Alla inlägg under oktober 2007

Av Suss - 31 oktober 2007 22:28

Idag har man inte varit hemma på hela dagen. Åkte ut till Tynderö imorse för att göra fältstudie, hann med en promenad med mamsen till skogen där papsen befann sig och sedan gick jag och mamsen och hälsade på min numera klasspolare Jossan och hennes Anders och världens sötaste Maja på 3 månader, som bor granne med päronen. Fältstudien tog lite längre tid än jag väntat mig men det gick bra. =)

Back hos päronen sedan blev det mat och Bonde söker fru, sen lite fix med deras internet som krånglat. Vet inte om vi fick till det. Sådant som visar sig.

Av Suss - 30 oktober 2007 23:01

Grattis Sossan på din 30-årsdag! Dagen jag vet att du verkligen längtat efter så länge! ;)

Av Suss - 29 oktober 2007 21:17

Nu är jag så less på att klippa så att jag skulle kunna gräva ner mig i en grop. Har suttit och klippt ut siffror och likhetstecken. Förberedande inför onsdagen då det skall göras fältstudie. Har för övrigt ungefär suttit och pluggat hela dagen. Läst kurslitteratur och tagit en promenad upp till skogen för att plocka på mig lite grejer som stenar, kottar, pinnar o.s.v som jag också skall använda på onsdag.

En viktig sak jag glömde att berätta häromdagen... Jag har hittat en ny jacka. Verkligen skitsnygg och jävligt billig! =) Thanks to Jonna and Mallster. Mallster åkte för övrigt hem i morse så det kanske i värsta fall dröjer ända till sommaren innan jag ser skymten av henne igen. =( Vi var och käkade på Hagakrogen igår kväll, jag hade varit söndagsdeprimerad hela dagen men blev lite bättre med den saken när man fick lite sällskap. Annars satt jag ju och pluggade igår då...inte konstigt man blir deprimerad kanske. Sedan var ju inte vädret så uppiggande heller om man säger så. Därefter åkte jag hem igen, ringde några samtal som jag lovat och sedan bar det iväg till Jonna för att glo på film och ta farväl av Malin.

Av Suss - 28 oktober 2007 12:12

Vi kan börja med fredagen... Då jag blev så jävla förbannad över att Evelina skulle åka ut ur Idol. Ingen annan än Sam hade förtjänat det. Småtjejer som sitter och röstar på honom, han skulle ha åkt ut för länge sen, med sitt stelansikte när han sjunger.

Sedan kom lördagen. Och Superettan skulle avgöras. Giffarna mot Ljungskile på bortaplan. Givet skulle jag kolla på matchen på tvn. Men jag blev less när det gjordes självmål och Ljungskile ledde med 2-0. Jag trodde ärligt att det var kört så jag gick och duschade och gjorde mig i ordning inför kvällens fest. Tvn stod igång och när man tog sig en titt stod det helt plötsligt 2-2 och man blev tvungen att titta igen. Sedan händer det som jag aldrig för stunden kunde tro skulle hända, med 2 min kvar gör de 3-2 och Allsvenskan var riktigt nära. Det slutade med en 4:a också. =) Efter den upphämtningen med 4 mål under en halvlek, då visar man att man förtjänar en plats i Allsvenskan. That's the way it is!

Kvällen kom den med. Åkte till Jonna efter 16. Jag började dricka rätt tidigt. Det var jag, Malin, Jonna och en massa annat Maxi-folk. Trevlisch! =) Man fick i sig lagomt mycket alkohol, en skön fylla, som tyvärr till stor del var försvunnen efter 50 min i kö till Aveny.  Väl där blev det mycket dans. Träffade också storebror och hans flickvän, numera sambo. Därmed hade jag sett honom full för första gången i mitt liv, inte bara hört honom full i telefonen. Han som varit nykterist så långt jag kan minnas.

Nej, jag är inte bakis idag heller. Men det brukar jag ju typ aldrig bli så...

Av Suss - 26 oktober 2007 00:15

Darling är i Sundsvall! =) Dock kom hon 12 minuter för sent så min tro är ju att hon gått och dragit i nödstoppshandtaget. ;) Gnisslande gjorde hon entré i alla fall. Nice to have you here babe...we've missed you! Full rulle i helgen med andra ord. Imorrn blir det tacos och myskväll. Men först ska jag jobba lite...

