Alla inlägg under februari 2007

Av Suss - 8 februari 2007 00:54

Då har man sett ikapp i Prison Break. Nu är det dags att gå och lägga sig. Anställningsintervju imorrn/senare idag. Får se hur det går...Good Night!6 dagar kvar...

Av Suss - 7 februari 2007 21:31

Nu var det nära jag fällde en tår igen. Går inte att hjälpas, finns människor i denna värld som berör en starkt och vetskapen om att deras hjärta skulle krossas om de förlorar mig känns som en stor tyngd. Kan man verkligen betyda så mycket för någon? Det finns människor som visar det klart och tydligt, men de växer inte på träd, och känslan att få vara den där som betyder så mycket för dem...ja det känns som en härlig känsla som jag kommer att bära med mig livet ut och som kommer glädja mig minst lika länge. När det nu än slutar.Det är väl ingen hemlighet att jag tycker om när människor visar sina riktiga känslor och just av den anledningen försöker jag visa mina så ofta som det bara går. Att bli bekräftad är viktigt och stärker en till skyarna. Idag ligger jag uppe på ett moln och känner bara lyckan sprider sig omkring mig och sådant sker inte bara hux flux utan det finns saker/människor som ligger bakom detta. Utan de/dem hade jag aldrig varit här idag, jag hade inte varit den jag är just nu, jag hade inte kännt denna lycka som jag känner. Ta vara på det/dem som betyder mest för dig och du har chansen att bli den lyckligaste människan på jorden. Det känns som att jag är lyckligt lottad...

Av Suss - 7 februari 2007 20:26

Nu har man varit ute i Birsta och shoppat lite. När jag kom hem duschade jag mina blommor. Hoppas de blev lika glada som jag blev stolt över mig själv för att jag orkade ta itu med det. *huhu*Och lillebror söker lägenhet för fullt...vem vet, han kanske hamnar här i Granlo han också? *asg*

Av Suss - 7 februari 2007 15:53

Idag har man träffat studiegruppen och vi var riktigt riktigt effektiva så vi gjorde klar hela gruppuppgiften. =) När jag kom hem slängde jag mig på telefonen och ringde Fujitsu Siemens för att höra vad det kunde vara för tok med min bärbara dator. Den har ju inte riktigt varit så normal. Kan/eller kanske kunde/ inte ha den stående på ett bord utan att den efter några timmar kunde dö p.g.a överhettning. På senare tid har man heller inte kunnat bränna DVD, inte kunnat köra något program som kräver större ansträngning av datorn plus att den varit väldigt högljudd. Fick som tips i telen att dammsuga fläktarna så jag skruvade upp alla skruvar, tog bort bakpartiet med fläktarna och rensade. Blev en del damm kan jag säga. Mer än jag kunnat räkna med. Nu efter rengöringen så tycker jag mig redan höra att datorn inte är lika högljudd, kanske är en inbillning men jag tror inte det. Vi får se om det blir överhettad när den nu får stå på databordet ett tag. Har ju löst problemet med en egenbyggd "pall"/låda med öppna sidor så att den ska ha fria luftvägar. Om jag har tur nu så slipper jag använda den igen. =)

Av Suss - 7 februari 2007 00:54

Nu har jag sett tre avsnitt i rad av Prison Break plus att jag såg ett vid 19-tiden så sammanlagt fyra avsnitt idag. Är ju sååå spännande. Kan ju säga att jag gärna sett ett till om inte klockan varit så mycket och jag inte skulle behövt dra mig upp ur sängen kl. 08.00 imorrn bitti. Blir MIUN kl. 10 imorrn och träffa studiegruppen, men det har jag ju redan skrivit. Har i alla fall bara tre avsnitt kvar nu innan jag kommit ikapp. Kanske att jag är ikapp imorrn, beror på om jag känner att jag måste plugga imorrn när jag kommer hem, eller inte. Visar sig... När brudarna kommer måste vi ju självklart se One tree hill också. Jag och Malin vi kommer väl som vanligt tjuta. =) Mallie skrev till Jonna förut idag att hon och jag alltid kommer att vara pussies (eller hur det nu stavas). "But that's why I love you two so much", sa Jonna. Kan ju säga som så då att we love you too, även om du inte är så pussy som vi är. ;) Sitter med tandborsten i munnen nu, dags att gå och spotta ut allt löddrigt skum och sedan känna den fräscha känslan i munnen. *huhu* Gonatt på er! En ny dag, ny möjligheter.Saknar...

Av Suss - 6 februari 2007 21:05

Det är farligt att prata om sådana här saker som flyttar och grejer. Man blir ju bara ledsen, och sedan blir det ju inte bättre av att man saknar personen i fråga sååå mycket att man blir alldeles tårögd och nästan börjar att gråta. Full av känslor, känslor som vill ut... Samtidigt som att jag tycker att det ska bli skitkul att kussen nu troligtvis kommer att flytta hit upp till Sundsvall i sommar så tycker jag jättesynd om Malin som hon kommer att flytta ifrån... 17 år nära vänner, på nära avstånd och sedan bara försvinner hon 55 mil norr ut. Även fast jag vet att de kommer ha kontakt typ varje dag så kommer det ju vara hur tungt som helst för henne att inte ha henne i stan. Men som jag sa gumman...det där klarar du, om inte annat klarar vi det tillsammans. Du tar ju över min plats i princip, förutom att bakgrunden ser lite olika ut... Jag vet hur jobbigt det kan vara ibland, för du skulle bara veta hur tungt det är att sitta här i soffan och skriva detta inlägg och tänka på er två. Saknaden efter er är för tillfället dödligt stor. Helst av allt skulle jag nog vilja tjuta lite nu...för att bara lätta på det hela.

Av Suss - 6 februari 2007 19:47

Sitter och babblar med Malin på msn nu, som att det vore någon nyhet. Helt sjukt men båda tänkte på samma sak vid samma tidpunkt igen, att Jonna fyller år om typ en månad. Riktigt scary detta...inte att Jonna fyller år men att vi tänker lika hela tiden. Och för att börja tala om Jonnas födelsedag så kommer det bli många födelsedagar framöver. *suck* Hur ska man få råd med allt? Jonna i mars, lillebrorsan i april och mamma och pappa i maj...

Av Suss - 6 februari 2007 16:22

Nu har man gjort intervjuer och det gick bra så nu är det det svåraste kvar, att analysera kring resultatet av dem. Imorrn ska hela studiegruppen träffas och jag hoppas att vi hinner göra klart gruppuppgiften vi har så vi slipper att bekymra oss över den sen. Vore åtminstone perfa för mig som räknar med att vara klar med allt detta nästa onsdag. Nu ska jag prata med min Mallie. Sällan, ellerhur? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards