Alla inlägg den 10 januari 2007

Av Suss - 10 januari 2007 22:40

Hej hopp i lingonskogen...En ny dag, nya tag...Har gått två hela dagar sedan jag uppdaterade sist så kände allt att det var dags...Sitter och lyssnar på "James Blunt - Wisemen" för tillfället. Igår förmiddag, även så tidigt som kl. 10.00 var man ute i Sörberge hos Hankie för att träffa studiegruppen och finslipa på vår "mässa", redovisningen vi ska ha på tisdag till veckan. Det gick väl ganska bra tycker jag. Tog inte så lång tid som jag förväntat mig. Bengaa åkte med mig så på hemvägen svängde vi in på Classe och köpte ett billigt tangentbord samt en förlängningskabel för USB så nu kan jag sitta i soffan med mitt trådlösa tangentbord och mus + att jag har ett tangentbord ståendes vid datorn. Så skönt att äntligen slippa förflytta saker hela tiden. Jag hann inte mer än släppa av Bengaa hemma hos sig så fick jag ett sms av mamsen...hon undrade var jag höll hus eftersom jag varken svarade i hemtelefonen eller på mobilen...det konstiga var ju att alla andra kunde ringa till mig. ;) Hon hade i alla fall åkt hem till mig, bara av oro för att hon inte visste var jag höll hus. Felet till att jag inte svarade i mobilen när hon ringde till den berodde på att hon hade två "Susann-kontakter" i sin kontaktlista...varav det nummer hon ringde till hade en nolla för lite. *huhu* Så hon åkte in till stan alldeles i onödan. Och inte nog med det hade hon när hon klivit ut på bron hemma innan hon åkte ramlat (svinhalt här som vanligt) så hon hade värsta bulan på baken..och ont som tusan såklart... Vi åkte ut till IKEA sedan..hon skulle köpa lite grejer till de blivande skjutgarderoberna i hallen som de ska börja med veckan som kommer...Byta golv ska de också göra... Vi gick där på IKEA hon och jag och helt plötsligt blev hon alldeles svimfärdig och jag blev såklart smått rädd. Ringde till brorsan och bad honom komma fort som 17 med en flaska kallt vatten (ni som inte vet så jobbar han med nybyggnaden på Ikanohuset) men det slutade med att jag sprang in på toaletterna och hämtade istället. Tillslut kunde hon i alla fall ställa sig upp, vi plockade på alla grejer vi skulle ha och gick till kassan. Var ju knappt så man vågade skicka hem mamma ensam i bilen sen men det gick bra tillslut. Så det var gårdagens tragedi. När jag kom hem så började jag lasera mina nyinköpta skohyllor och resterande del av kvällen vet jag inte riktigt vad jag gjorde. Om vi nu börjar med dagens bravader så har det inte hänt särskilt mycket alls. Jag och Bengaa har suttit och opponerat på en uppsats och det tog bra mycket mer tid än vad vi trott. Sammanlagt har vi pluggat 7½ timmar idag, mellan 11.30 och 19.00, och vi bleb inte ens helt klar. Det värsta är att tiden gick så fort...Efter jag käkat sedan så hjälpte jag Jonna att skriva ett personligt brev (sexy rubrik och innehållet var så vackert skrivet att jag nästan började gråta *asg*)och nu, ja nu är klockan 22.58 och ändå känns det som att man inte gjort någon nytta för dagen. Av någon konstig anledning... Tänkte även att jag skulle måla min förvaringslåda där jag gömt modem och router så började med att måla locket...slutade med att jag satt mig på färgburkslocket och fick färg på kläderna. Var nästan så jag garvade åt mig själv där, inte ovanligt det där inte! ;) Nu ska jag nog ta och se lite O.C och eftersom jag redan nu känner mig ganska trötter kanske det för en gångs skull blir tidig läggning ikväll.. Kan ju alltid hoppas. :) Out...

Ovido - Quiz & Flashcards