Av Suss - 24 oktober 2007 23:39

Nu är äntligen den där biljäveln fixad. Ok, ska använda lite snällare ord... säger bara bilen istället. Faktum var att jag nästan hade glömt att den skulle in på verkstan idag. Var inte förrän jag hörde pappa ringde som det klickade till, justifan, det var ju verkstad idag". Och sedan blev jag ju besviken såklart. För jag kunde ju inte fortsätta plugga som planerat. Istället fick jag sitta inne på bibblan i Timrå (igen) och avnjuta kurslitteratur. När man kom hem blev det till att hoppa på maten på en gång. Bytte ju pass med Olle så att jag jobbade ikväll och istället är ledig fredag kväll. Nog fasen är jag värd att vara ledig någon fredag tycker jag iaf! Sådeså! Har slitit på det där nedrans jobbet varje fredag ända sedan i februari. Men nu var det ju såklart för Malins skulle jag gjorde detta byte. =) Imorrn kommer min älskling. Hon undrade om jag skulle komma och möta henne på tågstationen, men jag sa att jag skulle nog hoppa framför tåget när hon kom istället. ;) Rå humor ibland. :P Nädå, hon kan nog räkna med att jag står där på perrongen imorrn kväll när hon kommer, både jag och Jonna.


Nu ska jag kolla på ett avsnitt Fråga Olle, eller kanske Gynekologen i Askim, eller kanske Prison Break. Har lite svårt för att bestämma mig. ;)

VFU

Av Suss - 23 oktober 2007 15:31

Det här med att välja VFU = Verksamhetsförlagd utbildning = praktik, är alltid lika roligt att välja. I det partnerområde (som det kallas) som jag har varit inom har samordnaren, d.v.s personen som delar ut praktikplatser alltid haft så jävulskt mycket att göra utöver VFU-jobbet, vilket i sin tur inneburit att man som tidigast typ fått veta var man ska göra praktik kanske en vecka innan själva praktiken börjar. Det i sig betyder att man knappt eller inte alls hinner ta kontakt med sin LLU:are = handledare för att t.ex göra ett besök innan praktiken. Det har alltid varit problematik med det där inom det område jag varit men nu är det andra bullar. Och det är inte för att det skett några förändringar (ännu) utan för att jag har bytt partnerområde så att jag nu tillhör det område som är ikring där jag bor. Här har det varit raka motsatsen. Alla studenter har fått jättemycket stöd av samordnaren och har haft träffar innan praktiken börjar. Vad har en annan fått? Inte stöd över huvud taget. Min "nya" samordnare ringde mig igår och hade redan fixat en praktikplats till mig, grejen var ju den att hon trodde att jag skulle göra praktik v.45 men det ska jag ju inte. Det är ju nästa termin det handlar om, nästa år. =) Hon hade stressat ihjäl sig för min skull medan jag bara varit ute i tid eftersom vi nu inom en månad ska få välja var vi vill ha vår VFU. Det kan man i alla fall kalla engagemang, till skillnad från den förra samordnaren. Det slutade i alla fall med att jag skulle få vara på samma ställe och ha samma handledare även till våren då jag ska göra praktiken. Ska vara i en förskoleklass, vilket ska bli riktigt spännande faktiskt. Det ser jag fram emot. Helt klart! =)

Av Suss - 22 oktober 2007 22:36

Den började med att papsen ringde efter 9 och sa att jag inte behövde åka till verkstaden med bilen. Sällan tänkte jag. Denna gång hade inte grejerna kommit in ännu. Nu är det onsdag som gäller istället men det blir väl något återbud då också säkert. Sedan har det blivit plugg, plugg och åter plugg fram till nu ungefär. Ja med ett tvåtimmarsbreak då jag var ute på promenad, gick ner till stan och gjorde några ärenden. Men lite tungt att gå när man är förkyld såklart. Hem kom jag i alla fall.

Idag kom tågbiljetterna ner till Stockholm hem. Bokade i förrgår. Ska bo hos Hamstern och han vill gå ut när vi kommer ner. Tåget anländer till Sthlm C 22.37 på lördag kväll så han räknar med att jag och Jonna ska sitta och smygsupa på tåget. ;) Vi får se hur det blir med det hela. Placet han planerade att vi skulle gå till har åldersgräns 23, och jag är ju den enda i gänget då som inte har nått den åldersgränsen ännu och känslan säger att det kan vara svårt att komma in om man inte har åldern inne i Stockholm. Stämmer det?

Tre dagar...eller snart två...till Malin kommer. =)

Ovido - Quiz & Flashcards