Alla inlägg under januari 2007

Av Suss - 17 januari 2007 18:56

Kom att tänka på en sak som hände igår när vi var på väg hem från Härnösand och passerade polishuset...Kom nog mest att tänka på det bara för att det stod poliser och kollade hastigheten när jag for hem från affären. Men för att återgå till det jag började säga...Poliser är fan inte bättre än vanligt folk. När vi passerade polishuset igår var det ett gäng poliser som troligen skulle gå ut på lunch. Vi körde där vid trafikljusen och rätt vad det var så sprang poliserna, som skulle över vägen, bara över...utan att det fanns något övergångsställe. Det värsta var ju att de förväntade sig att alla vi bilar som körde på vägen skulle stanna, bara för att de hade polisuniformer på sig. Ibland kan man ju börja fundera...sådana där människor som ska vara bra förebilder, de är de sämsta förebilderna man kan tänka sig. Man skulle fan ha öppnat rutan och skrikit åt dem. Jävla muppar säger jag bara. Bara för att de är poliser tror de att de kan göra hur de vill på vägarna, när alla vi andra blir så hänvisade till att följa alla lagar. Irriterad är bara förnamnet!

Av Suss - 17 januari 2007 11:15

Nu längtar jag fruktansvärt mycket till att Jonna och Mallie kommer hit...men tyvärr är det ju så långt som en månad minus 3 dagar dit...Miss the two of you.Idag kommer det troligen bli en fullspeckad dag. Håller på att tvätta men det verkar som att det inte blir någe mer än fyra maskiner. *pust* Sedan kommer Angelica hit och då ska vi fixa klar uppsatsen...det absolut sista innan den ska in för bedömning. Eftersom jag tvättar så måste jag ju även städa idag...brukar alltid göra så. Och sedan måste jag också fara till affären för att fylla upp kyl och frys. Tur man har så mycket pengar kvar...Out.

Av Suss - 17 januari 2007 00:47

02 h 44 min 49 s. lyder mitt och kussens samtalsrekord i telen på numer. *asg* Vi pratar men egentligen pratar vi inte så fruktansvärt mycket ändå. Ja säg mig hur det där går till...*hoho* Tur det är gratis! Mums! För ni vet väl att "gratis är gott"? *asg*Jens frågade tidigare ikväll om jag ville ta en sväng med bilen och köpa en cheeseburgare. Jag sa att jag kunde göra det på ett villkor...att han formaterar kussens dator i sommar om det visar sig att hon flyttar till Sundsvall. "Ja, men det kan jag göra ändå, jag tar en macka istället", sa Jens. Sedan sa jag att jag kunde skjurra honom om han bjussade på en burgare men då sa han att det inte var värt pengarna och att jag inte skulle behöva skjutsa honom bara för att han skulle köpa en cheeseburgare. "Men varför frågade du då?", svarade jag...och den frågan står fortfarande kvar i mitt huvud. Riden uteblev i alla fall och jag blev ju hungrig sådär kring 24-snåret och eftersom det inte finns alltför mycket mat hos mig för tillfället (måste handla senare idag) så tog jag det som fanns till kvällsfika...d.v.s. tacoskal, créme fraiche och pepsi. En mycket god måltid! *asg* Nu tror ni att jag är knäpp men det stämmer alldeles utmärkt det! *huhu* Jag vill inte vara normal och jag hoppas ingen säger att jag ska behöva vara det heller. ;) Kussen garvade som fan åt mitt kvällsfika...skickade även ett mms till henne på min fina måltid. ;) Nu är det allt bra sent. Jag ska se på ett avsnitt Prison Break och sedan blir det nanna kudden, eller "nanna kussen" som jag råkade skriva till min kära granne igår! *asg* Garvade rätt bra åt mig själv där! =)

Av Suss - 16 januari 2007 22:40

Fuck...ja du ser, jag är INTE kristen. Anar att ni kan ha fått sådana tankar då det står "gud" lite här och var i mina tidigare blogginlägg. *asg*

