Alla inlägg under januari 2007

Av Suss - 20 januari 2007 12:24

Sitter och bläddrar igenom en massa bilder på min hund Gizmo som jag hade förut...guud så jag saknar honom... Han var verkligen ett energiknippe som alltid gjorde en glad.Mallies kommentar: "Passande bilder då du säger att han är ett energiknippe". Du är ju bara för bra du gumman! :) Inget jag tänkte på direkt...*huhu*

Av Suss - 19 januari 2007 23:17

Kände att jag måste skriva och bara säga det offentligt, just eftersom att alla bara ska veta det...och eftersom att jag vet att de blir glada av att få höra det.De jag pratar om nu är mina allra bästa vänner, Jonna och Mallie. Till en början vill jag bara säga hur oerhört tacksamma jag är över att ni finns i mitt liv, att jag vet att ni kommer att finnas där för mig till 100% när jag behöver er och att ni båda verkligen lyser upp mina dagar. Just idag, vid detta tillfälle, vid denna timme, minut och sekund skulle jag ALDRIG varken kunna tänka mig, eller vilja ha ett liv utan er närvarande och som en del av det.Jonna, som för er som inte vet, är min kusin har alltid funnits i mitt liv, dock har vi aldrig, tills för ca 2 år sedan, haft en sådan kontakt som vi har idag. Förr kanske vi träffades en gång om året och hade lite kontakt via e-mail, men det är ju långt ifrån en sådan kontakt som vi har idag, då vi dagligen babblar med varandra, på tele eller via msn. Och istället för att träffas en gång om året träffas vi numera var och varannan månad. Kuss, jag är verkligen glad att vi upptäckte att vi har så mycket gemensamt och att vi har såå superkul tillsammans. =)Mallie, Jonnas bästa kompis sedan barnsben, kom inte in i mitt liv "på riktigt" förrän vid midsommar 2006 då jag var nere i Motala för att fira med dem. Vi hade ju babblat via msn och så men det var inte förrän vi träffades på riktigt som det sa "klick" mellan oss (ok, vi har ju setts tidigare när jag var nere i Motala också men har då aldrig pratat med varandra). Låter som vi blitt kära i varandra nu kanske men så är inte fallet. *huhu* Är inte lagd åt det hållet. ;) Vi visste ju att vi hade mycket gemensamt men det var liksom inte förrän här det blev riktigt bekräftat. Mallie är min soulmate till punkt och pricka. Finns det något vi inte gör, är, tänker lika så blir vi förvånade (jag är verkligen seriös här). Jag har aldrig tidigare i mitt liv mött en människa som är så lik mig själv)...Faktum är nog att jag är mer lik Mallie än vad jag är lik Jonna, som då ändå är min kusin...Finns det något som dessa tjejer är bra på så är det att få en att gå från dåligt till bra humör på bara någon minut eller sekund. Sedan har vi alla tre något speciellt gemensamt, vår enormt bra och sjuka humor!! Det är nog många människor på denna jord som inte riktigt skulle fatta den. Det spelar ingen roll vad vi tre gör tillsammans, stämningen är alltid på topp och vi har kul som helst. Detta har jag aldrig upplevt med andra vänner jag har...Synd de ska bo 55 mil ifrån mig bara... =(Men avslutningsvis, åter riktat till Jonna och Mallie...så vill jag säga att liksom ni finns där för mig, finns jag där för er, alltid, vilken tid som helst på dygnet. Ni är, förutom min familj, det absolut viktigaste och det som jag värdesätter mest i mitt liv. Älskar er! Always and forever...

