Alla inlägg den 18 september 2007

Av Suss - 18 september 2007 16:28

Klockan är 16:28 och det innebär att det snart åter är dags att åka till jobbet och att det även innebär att det suger. Det suger hårt! Och när jag kommer hem känner jag att jag måste plugga men min ork har inte lagt den sysslan på kvällsschemat så jag får nog gott vänta med att plugga till imorrn. Även fast att det skulle behövas redan ikväll.

Av Suss - 18 september 2007 16:01

Sverige är ute ur VM, men slår man inte Nigeria får man skylla sig själva. Laget är heller inte lika bra som för 4 år sedan då de förlorade i rysarfinalen mot tyskorna. Tråkigt men så är det bara...Crap!

Av Suss - 18 september 2007 13:02

Oj oj oj, vilken dröm jag drömde innan jag vaknade. Rent av sjuk! De som var med i drömmen var såklart jag, sedan var det lillebror, A-L, väljer jag att kalla henne (ni som känner mig väl har hört många historier om denna människa) och slutligen var Sofia och Maja med, mina bästa kompisar under högstadiet. I alla fall så var vi i Birsta och vi hade bestämt oss för att sätta oss på ett fik som denna gång blev Café Charm. Vi sitter kring bordet och försöker bestämma oss för vad vi ska ha (ibland kan man ju inte koppla detta till verkligheten kanske), av någon anledning går lillebror in bakom disken och börjar skura golvet med en golvmopp, även att den var blå, och fråga mig inte varför han gjorde det??? Jag blir lika förvirrad själv ska jag säga er, var får man allt ifrån. Brorsan kommer i alla fall tillbaka till bordet från skurningen, vi tjejer sitter vid bordet och har fortfarande inte bestämt oss för vad vi ska ha och slutligen dyker A-L upp. Min skräck!! Hon börjar prata med lillebror och säger till honom att Mr. Shalongong (ett namn i den stilen var det, kanske inte exakt det där) är där inne och att han ska ta vara på chansen. Mina tankar börjar snurra. A-L lyckas prata ut brorsan  från cafét så att de står vid entrén. Jag som alltid är så nyfiken tjuvlyssnar på vad hon säger och så hör jag något i stil med detta:

- Jag har ju förstått att ni är tvillingar (syftade på mig och lillebror) så jag antar att du också är gay. Det brukar ju gå i arv.

Jag sitter kvar inne på cafét och börjar asgarva. Jag tänker tillbaka på den tiden jag lurade A-L att jag var lesbisk och hade flickvän. Och nu tror hon att även min lillebror är det och vill att han ska gå och in stöta på Mr. Shalongong.

Jag fick mig ett jäkla gott skratt i sömnen. Minuterna efter ringer alarmet och det är dags att stiga upp.

Observera, jag är inte bisexuell eller lesbisk och kommer så aldrig bli även om jag brukar ta till det tricket ibland för att skrämma bort folk som stöter på en. För att ge ett exempel lurade jag en kille jag snackade med på msn... Han blev så jobbig, ville träffas och dittan och dattan. Rätt vad det var skrev jag till honom att jag var bisexuell och hade flickvän. Han gick ju på det så det bara smällde om det och sedan ursäktade han sig och skrev inte till mig mer. Han sa till och med att jag fick ta bort honom från kontaktlistan. Några månader senare fick jag ett mail av honom där han frågade hur det gick mellan mig och flickvännen.

Att jag är knäpp? Jadå! =)

Ovido - Quiz & Flashcards