Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Suss - 16 mars 2008 20:42

Sitter placerad på övervåningen alldeles ensam här hemma hos mamsen och papsen. Det är verkligen hypermörkt här inne i rummet, det enda som lyser är laptopskärmen. Jag sitter och inbillar mig att jag är vänd åt ett helt annat håll i det här rummet än vad jag egentligen är, så som jag satt i julas när bordet stod helt annorlunda. :P  Man blir lite snurrig faktiskt. :P Hade kanske inte hittat ut härifrån om jag inte kommit på mig själv. ;)

Av Suss - 16 mars 2008 19:38

Det var längesedan det hände någonting riktigt roligt på en söndag. Det är då alltid samma tråkdag som det alltid varit. Man vet oftast inte vad man ska göra... Idag var jag och mamma ute på promenad ner till Oxviken och tillbaka, sedan såg vi lite skidor och skidskytte på tvn. Jag somnade en stund i soffan. Sedan har jag suttit och ugglat här vid datorn resten av tiden typ... Men det är skönt att vara ute på landet i alla fall. :) Jag måste se till att spendera lite mer tid här ute nu till sommaren. Njuta när det är som mest underbart här. Fast det kräver förstås att det är finväder också.

Av Suss - 16 mars 2008 11:12

Kom precis att tänka på alla smeknamn jag fått genom åren.



Sussie (var nog det första smeknamnet jag hade, som de började kalla mig i fotbollslaget och för de som känner mig väl så var det vääääldigt länge sedan jag spelade fotboll nu. Numer är det inte så många som kallar mig Sussie).


Suz (Med ett lite längre uttal av "u". Utvecklade sig sedan och blev Suss, det blev med andra ord ett försvenskat uttal). 


Pussi (Ett smeknamn som Helene har patent på).


Susen (Är vad jag kallas som oftast av Jonna, men nu har ju även Malin börjat härma henne).

   

Barret (Fick jag när vi satt i bilen på väg till Linköpings tågstation när jag varit i Motala och skulle åka hem. Kände att det var något som stack mig i handsken och det var ett barr. Vet inte hur jag lyckats få in barret i handsken, det kan inte ha varit när jag gick in i Malins plastjulgran i mörkret tidigt på morgonen i alla fall).


Muz  (Jag befann mig i Motala, jag och Malin hade festat kvällen innan och Malin satt och pratade i telefon med Sofie. Vid något tillfälle skulle Malin nämna mig vid namn, hon skulle säga Suss men istället blev det "Muz" (uttallas Muss). Muz blev sedan också såklart Musen).


Pullan (Fråga mig inte varifrån Robban fick detta namn ifrån :S).


Maggan (Jonna har börjat använda det ibland för att retas med mig, heter Margareta i andranamn, ett namn jag inte alls tycker om. :P ).



Det var historien om smeknamnen, det finns fler också men för tillfället så kommer jag inte ihåg dem... Är ju en del att hålla i huvudet. ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards