Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Suss - 26 augusti 2007 19:33

Det har verkligen varit en fullspeckad dag idag. Började med friidrotten, sedan slipade jag ytan på badrumskåpsdörren för att sedan måla den en första gång. Sedan blev det åter igen lite friidrott för att sedan gå en promenad i blåsen till Bergsåker och tillbaka, men värmen den är som bortblåst den också. Hösten börjar krypa inpå på riktigt nu. Hövva! Stannade till hos lillebror och passade på att duscha innan jag väl tog mig hem igen. Hemma käkade jag middag, rester, Kinamat från när mamma och pappa var här i fredags. Därefter var jag tvungen att baka banankaka. Hade 5 bananer i svalen som jag var tvungen att göra något åt och varför då inte göra min favoritkaka? ;) Den är just nu i ugnen, alldeles strax färdig så i väntan på den tänkte jag att jag skulle skriva lite blogg här då. När den är uttagen ur ugnen ska jag måla igen. Det har alltså inte varit någon sysslolös dag.

Imorrn bitti bär det av till Birsta till kl. 10 för att shoppa lite router och möjligtvis utemöbler till Jonnas balkong. Sedan jobb kl. 12-21.

Av Suss - 26 augusti 2007 19:29

Då var det klart, Carro tog sitt tredje raka VM-guld, slog sitt egna svenska och personliga rekord för att inte glömma Europarekordet. Så jävla gött! Dessutom är hon nu historisk genom att vara den andra kvinnan att ta tre raka VM-guld. Sådant får man rysningar av. Fastklistrad framför TV:n var jag när hon gång på gång visade att det inte finns någon som kan slå henne när det som mest gäller. All heder till Carolina Klüft och ett stort grattis till henne!

Av Suss - 26 augusti 2007 19:11

Som ni kanske läst så åkte jag ut till Tynderö igår med lillebror och där blev vi rent av hela dagen. Var inne hemma förrän 01.30 Anledning: Det var lyskväll. Någon ny tradition man börjat med det senaste åren och jag har faktiskt ingen koll på om det bara förekommer här ikring eller om det förekommer även i andra delar av landet. Hur är det med den saken, ni från andra delar av landet än Sundsvall som läser min blogg?

Man kan inte påstå att det var bästa förutsättningarna för en riktig mysig och fin lyskväll, det blåste som Urban. Vid 22-tiden tog hela gänget (mamsen,papsen, jag, lillebror, Annika, Kjell och Sabina) bilen ut till Åstön/Idyllen för att kika läget, om det var några som lyckats tända några ljus längs sundet. Det var riktigt dåligt med det, i jämförelse med förra året. Istället skjöt man upp raketer lite här och var. Blev även en sväng ut till Holmö-brygga, där det för övrigt var väldigt dåligt med folk. Sedan åkte vi slutligen ner till Annikas och Kjells husbil och satt där ett tag, vilda diskussioner om orättvisa lönesättningar, facket och annat dittan och dattan.


Väl hemma blev det sova! 

Ovido - Quiz & Flashcards