Av Suss - 16 januari 2007 19:32

Gudars skymning vad trött jag var när jag kom hem från skolan. Nog för att energin brukar bli utpumpad när man åker upp till Härnösand men detta berodde nog mest på den (endast) femtimmarssömn jag fick inatt. Rår jag också för själv eftersom att jag inte gick och lade mig tidigare. Självförvållat på hög nivå! När jag kom hem satt jag och snackade med Mallie på msn och var rastlös p.g.a att jag inte hade något att göra. Jag tog tag i det hela genom att besluta mig för att kolla på Prison Break...hann väl inte se mer än 20-25 minuter innan jag somnade där liggandes i soffan. Mallie sa innan jag gick till soffan att jag skulle somna "Nää, sa jag...". Men my lovely hade ju alldeles rätt. Vaknade sedan efter ett tag av att hon vibbade på msn, hon ville att jag skulle snacka med henne men jag var verkligen för trött för att hålla ögonen öppna och göra det. Ledsen gumman...fick faktiskt lite dåligt samvete där ska du veta, du som brukar offra dig och vara uppe en kvart extra bara för min skull ibland...Så väldigt ledsen för det sweetie...Jag får se till att vara desto roligare ikväll! :D Om 20 minuter är det Ugly Betty, måste ses såklart! :) Sedan när kussen kommit hem från jobbet ska jag nog ringa och slöprata med henne. Var några dagar sedan sist. Var möte om gemensam el ikväll kl. 19 också men orkade verkligen inte gå så jag blev kvar hemma, även fast jag är nyfiken över när den där gemensamma elen ska börja gälla.

Av Suss - 16 januari 2007 13:30

En väldigt lång innevecka. Hela två dagar. Men det tackar vi för. ;) På hemvägen från Härnösand skulle Jocke och Hankie stanna på Shell och ta ut pengar och när vi parkerar ser vi en dam som går med klackskor och broddar. Ja...ni läste rätt! Vi i bilen höll ju på att garva ihjäl oss, har aldrig sett den kombinationen förr. *asg*Enligt varningslampan i bilen så har ABS-bromsarna på bilen varit ur funktion i flera månader. Nu på torsdag var det meningen att jag skulle in på verkstaden och fixa detta men till min och pappas stora lycka, eftersom att det inte är särskilt billigt att fixa till felet, så verkar det nu som att vi slipper detta. Imorse när jag startade bilen och skulle åka till skolan lyste INTE lampan och eftersom bromsarna fått sättas på prov flera gånger idag, riktigt halt ute...har jag nu konstaterat att ABS-bromsarna funkar. :) Bromspedalen har pulserat och det går att svänga samtidigt som man bromsar hårt. :) *wiee*

Av Suss - 15 januari 2007 15:34

Det var inte så tungt att kliva upp imorse som jag förväntat mig...kanske för att jag inte behövde kliva upp förrän 07.50 men imorrn snackar vi uppstigning 06.00...Jag hoppas för guds skull att jag är trött ikväll. I vilket fall som helst så har jag varit i skolan idag. Det var ingen rolig syn att komma ut till bilen imorse. Den var snöig som bara den men det var ändå tur att jag var ute igår morse och sopade av den för annars hade det varit ett lager på ytterligare 5 cm än vad det redan var. Jag gick ut 10 min tidigare än vad jag gör i vanliga fall, visste ju att bilen var full i snö men trodde inte att det skulle ta närmare en kvart att få den i kördugligt skick. Som tur var så glömde jag ju inte att sätta i motorvärmaren igår så att det blev ju ändå ganska lättsamt då stora block lossnade från rutan. *huhu* Och vi kom till skolan i tid också...På skolan hade vi opponering på B-uppsatser och jag är nöjd med dagen. :) Vår examinator tyckte att jag och Angelica gjorde en jättebra opponering. :) Och det var inga större klagomål på vår uppsats heller, bara lite småstuffs som ska ändras. Sådant som fixas på en timme. Nu har jag äntligen kommit hem. Skönt! Men ändå känns det som att dagen gått väldigt fort, av någon anledning. Ska läsa på lite på Freinet och sen bara ta det lugnt. Päronen kikar väl förbi förr eller senare också för att hämta en tapetkniv...det blev tydligen så att de måste tapetsera om i hallen de ska renovera också. ;) Inte vad de hade räknat med från början men... Ha det slött! ;)

Av Suss - 14 januari 2007 20:10

Den senaste månaden har man inte rört många fenor men idag har jag varit riktigt duktig och effektiv. Jag började med att omorganisera i mina garderober, blev nöjd och jag hoppas att det var värt den tid det tog...2 timmar. När jag ändå rensade där i garderoberna så hittade jag ett par brallor jag aldrig använt förut som passar min stil så ska nog använda dem imorrn. :) Därefter sög jag lite damm, smakade riktigt gott faktískt. *asg* Sedan började jag med att laga lite käk, blev falukorv och mos. Gjorde även så att det räcker till matlåda imorrn. Sen var det bara disken kvar och nu är den ordnad så det har varit hela 3 timmar effektivt arbete och därför är jag nu värd en skön relaxing för resten av kvällen. Akta er för fallande träd i stormen, stackars lilla pojke i Motala som inte överlevde säger jag bara...Hemskt! Och inte minst...tycker väldigt synd om hans familj...Over.

Ovido - Quiz & Flashcards