Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Suss - 15 mars 2008 21:21

Nu ska jag försöka ge detta inlägg lite tid. :)


Emz fyllde som sagt 20 år igår och det innebar husfest hemma i hennes papps hus ute i Ljustorpsskogen. Vilken kväll det blev!! :D Men om vi ska börja från början då... Jag kom väl fram strax efter kl. 17 någon gång, efter att ha följt Andreas eminenta vägbeskrivning. :P Faktum var att jag tidigare under dagen fått veta att Emelie och han bott grannar. Världen är bra liten måste man ju säga. Var inte alls svårt att hitta faktiskt. Emelie fick presenten av mig och Jonna, en fiiin rosa vas, då ska ni veta att är det någon färg som stumpan "går igång" på så är det just rosa så den var mycket omtyckt. :D Sedan fick hon bonuspresenten av mig som skulle bevisa om mitt minne var antingen bra eller dåligt. Denna gång visade det ju faktiskt sig vara himla bra. :P Drickandet påbörjades ju rätt tidigt så det gällde att hushålla med sina drickbara tillgångar under kvällen, vilket jag personligen tyckte att jag lyckades väldigt bra med. Hade till och med dricka kvar imorse. Fyllan var sådär alldeles precis lagom och inte fanns det någon överladdning denna gång heller som förstörde kvällen. Tacos åt vi i alla fall, alltid lika mättande. :P Sedan dök fler och fler in och kvällen bestod av mycket dans. Men att man haft en förkylning kändes då man inte hade samma ork att flänga runt som vanligt. Men jag gjorde mitt bästa! :P Idag räknade Emelie till att det var 21 stycken som kommit och gått under kvällen, hon blev lite missnöjd när vi insåg att vi glömt en besökare. ;) Fick det nämligen till 20 först, the magic number för kvällen. Kvällens låt var The sweetest ass in the world, eller vad nu den korrekta titeln på låten är. Den spelades ju ett antal gånger kan jag säga. ;)


Kalasandet slutade tidigare än vad någon av oss kunde föreställa oss från början. Några hade t.ex däckat efter groggrace. Klockan 3 låg vi nog alla som skulle sova över på en madrass eller säng. Blev för övrigt inte så mycket sömn men det är ju jag van vid nuförtiden. Var astrött på morgonen, vilket resulterade i en halvtimmes powernap innan hockeyn började. Välbehövlig. När typ alla åkt så blev det städning för mig, Linda och Emz. Mycket fint blev det tillslut. Skinande rent! ;) Slutligen var det bara jag och Per kvar, bortsett från Emelie. Satt och surrade ett tag och hade det rätt roligt vi tre. :D Sedan slutade det med Emelie och Per framför pianot. Sedan blev det time för mig att åka till päronen.


Lite bilder från festen kommer eventuellt under måndag kväll eller tisdag. Tog aldrig med mig någon minneskortläsare och det är en speckabel till min kamera så funkar inte med en vanligt USB-kabel. =( Men den som väntar på något gott... ;)


Tack så hemskt mycket gumman för en toppenkväll! Som jag förstod det var du också väldigt nöjd med kvällen! :) Kommer att sakna dig nu när du åker till Portugal på din träningsresa...

Puss puss



Av Suss - 15 mars 2008 21:20

Tredje segern i rad mot Modo är nu i hamn! Stackars modoiter... ;)

Av Suss - 15 mars 2008 15:56

Hallå i lingonskogen! :) Nu har jag kommit till päronen för en stund sedan efter en underbart rolig kväll i Ljustorp som jag förövrigt kommer att berätta lite mer om senare när jag får tid till att skriva. Nu ska jag lägga mig i jacuzzin och njuta en stund. :P 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards