Alla inlägg den 6 februari 2007

Av Suss - 6 februari 2007 21:05

Det är farligt att prata om sådana här saker som flyttar och grejer. Man blir ju bara ledsen, och sedan blir det ju inte bättre av att man saknar personen i fråga sååå mycket att man blir alldeles tårögd och nästan börjar att gråta. Full av känslor, känslor som vill ut... Samtidigt som att jag tycker att det ska bli skitkul att kussen nu troligtvis kommer att flytta hit upp till Sundsvall i sommar så tycker jag jättesynd om Malin som hon kommer att flytta ifrån... 17 år nära vänner, på nära avstånd och sedan bara försvinner hon 55 mil norr ut. Även fast jag vet att de kommer ha kontakt typ varje dag så kommer det ju vara hur tungt som helst för henne att inte ha henne i stan. Men som jag sa gumman...det där klarar du, om inte annat klarar vi det tillsammans. Du tar ju över min plats i princip, förutom att bakgrunden ser lite olika ut... Jag vet hur jobbigt det kan vara ibland, för du skulle bara veta hur tungt det är att sitta här i soffan och skriva detta inlägg och tänka på er två. Saknaden efter er är för tillfället dödligt stor. Helst av allt skulle jag nog vilja tjuta lite nu...för att bara lätta på det hela.

Av Suss - 6 februari 2007 19:47

Sitter och babblar med Malin på msn nu, som att det vore någon nyhet. Helt sjukt men båda tänkte på samma sak vid samma tidpunkt igen, att Jonna fyller år om typ en månad. Riktigt scary detta...inte att Jonna fyller år men att vi tänker lika hela tiden. Och för att börja tala om Jonnas födelsedag så kommer det bli många födelsedagar framöver. *suck* Hur ska man få råd med allt? Jonna i mars, lillebrorsan i april och mamma och pappa i maj...

Av Suss - 6 februari 2007 16:22

Nu har man gjort intervjuer och det gick bra så nu är det det svåraste kvar, att analysera kring resultatet av dem. Imorrn ska hela studiegruppen träffas och jag hoppas att vi hinner göra klart gruppuppgiften vi har så vi slipper att bekymra oss över den sen. Vore åtminstone perfa för mig som räknar med att vara klar med allt detta nästa onsdag. Nu ska jag prata med min Mallie. Sällan, ellerhur? ;)

Av Suss - 6 februari 2007 10:51

Som vanligt drömde man en skum dröm i natt, utan sammanhang så klart. Drömmen utspelade sig på Cypern men sedan kan jag inte säga mer för det var lite komplicerat.Nu har jag suttit och läst "Juridik för pedagoger" och hittade faktiskt vad som gäller i det fall jag råkade ut för igår: "Uppgifter som faller under sekretessbestämmelserna får endast lämnas ut om vårdnadshavaren eller barnet själv samtycker till detta". Eftersom att vårdnadshavaren till barnet godkänt intervjun med pedagogen så hade det varit helt ok att göra den. Synd inte rektorn som stoppade det hela var påläst... Hörde ju i och för sig att hon var ett ass men ändå...Nu är det "bara" 8 dagar kvar innan Jonna och Mallie kommer. Saknar dem jättemycket. Nästan så man får tårar i ögonen när man tänker på det... Har inte sett dem på snart 5 veckor... =(

Av Suss - 6 februari 2007 01:06

Glömde ju nämna att det var nanna-kudd-time för mig nu men återkommer senare idag gott folk. Gonatt så länge. Ska bli spännande att se vad man kommer att drömma om i natt. Om min komma-ihåg-dröm-svit fortsätter... Drömmar är ju rätt spännande ändå, om man tänker efter, men såå skumma de kan vara ibland. Drömmen jag hade natten som var, den var ju inte heller särskilt normal. Inget sammanhang överhuvudtaget. Och vad Elin gjorde i Motala med 4 st nytagna hål i öronen, ja det är nog något jag kommer att fundera över ett tag... Hmm...

Av Suss - 6 februari 2007 00:53

Nu har jag sett två avsnitt av Prison Break, alltid lika spännande. Jens har nämnt det flera gånger och jag måste verkligen hålla med honom... Det är få som lyckats göra en serie som är spännande i varenda avsnitt, men den som är hjärnan bakom denna serie har verkligen lyckats med detta.

Ovido - Quiz & Flashcards