Av Suss - 19 januari 2007 12:39

För att börja med att svara på Jonnas kommentar på förra inlägget så är svaret "Jo, klart du är med". ;) Och då har jag bara kikat på ett band. Tog reda på vad ett adapterband kostar...249 kr på Classe...fyyy vad dyrt. Tänker inte köpa något nytt så vi brudar får kolla på de band som pappa spelat över till vanligt VHS när ni kommer hit. Ska stjäla med mig videon hem idag också. ;)Vaknade kl. 11 imorse...skjutgarderobuppsättning som pågår här hos päronen. Vet inte riktigt vad jag ska göra själv. Känner inte för att plugga men kanske ska se på alpint nu 12.50 Ikväll blir det till att se på Let's dance i ensamheten hemma i lägenheten. Jag har inte ens skaffat mig något godis men tänker nog heller inte göra det, bara bra att jag inte äter så mycket av den varan.

Av Suss - 18 januari 2007 22:55

Ska det vara så förbannat svårt att hitta det där nedrans adapterbandet? Jag och Mallie kom in på något samtalsämne så att jag började berätta om en massa saker jag gjorde när jag var liten. Berättade att pappa filmat mig och brorsan rätt mycket när vi var små och då blev ju Mallie såklart sugen på att få se de där filmerna. ;) Sedan kom ju såklart frågan om det fanns någon film från när Jonna var liten. Ikväll tog jag tag i saken och letade upp en massa band, hittade hela 14 st som var av intresse men nu är problemet att det bara är sådana där små band som man spelar in på i videokameran..behöver ett adapterband som alltså kan spela upp det man spelat in i videon. Jag och mamma har sökt det i över 1½ timme nu men helt lönlöst, vi hittar det inte trots att vi sökt i vartenda litet skåp vi kunde tänka oss att det kan ligga i. Det kanske slutar med att man får köpa ett nytt, frågan är ju bara vad det kostar... Värt att ta reda på!

Av Suss - 18 januari 2007 14:07

Tyvärr har jag inget roligt att bjuda på just nu...Sitter ute hos päronen, de är i hallen och tapetserar medan jag bara latar mig så mycket som det går. Skjutsade iväg farmor förut på PRO-möte. Hon är då med på allt...Tog med min externa hårddisk hit så nu sitter jag och stjäl lite filmer från bror. Lite smart måste man ju vara...fast han ska få hela första säsongen av Prison Break från mig också, han måste ju bara se det... ;)

Av Suss - 18 januari 2007 00:30

Som ni kanske vet har jag ju blivit kallad för "Barret" sedan jag kom hem från Motala. Kussen, självklart med den överlägsna humorn, kom igår (måste jag ju säga nu när klockan passerat 00.00) på ett nytt smeknamn för Malin, min granne. Så simpelt som "Granen". Kallar ju henne som oftast grannen annars. ;) Såå...detta innebär ju nu då att vi är "Granen" och "Barret" på 51 C. Och garvade gjorde jag som FAN! =) Meeen guuud...nu tändes ännu ett ljus för mig, bara sådär...Vi bor ju fan i "Gran"lo med!

Av Suss - 17 januari 2007 23:43

Hon säger att hennes minne inte är så dåligt men nyligen har hon allt bevisat motsatsen, två gånger. *asg*Just i detta nu sitter jag i telen med henne...hon har sagt två gånger att hon är "darkhaired" nu, utan att ens komma ihåg att hon sa det första gången. För någon halvtimme sedan berättade jag vad som skulle hända under min morgondag...sen började vi babbla om något annat och sedan för typ 10 minuter sedan frågade hon vad jag ska göra imorgon. Ett duktigt bevis på att även du har dåligt minne kuss, och skyll inte på att du är trött. ;) Varmt välkommen in i guldfisksklubben säger jag bara, vi är numera hela tre medlemmar (Suz, Mallie och Jonna)! *asg*

Av Suss - 17 januari 2007 22:05

...över mig själv! ;) Jag har suttit och justerat om en massa och skrivit till en del i metoddelen i uppsatsen sedan kl 14-21 med ett break då jag handlade. Och nyss gick min själsfrände och nannade kudden så allt blev mycket tråkigare... =( Hoppas kussen kommit hem från sina päron så man har någon att tjöta med.Over...

Ovido - Quiz & Flashcards