Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Kärt barn har många namn

Av Suss - 16 mars 2008 11:12

Kom precis att tänka på alla smeknamn jag fått genom åren.



Sussie (var nog det första smeknamnet jag hade, som de började kalla mig i fotbollslaget och för de som känner mig väl så var det vääääldigt länge sedan jag spelade fotboll nu. Numer är det inte så många som kallar mig Sussie).


Suz (Med ett lite längre uttal av "u". Utvecklade sig sedan och blev Suss, det blev med andra ord ett försvenskat uttal). 


Pussi (Ett smeknamn som Helene har patent på).


Susen (Är vad jag kallas som oftast av Jonna, men nu har ju även Malin börjat härma henne).

   

Barret (Fick jag när vi satt i bilen på väg till Linköpings tågstation när jag varit i Motala och skulle åka hem. Kände att det var något som stack mig i handsken och det var ett barr. Vet inte hur jag lyckats få in barret i handsken, det kan inte ha varit när jag gick in i Malins plastjulgran i mörkret tidigt på morgonen i alla fall).


Muz  (Jag befann mig i Motala, jag och Malin hade festat kvällen innan och Malin satt och pratade i telefon med Sofie. Vid något tillfälle skulle Malin nämna mig vid namn, hon skulle säga Suss men istället blev det "Muz" (uttallas Muss). Muz blev sedan också såklart Musen).


Pullan (Fråga mig inte varifrån Robban fick detta namn ifrån :S).


Maggan (Jonna har börjat använda det ibland för att retas med mig, heter Margareta i andranamn, ett namn jag inte alls tycker om. :P ).



Det var historien om smeknamnen, det finns fler också men för tillfället så kommer jag inte ihåg dem... Är ju en del att hålla i huvudet. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 18 mars 2008 23:56

Ville bara informera er om att jag startat en ny blogg av den anledningen att jag bara har 3 bilder till som jag får ladda upp innan jag måste paya för att kunna lägga upp bilder efter det. Kan tyckas snålt men wtf... ;) Det är roligt med förändringa...

Av Suss - 18 mars 2008 22:15

Bye bye Modo! Idag visade vi vem som var bäst, 5-0 på bortais, utklassning! :D Nu återstår det att se vilka vi får möta i semin... ...

Av Suss - 18 mars 2008 13:44

Nu har det gått två år sedan jag hade min inflyttningsfest här i lägenheten. 18 mars 2006 är nog ett datum jag aldrig kommer att glömma! :) Då det blev lite för mycket Mintuu. Får rysningar nu när jag bara tänker på det. Hövva! :P Men det var en roli...

Av Suss - 18 mars 2008 12:18

Det snöar och har väl så gjort typ hela natten. Och...jag tycker inte alls om det! Nu vill jag ha vår, fan vad härligt det skulle vara att bara dra iväg utomlands på sekunden. Till sensommaren har det gått tre år (på den tiden levde man som sambo och...

Av Suss - 17 mars 2008 23:28

Födelsedagsbarnet som lyckades blunda på nästintill alla bilder, med de populära glarrerna som gick laget runt. ;)   Jaa...ni ser ju själva. :P   Emelie, Johan och Sandra have some fun!   Pierre och Danne was there...   Ztefanio och Peter   Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards