Alla inlägg den 17 september 2007

Av Suss - 17 september 2007 21:48

Kurslitteraturen är läst för dagen men gjorde mig väldigt trött så det blev nästan en timmes tupplur innan jag började med middagen, som förövrigt blev tacopaj. Eftersom min frys är ytterst fullproppad och jag inte har plats för matlådor där i så bjöd jag hit Jonna och lillebror på mat så istället för att jag behövde frysa in det som blev över fick de varsin matlåda. Dagens stora gärning. ;)

Sedan fuckade sig internet i en timme. Jag blev som vanligt väldigt förbannad över detta med tanke på att det inte är första och säkerligen heller inte den sista gången. Jag som redan var rastlös tappade nu ännu en syssla för hur kul är det att sitta vid datorn då det inte finns tillgång till internet? Nää, just det!

Av Suss - 17 september 2007 14:17

Beslutsångesten är förbi... Jag och Angelica var på Kulturmagasinet och kikade på barnböcker imorse, hon lånade en hög medan jag inte kunde låna p.g.a mitt lånekort visst låg hemma. Tänkte väl kanske en gång i tiden att jag aldrig lånar så mycket böcker där... Anyway... När jag kom hem ringde jag Camilla, kursare sedan förra terminen som jobbar på en förskola. Bokade in besök där på tisdag nästa vecka där jag ska genomföra två av mina uppgifter. Två flugor i en smäll. Delvis handlar det om att läsa en saga för barnen, delvis om att observera och dokumentera samspelet mellan barn - pedagog. Beslutsångesten har i alla fall handlat om vilken bok jag ska läsa för de små barnen men nu har jag äntligen bestämt mig! Alfons Åberg! Jag älskar Alfons! =) Har reserverat 6 st Alfons-böcker på Miun som jag väntar på nu...de ska skickas från Härnta. Sedan är det bara att välja ut en av dem och eftersom vi ska ha med rekvisita så ska jag även göra lite figurer.

Ovido - Quiz & Flashcards