Alla inlägg under september 2007

Av Suss - 30 september 2007 23:29

Pratade med Angelica förut som berättade att en "bekant" till oss eller hur man nu skall uttrycka det hela hade bjudit henne på sitt bröllop. Det är så att denna människa nu är gay, vilket i mina och många andras ögon inte gått att undvika för 5 öre. Nu har personen i fråga i alla fall hittat sig en partner och de har tydligen förlovat sig. Ja här går det undan. Alla verkar ha så bråttom med sådant som förlovningar, ihopflyttningar, giftermål, barn o.s.v nuförtiden. Inte nog med detta fick jag via facebook veta att en av mina klasskompisar sedan högstadiet och gymnasiet gift sig medan en kompis kompis förlovat sig, en annan klasskompis i högstadiet fick barn i början på månaden och en annan är höggravid. Man känner att man ligger i lä, helt klart.

Men för att gå vidare till det jag började med att skriva... Sedan denna person kom ut ur garderoben inför sin familj och släkt har familjen och släkten helt valt att ta avstånd. Sådant här tycker jag är så sjukt, det är jävligt tråkigt men mest sjukt! Vi lever idag i en värld där allt fler avslöjar och kommer ut med att de är gay. Jag ser inget fel i att vara det och jag skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att sparka ut mitt barn om det en dag skulle komma till mig och berätta att de är det. Jag skulle väl älska mitt barn lika mycket för det och se det som allra viktigast att barnet är lyckligt och mår bra. Men allra mest i det här fallet undrar jag hur familjen/släkten ungått att han var lagd åt det hållet. Har de varit totalt blinda eller vad är det frågan om!

Jag har väldigt svårt att tro att den person jag talar om läser min blogg men jag säger bara: Keep on fighting! Gå din egen väg och sedan får familjen/släkten själva inse vilken förlust de gjort på en sådan löjlig grej. Vi måste börja respektera varandra för dem vi är.

Av Suss - 30 september 2007 22:46

7 sidor slutade uppgiften på, varav 4 är diskussion och en metakognition. Skönt att den är klar nu, den jobbigaste uppgiften på hela delkursen.

Annars har jag kollat på TV och bara relaxat ikväll. Var i Birre en sväng förut och mötte upp Jonnster. Sen blev det Maxi och hem igen. Jag som skulle ha städat. Det har jag inte hunnit med... :/

Av Suss - 30 september 2007 02:04

Det blev ingen film och det blev ingen Myggan. Jag kan inte ens säga vad jag sysslade med. Har liksom förträngt det.

Nu är brorsan hemskjutsad och jag är klar för sänggång så vad säger man? Gonatt antar jag.

Av Suss - 29 september 2007 23:41

Inte en jävel mer än jag sitter väl och pluggar till klockan 23.40 på en lördagkväll? Eller finns det fler. Men nu är det inte mycket kvar på diskussionen och jag ser ut att klara mitt uppsatta mål. =) Det är bra.

Nu får man sitta uppe ett tag till då, jag jag gissar att lillebror kommer att ringa sedan och vill ha skjurre hem. Fick skjutsa honom till Railway saloon. Errol hade spelning. Har aldrig hört talas om bandet förut. :S Men dit skulle han med sina polare iaf. Blev bråttom från Tynderö kan jag säga. Vi som höll på att hjälpa mamsen och papsen att flytta ner deras sängstomme. När jag flyttade hemifrån flyttade de upp till mitt rum och brorsan fick flytta ner till deras. Och nu när brorsan flyttat hemifrån ska de flytta ner igen. Tapetserat om och hela kittet.

Ja, man kanske ska se en film? Eller ta sig en titt på Myggan som jag inte sett ännu... Hmm...

Av Suss - 29 september 2007 21:30

Vi spöade Övikarna med 4-1. Helt underbart att se dem falla! =)

Sedan har jag ett så roligt liv att jag sitter och pluggar i detta nu. Har skrivit 2 A4-sidor diskussion och är ännu inte klar. Kanske inte på långa vägar... :P Men det är kul! Jag tycker om att skriva diskussioner och lärarna verkar gilla dem, i alla fall den handledare i form av min gamla lärare som jag hade förra terminen. Jag som var skitdålig på att skriva när jag var yngre, tyckte inte om det så värst heller. Hon måste nog tycka att jag ryckt upp mig rejält och det hon framför allt berömde varje gång var mina diskussioner och att jag var duktig på att koppla ihop mina egna tankar med litteraturen. =) Men nu ska jag sluta skryta även om jag måste erkänna att jag är lite stolt över mig själv. =)

Av Suss - 29 september 2007 01:17

En minusgrad ute! Förstår ni om man blir deprimerad? När jag skulle åka hem från jobbet fick jag köra grillen på bakrutan, Jonna hade dessvärre fått skrapa rutorna. Kylan är nog det mest tragiska med hösten, färgerna på träden är desto trevligare.

Andreas vill att jag ska vara fyllechaffis åt honom imorrn. Sa åt honom att ringa och se om jag var vaken. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag sova. Men det behöver ni väl inte säga till honom va? ;) Hur motiverande är det egentligen att kliva upp mitt i natten för att hämta en fylleskalle på Bergeforsparken? ;P

Av Suss - 28 september 2007 22:30

Jag har fått min julklapp redan, ja redan för en vecka sedan. En röd och fin Electroluxdammsugare, ultra silencer. Och detta har jag till och med glömt att berätta för er. Men kom på det nu när Mallie kom och sa att hon köpt en röd dammsugare... Frågade om det var en likadan som jag fick, och vi kom underfund om att det nog var så. Härmapa! ;) Men jag var i alla fall först!

Av Suss - 28 september 2007 21:50

Sitter och suger på en salt bumling... Funderar på om jag ska plugga lite men anser själv att jag nu får skärpa mig. Har redan gjort något bra ikväll, tjänat in lite pengar på jobbet. Helgen blir nog inte alltför spännande, jag är lite sugen på att festa nu måste jag erkänna men kussen jobbar ju. Imorrn blir det istället en trip till päronen. Även denna gång för att kolla på hockey, MoDo - Timrå. Och vi ska spöa de där Övikarna för de är inte värd bättre. Jo men just det. Jag ska skriva diskussion imorrn också. Det ska faktiskt bli lite roligt även om just ordet "plugga" får en att känna någon slags ångest. I helgen ska jag nog ta mig ner till brorsan och kolla på hans nya lcd-TV och sängstomme. Det börjar arta sig där nere vid Selångersån också.

Kanske ska man börja jävlas med inställningar för att åter få bild på TV:n?

Ovido - Quiz & Flashcards