Alla inlägg den 12 februari 2007

Av Suss - 12 februari 2007 23:56

När man inte har hicka så ofta så kan det faktiskt vara ganska roligt. Sitter fortfarande i telen med Jonna (tänkte slå vårt rekord och det är en kvart kvar) och ibland låter det som om man stammar. *huhu* Jaaa, jag vet att jag är knäpp!! Om 47 timmar och 56 min har Jonna och Mallie kommit till stan. =)

Av Suss - 12 februari 2007 22:57

Just i detta nu har man suttit 2 timmar och 28 min i sträck i telefonen. Först Mallie, som ringde efter att jag började prata om gamla hångel-minnen och sådant som Malin tydligen inte kommer ihåg. Sådant som hände en gång efter en efterfest i Motala. *asg* Tur någon kommer ihåg i alla fall. ;) Sedan började kussen vibba och ha sig då hon testat ringa och det var upptaget. Hon skulle snacka datorer så det är vad vi gjort nu i en och en halv timme.

Av Suss - 12 februari 2007 20:01

Guuud så tråkigt jag har och guuud så rastlös jag är. Blev såhär efter att jag suttit och korrigerat den individuella uppgiften för en stund sedan. Men Malin tycker att jag ska rycka upp mig så det är väl lika bra det. Var nog inte riktigt meningen att jag skulle plugga idag kanske. Men nu är den i alla fall klar, Bengaa ska få läsa igenom den först och sedan ska jag läsa igenom hennes. Så gör vi alltid innan vi lämnar in våra uppgifter och det har gått kanonbra för oss båda hittills. Man lär sig mycket av varandra och sååå vi har utvecklat vårt skrivande sedan vi började på utbildningen. Det är ju sjukt. Usch, nu börjar jag ju känna mig ledsen också. Vill ju att mina älsklingar ska komma nu, ikväll! Men får vänta till onsdag... =( Får sitta och deppa fram till dess, för när de kliver av tåget kan jag med säkerhet säga att det blir ett stort leende som skiner upp. =) Det har gått 6 veckor sedan jag såg dem sist, känns som en evighet. Men snart är de i alla fall här och det är tur det för jag vet inte om jag orkat vänta längre. That's all for now. Älskar er, Malin och Jonna...

Av Suss - 12 februari 2007 16:11

Jag kan nog våga säga att jag fått jobbet nu. =) Varför annars skulle hon ringa och vilja att jag skulle jobba imorrn? Sedan krisade det sig på fredag då tydligen ingen kunde jobba, och en var sjuk. Hon var på mig som sjutton först men Jonna och Mallie är ju här på fredag och vi har ju bokat upp hela fredagen med aktiviteter så jag ville ju absolut inte jobba. Men det löste sig trots allt ändå som tur var. =)

Av Suss - 12 februari 2007 14:17

Klev upp9 imorse, gick raka spåret till duschen, borstade tänderna och for till affären. När jag kom hem blev det dammsugning och sedan kl. 13 var det anställningsintervju...igen! Den gick bra, hoppas jag i alla fall. =) Trevlig tjej jag pratade med, med skånska dialektdrag, inte hyperskånsk dock. Slutade med att jag i alla fall skulle skanna in mitt körkort och kårlegitimationen och maila det till henne. Nu sitter jag här...döhungrig och väntar på mitt besök som jag inte riktigt vet när de kommer.

Av Suss - 12 februari 2007 00:51

Jag frågade Jonna tidigare ikväll om hon kunde nämna några negativa saker om mig som jag själv inte redan skrivit ned (lyckades bara skriva ned två). Antingen är man självgod eller så finns det inget negativt. Det jag kom på var att jag är alldeles för petig och alldeles för snäll och det var precis vad Jonna också kunde komma på, förutom det hon skämtade om, att jag var bitchig och behövde gå ner 4,5 kilo så att jag höll mig inom maxvikten för bilen. *asg* Hon är rolig hon. Sen bad jag henne beskriva mig som person och då skrev hon: "Snäll, petig, omtänksam, trevlig, oblyg, lite väl framåt ibland kanske (dom här e ju från motala vettu o lkpg ligger ju i närheten där)..världens bästa kusin helt enkelt". Nu fattar nog troligen inte mer än Malin vad det där inom parentes betyder men det är lika bra ni inte vet. *asg*Vidare berättade jag för henne att jag skulle få främmande imorrn men visste inte riktigt vad jag skulle bjuda på för fika. Jag sa till Jonna att jag hade planerat att baka bullar på tisdag men de kommer ju en dag för tidigt. Då kom hon på, vad hon anser, är en till negativ sak om mig, "Du planerar lite väl mycket ibland". Om jag ska hålla med om att det är negativt vet jag inte riktigt, för samtidigt är jag väldigt impulsiv av mig och kan ändra planer fort som sjutton. Så jag kan faktiskt gå ifrån mina planer också... Men imorrn/idag blir det i alla fall att ligga i. Måste upp klockan 9, åka och handla (var ut och satte i motorvärmarsladden nyss och det var kallt, -16 ute). Burr! Sedan måste jag dammsuga och kl. 13.00 är det telefonintervju/anställningsintervju så morgondagen kan också bli en väldigt bra dag. =) Sedan kommer då mina gamla grannar från den tiden man bodde hos mamma och pappa i Tynderö och hälsar på. Jag vet inte hur länge de har pratat om att komma förbi och se hur jag har det men imorrn verkar det som att de ska komma till skott i alla fall. Sedan vad som händer resterande del av dagen, jag det blir en överaskning även för mig. Nu är det bara 2 dagar kvar! Lääängtar sååå till att 2/3 av mitt hjärta kommer hit och gör mig HEL igen =)

Ovido - Quiz & Flashcards