händer under en och samma dag här nu. Ett steg närmare Sundsvall. :) Pussen

Av Suss - 26 februari 2007 19:12

Blev inget "träffa Camilla" ikväll. Den enda dagen som var möjlig och hon får ont i huvudet...Sååå typiskt! Då måste man börja fixa käk också... *suck*

Av Suss - 26 februari 2007 18:14

Idag har man varit i skolan, en rätt ok dag för att vara en dag i skolan. Har haft föreläsning om konflikthantering/grupprocesser hela dagen men en rätt bra föreläsare. På hemvägen dök det upp ett väldigt sött sms som jag blev väldigt glad över. Tack Malin. :) Behövde verkligen det en sån här dag.Nu sitter jag och väntar på att Camilla ska höra av sig. Vi ska ut och käka och sedan får vi se vad som händer efter det. Måste ju gå och lägga mig vid 23 ikväll så att jag kommer upp imorrn vid 6.

Ovido - Quiz & Flashcards