Alla inlägg under januari 2007

Av Suss - 25 januari 2007 21:59

Har nyss babblat i tele med Mallie, blev "bara" 53 min denna gång. Stackarn höll ju på att somna i luren och göra en Revo. *asg* Tur man inte jobbar som henne säger jag bara. Man kanske skulle ta och ringa kussen med. :)Idag har man betalat räkningar också, alla utom min hyra, för har ju inte fått in några pengar från CSN. Tydligen berodde det på att jag inte registrerat mig på den nya kursen (som inte ens startat), eller jag vet inte. Det var vad Jocke babblade om i alla fall. Men nu harjag i alla fall registrerat mig och dessutom lämnat studieförsäkran hos CSN så måste ju få de där pengarna till veckan. Annars jävlar! Har börjat bli smått förbannad på mitt trådlösa tangentbord jag har vid soffan då jag kör datorn på TV:n. Dags att byta batteri i det och se om det fungerar bättre kanske.Jag längtar till sommaren, men det känns som att det är en evighet dit. Men först och främst ser jag ju fram emot den 14:e februari då brudarna kommer. 20 dagar kvar. Igår var det även 3 veckor sedan jag kom hem från Motala. Jag kan bara inte förstå var tiden tar vägen.

Av Suss - 25 januari 2007 18:39

Jag blir bara så less. Snubben som jag ringde till iförrgår angående jobb lovade, p.g.a att han hade mycket att göra, att han skulle ringa mig senast torsdag. Idag är det torsdag och ännu har han inte hört av sig. Jag blir så less på sådant folk som lovar saker men sedan inte kan uppfylla det de lovat. Han har ju fortfarande några timmar att stå upp för det han nu sagt så vi får väl se om han hör av sig...Verkar ju tveksamt.Nu har jag pluggat färdigt för dagen i alla fall...eller om Bengaa kommer ut på msn måste vi ta tag i det sista på uppsatsen. Nu ska jag kika efter ett hemmabiosystem. :)

Av Suss - 25 januari 2007 14:57

Nu har jag äntligen fått sälja min stereo! :D Det var på tiden. Så imorrn ser det ut som att det blir ett hemmabioköp samt en sväng förbi gröna skylten. Och tro det eller ej, nu har jag korrekturläst uppsatsen för sjuttioförsta gången, och självklart har lilla pedantiska jag hittat små fel här och var. Varför kan inte jag vara som alla andra ibland? I alla fall på det här petiga planet. Eller jag kanske ångrar mig, tror nog ändå att det är ganska positivt i sådana här lägen att jag är petnoga. Hmm...Pappa ringde förut också...Han hade lovat att jag skulle komma till Timrå Sporthall och döma pingis på söndag. Blää! Jag som ska ut på lördag, får la se till att vara pigg på söndag så man inte hypnotiseras av alla små pingisbollar som flyger lite här och var. Out for now...

Av Suss - 25 januari 2007 11:57

Det är ju sjukt vad veckorna går fort. Idag redan torsdag...Blev lite brydd när jag vaknade imorse...drömde att jag återupptagit pingisen och var på första pingisträningen på 2½ år. Det komiska var att jag hade träningsvärk imorse när jag vaknade. Frågan är ju, kan man få träningsvärk av en dröm? *asg*Nu har jag precis ätit frulle och läst tidningen lite. Farmor var så snäll att hon har betalat så att jag får tidningen i fem veckor. Det var något erbjudande de hade. I övrigt ska jag väl sätta igång med att läsa lite kurslitteratur. Sen får vi se om jag får sälja stereon samt om Evve ringer sen. :) Annars får jag ringa till henne, har ju inte pratat med henne sedan jag åkte från Motala (om man bortser lite från msn). Nu tystnar musiken...sen blir det läsning.

Av Suss - 24 januari 2007 23:29

Jaa...då har man pratat med Elin igen då. Det var ett tag sedan vill jag säga, närmare bestämt ett helt halvår sedan. Varför det blivit så vet jag inte riktigt men men...Life goes on och bjuder på nya överraskningar. Ser i och med detta ut som att det blir fest i helgen. :) Kotten bjöd mig, vilket jag tyckte var väldigt roligt eftersom jag inte träffat honom sedan i slutet av juli. Inte vad jag kan komma ihåg iaf. :) Så det blir till att ta sig ut till Timrå på någe vis på lördag, men det är sådant som löser sig på sikt. Väl där får man träffa Elin igen, som man som sagt inte sett på ett halvår. Ska bli kul! :)Nu känner jag att jag måste gå och hälsa på Frida nån dag med...var ett tag sedan man såg även henne. Skulle vilja säga så mycket mer men håller det inne ikväll istället. Finns två i mitt liv som vet hur jag känner kring detta fenomen...

Av Suss - 24 januari 2007 21:14

Mission completed! Självklart slog jag Mallie's duschrekord IGEN! Mitt duschrekord med schamponering och hela kittet ligger nu på 54 sekunder...Malin trodde mig inte först men efter att ha kört mot tid en gång till, med shaving på vissa delar av kroppen (vilka säger jag inte) ;), då min tid blev 2,25 min så var det lite lättare att tro mig. Jag skar mig inte ens. *hoho*Nu ska jag ta och snacka lite snusk med damen...

Av Suss - 24 januari 2007 18:48

Det är ju helt sjukt vad beroende av den där låten jag blivit (inte blitt som jag i vanliga fall då jag inte tänker mig för skulle ha skrivit). Ibland blir jag riktigt irriterad över hur jag skriver. Influenserna kommer från Östergötland tror jag...Men ska försöka skärpa mig, ska ju för sjutton bli lärare. Jag har två år på mig innan jag ska vara en god förebild för mina elever.ÄNTLIGEN har jag läst klart dagens mängd av litteratur, blev 40 sidor. Nu ska jag väl bara ta att läsa igenom min och Angelicas B-uppsats för sjuttionde gången innan vi ska skicka in den. Ser NOT så mycket fram emot det. Hittar säkert en massa fel som vanligt. Petiga jag!Åhh, goda nyheter. Ser ut som att jag trots allt får sälja min förstärkare och troligtvis högtalarna imorrn. Då får man allt snart ge sig ut och shoppa ett hemmabiopaket! Känns tungt i plånkan men vafaen! Ska man ha fint så. ;) Och ja, jag får väl kanske erkänna att jag är en "liten" (observera "liten") prylgalning. Ihhh! Men jag är ju tydligen inte den enda, Maaaalin! ;) Nu har jag lovat kussen att betapeta lite. Skall även efter idag förbli obesegrad i matchen mellan henne och mig. Fast jag måste ju erkänna att jag hade lite flyt i senaste matchen då jag vann på sista draget. ;)

Av Suss - 24 januari 2007 15:32

Ok...vi är koko men det står vi för...vi har då jävligt kul iaf. Garvar som fan nu. :) Oj, blev mycket svordomar där.Malin gjorde ett nytt försök att slå sitt duschrekord på 4 min från igår och det gjorde hon med stor mariginal. Idag duschade hon på 1 minut och 53 sekunder. Vi körde ett mer rättvist system idag...jag satt framför text-tvn och kollade vad tiden var när hon började och var klar (hittade inte fram, trots febrilt letande i menyerna, till tidtagarfunktionen i mobben). Hon startade och avslutade med vibb så det var enkelt. Ikväll är det min tur att slå 1:53. ;) Kan ju inte vara sämre än min soulmate. Det optimala vore ju om vi fick exakt samma tid. *asg*

Ovido - Quiz & Flashcards