Alla inlägg under augusti 2007

Av Suss - 19 augusti 2007 10:22

Jag tänkte skriva ett inlägg igår ikväll innan det blev ett nytt dygn men shi fick jag för mitt internet fuckade sig som vanligt...

Gårdagen innebar golvläggning i badrummet, vägg idag... Bror kommer väl alldeles strax skulle jag tro. Sedan blev det en sväng till Jonna där jag även passade på att duscha. Fan vad gött det var att bli ren. =) Vi åkte sedan till mig, Jonna och jag, där vi käkade kycklinggryta och ris. Gött! Och sedan tog vi en promenad ner till Selånger Marknad. Vad vi köpte? Bara en massa gotta! Onyttiga saker till tusen, allt annat var ju skit! ;) På vägen hemöver mötte vi på Anna och Thomas, träffade på dem bara här om dagen på Ikea också. Stöter på dem lite var som helst tycker jag. Vi hade planer på att åka ut till Tynderö. Mamsen och papsen hade mina brorssöner hos sig och de har jag inte träffat sedan i julas. Men det blev ingen Tynderö-trip för det var inte någon som svarade i telefonen någonstans. Visade sig sedan när vi kom till Jonna att de var nere vid sundet och mamsen hade glömt mobilen hemma. Ungarna hade åkt ring efter båten. Hos Jonna blev det film, The number 23. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den filmen, skitseg i början, sömnvarning men sedan började det hända lite mer spännande saker så jag lyckades åtminstone hålla mig vaken.

Snart tvättstuga...Usch!

Av Suss - 17 augusti 2007 23:56

Skulle ju ha gått ner till brorsan och duschat efter jobbet men så var ju storebror här och klockan blev sent. Så jag sket i det helt enkelt, det tog emot för mycket. Ibland önskar man faktiskt att man hade en egen dusch, men till veckan så... Då jäklar blir det till att inviga min sprillans nya duschkabin. Och jag ska njuta varenda sekund.

Nu ska jag leta mig fram till sängen i denna röra. Tänker på en speciell...dagligen. Kl. 9 imorrn bitti. Biiiiip!!!

Av Suss - 17 augusti 2007 21:11

Dagens arbete - Done! Finito! När jag kom hem från jobbet var storebror här och spacklade så nu får det torka över natten för att spackalas lite mer imorrn. Väggen var himla ojämn om man säger så. Ikväll blir det nog en film, frågan är vilken man ska välja?

Imorrn blir det troligen också Selånger marknad med Jonnster. Och du Jonna, nu när du flyttat hit så får du faktiskt börja säga just "marknad" du med och inte "marken" som ni icke-svenskar nere i Motala säger. Marken står man på, sådeså! ;)

Av Suss - 17 augusti 2007 12:51

Tänka sig att jag har bakat över 50 bullar och alla fick plats i frysen. Nu har man i alla fall fikabröd för helgen. Känner mig lite stressad... Vet inte om jag kommer att hinna med allt jag skulle behöva hinna med men jag får väl helt enkelt göra lite prioriteringar.

Har precis skrapat rent ett kopparrör från färg, skall målas sedan men det får nog bli när mattläggningen är färdig för idag hinner jag inte. Speciellt inte om det ska hinna torka innan brorsan kommer och ska spackla ikväll. Innan jobbet måste jag hinna dumpa min hemnyckel hos lillebror, jobbar ju kvällen så det vore inte så toppen om storebror hinner komma från Sthlm innan jag kommit hem från jobbet och sedan inte kommer in i lägenheten. Reservnyckeln som byter ägare hela tiden har Jonna och henne hinner jag inte få tag på innan jobbet. När jag kommer till Birsta måste jag dessutom hinna köpa våtrumsspackel. Vore dumt att säga att jag inte är ett dugg upptagen ikväll... Nu ska jag fortsätta skrapa kopparrör.

Av Suss - 17 augusti 2007 00:26

Haha, just ja, det blev ju inte ens ett enda inlägg under dagen. Jag satt ju och skrev ett i eftermiddags men vips då jag skulle spara inlägget så fuckade sig internet. Jag gav upp och brydde mig inte mer i att skriva om det. Faktum är att jag inte ens nu kommer ihåg vad jag skrev i det. Tur jag kom på detta nu då... Hahahaha!

Gonatt!

Av Suss - 17 augusti 2007 00:19

...infann sig såhär innan jag bestämt mig för att gå och lägga mig. Tyckte att det var för vekt med ett inlägg under dagen, och dessutom ett inlägg av mindre värde, enligt mig själv. Typiskt bara att klockan överstigit 00.00 Damn! Min hals är faktiskt bättre. Jag hoppas på att vakna upp imorrn bitti och inte känna någonting. Det är mitt önskemål, min dröm. Vi får se om den går i uppfyllelse.


Imorrn ska jag baka bullar och eventuellt muffins med bakgrundsmusik i form av Timbalands Apologize. Sedan blir det lite jobb, hem en snabbis och lite jobb till. Och köpa spackel ja, så var det också. Får jag inte glömma, någon som vill påminna mig? Storebror kommer imorrn kväll och ska härja på mina väggar och golv. Det ni!

Men nu sängen då.  Sakna...

Av Suss - 16 augusti 2007 00:00

Då var även denna kväll över... Har för övrigt spenderats med Jens. Kollade film, Into the blue, men såg inte hela då Jens blev trötter. Nyss kommit hem, ska stoppa i mig något att äta och just det...fundera vidare och sova. Åter riva badrum imorgon. Rubbet ska ut och bort!

Av Suss - 15 augusti 2007 13:25

Har rivit badrum sedan 9.30 imorse. Tyvärr är man nu duschlös. =( Men tur har jag som åtminstone har en gästtoalett så att man slipper springa till grannen eller liknande. ;) Det gör ont i mina händer, förmodligen är hela jag hur dammig som helst och ännu har jag nog ett par timmar kvar att jobba där inne, om inte mer. Och snart ska jag även iväg och jobba vid järnvägen, sedan blir det en dusch hos brorsan, men lite till rivning innan det tror jag. Ikväll ska jag träffa Jens, efter att han varit ute på sin löprunda med polaren. =)

Ovido - Quiz & Flashcards