Alla inlägg under februari 2007

Av Suss - 13 februari 2007 22:12

Blev smarriga bullar måste jag säga. Tog med mig ett gäng och gick till faster och fikade... Var ju tvungen att sysselsätta mig med något. Där såg jag även andra åket i storslalomen... Attans att Anja skulle åka ur, såg ju riktigt lovande ut till en början innan den där innerskidan. Men ett stort grattis till Maria PH som tog silver! =) På vägen hem gick jag in på Hemköp och köpte tre liter mjölk. Väl där träffade jag Åsa i min studiegrupp, hon måste ha trott att jag är en riktig kossa, så mycket mjölk som jag hade i armen. *asg* Men det är faktiskt så att Malin också är en jävel på mjölk. ;) Tidig uppstigning imorrn, blir väl kl. 8 eller något. Kl. 10 kommer studiegruppen och kl. 11 börjar min tvättstuga. Nu ska jag ta och skriva ned den inspelade intervjun vi gjorde idag så att det är lite förberett till imorrn så vi slipper sitta extra länge. En annan tar ju så snällt på sig sådant.

Av Suss - 13 februari 2007 15:25

Det hoppas jag verkligen inte, eller åtminstone att det inte blir värre än såhär. Får kanske ta och dricka lite whiskey ikväll. ;) *asg* Får verkligen inte bli sjuk nu när Jonna och Mallie kommer. Sitter och lyssnar på Lisa Miskovsky - Sweet misery, har precis kommit hem från fältstudien. Det första jag gjorde var att proppa i mig en halstablett i förebyggande syfte. Tänkte strax börja baka bullar. Får se hur min bakform är. *asg* Kanske blir helt fucked up! ;)

Av Suss - 13 februari 2007 12:07

Idag var man uppe och sprang kl.9...läste tidningen på morgonen för en gångs skull. Sedan bubblade jag lite med Josse på msn, vilket var ett tag sedan sist. Måste ju stöta på henne på skolan någonting framöver. Därefter började jag rensa min telefonlista på mobben...behöver ju inte ha numren på både kortet och mobilen liksom, så kopierade så att alla nu ligger på SIM-kortet. Imorrn får jag min nya mobil! =) Bra det så att jag har något att fördriva tiden med till Jonna och Mallie kommer med tåget. Slapp i alla fall jobba ikväll vilket gör att jag kan hålla mig till mina planer, d.v.s att baka bullar ikväll. Det var läääängsen jag gjorde det sist. Sen ska jag såklart kolla på Anja. Förmodligen också skriva ned det inspelade från fältstudien som vi ska ha om en dryg timme. Nu måste jag ta och stoppa i mig lite frulle, har inte riktigt kommit så långt än... Har ju haft fullt upp med annat denna morgon.

Av Suss - 13 februari 2007 00:32

Nu har jag och Jonna satt nytt rekord i att babbla i tele...blev PRICK 3 timmar. Haha, blev ett ganska intressant samtalsämne nyss. ;)Men nu är det dags att sussa, gonatt!

Av Suss - 12 februari 2007 23:56

När man inte har hicka så ofta så kan det faktiskt vara ganska roligt. Sitter fortfarande i telen med Jonna (tänkte slå vårt rekord och det är en kvart kvar) och ibland låter det som om man stammar. *huhu* Jaaa, jag vet att jag är knäpp!! Om 47 timmar och 56 min har Jonna och Mallie kommit till stan. =)

Av Suss - 12 februari 2007 22:57

Just i detta nu har man suttit 2 timmar och 28 min i sträck i telefonen. Först Mallie, som ringde efter att jag började prata om gamla hångel-minnen och sådant som Malin tydligen inte kommer ihåg. Sådant som hände en gång efter en efterfest i Motala. *asg* Tur någon kommer ihåg i alla fall. ;) Sedan började kussen vibba och ha sig då hon testat ringa och det var upptaget. Hon skulle snacka datorer så det är vad vi gjort nu i en och en halv timme.

Av Suss - 12 februari 2007 20:01

Guuud så tråkigt jag har och guuud så rastlös jag är. Blev såhär efter att jag suttit och korrigerat den individuella uppgiften för en stund sedan. Men Malin tycker att jag ska rycka upp mig så det är väl lika bra det. Var nog inte riktigt meningen att jag skulle plugga idag kanske. Men nu är den i alla fall klar, Bengaa ska få läsa igenom den först och sedan ska jag läsa igenom hennes. Så gör vi alltid innan vi lämnar in våra uppgifter och det har gått kanonbra för oss båda hittills. Man lär sig mycket av varandra och sååå vi har utvecklat vårt skrivande sedan vi började på utbildningen. Det är ju sjukt. Usch, nu börjar jag ju känna mig ledsen också. Vill ju att mina älsklingar ska komma nu, ikväll! Men får vänta till onsdag... =( Får sitta och deppa fram till dess, för när de kliver av tåget kan jag med säkerhet säga att det blir ett stort leende som skiner upp. =) Det har gått 6 veckor sedan jag såg dem sist, känns som en evighet. Men snart är de i alla fall här och det är tur det för jag vet inte om jag orkat vänta längre. That's all for now. Älskar er, Malin och Jonna...

Av Suss - 12 februari 2007 16:11

Jag kan nog våga säga att jag fått jobbet nu. =) Varför annars skulle hon ringa och vilja att jag skulle jobba imorrn? Sedan krisade det sig på fredag då tydligen ingen kunde jobba, och en var sjuk. Hon var på mig som sjutton först men Jonna och Mallie är ju här på fredag och vi har ju bokat upp hela fredagen med aktiviteter så jag ville ju absolut inte jobba. Men det löste sig trots allt ändå som tur var. =)

Ovido - Quiz & Flashcards