Alla inlägg under april 2007

Av Suss - 26 april 2007 19:20

Söta killen! Vid 8.30 imorse fick jag ett mms från exet som jag inte pratat med på snart ett år. Blev lite smått chockad faktiskt. Men det var det sötaste mms jag fått på mycket mycket länge. :) Lilla Gizze... Hårig men ändå alltid lika söt! Lilla charmkillen. Saknar verkligen tiden och gosstunderna med honom.

Idag har jag hunnit med att skriva om den där boken vilket var väldigt skönt. Sedan städade och dammtorkade jag lägenheten så nu är den ren och fin också. Efter jag kommit ut ur duschen såg jag att Fors var inne på msn så då haffade jag honom så att han kunde svara på några få frågor som jag kommit på efter intervjun vi gjorde. Blev ett röstsamtal där. Sen blev det matlagning och nu ska jag ta och läsa lite bloggar tänkte jag. Se om det är någon som skrivit något. Sen får jag besök. ;)

Av Suss - 26 april 2007 11:43

Visserligen tänkte jag ju faktiskt inte på att den skulle betalas ut 27:e men å andra sidan hade jag ju kunnat få lönespecen någon dag tidigare. Men jag har fått lön, nästan 600 kr, så nu är jag nöjd och glad. Fick till och med råd att köpa födelsedagspresenter till både brorsan och mamsen. ;) Nu blir det keep on plugging!

Av Suss - 26 april 2007 00:58

Satt och läste lite inlägg som jag skrev för ett par månader sedan och vips kommer jag på att jag glömt gratta mig och Mallie på vår 10-månadersdag den 23:e. ;) Grattis i efterskott till dig och mig gumman. Att vi båda ska vara så senila. :P

Av Suss - 26 april 2007 00:27

Nu har jag hittat ännu mer tidsfördriv. Ytterligare bloggar att läsa. ;) Jag som är så nyfiken. Att jag är uppe vid den här tiden har faktiskt inte hört till vanligheterna de senaste veckorna tror jag. Har faktiskt skärpt till mig rejält på gå-och-lägga-sig-fronten. Nu går jag oftast och lägger mig senast vid 24-tiden, förr blev det oftast 02-02.30 :S Men ändå känner jag mig tröttare nu. Idag har jag i alla fall inte tagit någon tupplur på soffan, en bragd till mig. Kanske blir en imorrn, vem vet?

Den senaste timmen, eller mellan typ 23-24 så satt jag i tele med Jonna. För ovanlighetens skull. Vi insåg att det var dags att lägga på när vi mest satt tysta i telen och knappt sa något. Jag var ju så rolig att jag satt och läste bloggar under tiden i telefonen och Jonna gjorde något annat framför datorn.

Veckan har som vanligt rullat på i alldeles för snabb takt. Kan inte förstå att det snart är fredag igen...och snart sista april, och snart 1 maj, mammas födelsedag. På tal om sista april så frågade Danne vad jag skulle hitta på då. "No plans", sa jag och sedan sa han att jag fick komma och grilla med honom och hans polare om det visade sig att jag blev sittandes hemma ensam. Han är så snäll så. :) Men ska först se om päronen jobbar, eller rättare sagt hur de jobbar. För mamsen fyller ju som sagt år dagen efter så det kanske blir att man åker dit ut och slaggar en natt? Och på tal om födelsedagar...jag har inte köpt någon present till brorsan ännu, sa att han fick vänta till lönen kom. Och sedan är ju även mamma kvar. Jag vet inte vad jag ska köpa till någon av dem!! :S Sedan börjar jag undra när den där dagislönen som jag har gjort rätt för i Motala kommer. Trodde faktiskt att jag skulle få den nu men ack så fel jag hade tydligen... Har ju snart gått 2 månader sedan jag jobbade. Får prata med Frida om det. Nu ska jag ta mig ett glas juice som jag inhandlat idag. Tog en sväng förbi affären när jag slutat jobba. Var liksom så illa tvungen att fylla på i min kyl. Och finns det ingen mjölk där, då är det ILLA! Det första Mallie frågade när jag skrev att jag varit och handlat var typ "Köpte du tre liter mjölk eller?". Hon känner mig rätt bra, liksom jag känner henne rätt bra. Igår sa hon att jag skulle få göra henne en tjänst. "Vadå, sy upp din gråa jeans eller?". Självklart hade jag rätt! ;) Nu blir det verkligen juice! Gonatt allt vaket folk!

Av Suss - 25 april 2007 21:43

Då har man överlevt ännu en dag på jobbet. Var rätt lugnt idag. Lyckades få någon form av olja eller liknande på min hand...Sen hade jag tydligen petat i ansiktet så när jag stod i hissen på väg upp till första kunden såg jag det i spegeln. Det var ju lite tur det så ingen hann se mig med en svart fläck i ansiktet. ;) För övrigt var jag duktig och eltejpade min stol förut idag. Tror det håller bättre än förväntat och sedan är det ju tur att stolen är svart med. :)

Snart är det Fråga-Olle-dags. Mallie frågade om jag skickat in en fråga, så koko som hon är. ;) Men jag ska försäkra er om att det inte kommer någon fråga från Muz.

Av Suss - 25 april 2007 13:42

Hmm...då har halva dagen i princip passerat snart. Har varit finväder och varmt fram till nu då det verkar mulna på. Låg en stund ute i solstolen med träningstop och shorts förut. Det var rätt skönt, så vilade från skolarbetet ett tag. ;) Men nu har jag hunnit med lite sådant också. Finslipat färdigt på bakgrunden på fördjupningsuppgiften. Nu är det bara handlingen av den skönlitterära boken som skall in plus det roligaste...diskussionen! :p Ganska konstigt ändå. Förut har jag alltid hatat att skriva diskussioner, som på gymnasiet och i början av lärarutbildningen. Men nu gör jag inte det. Kanske beror på att man får skriva så många, man har blivit van det och vet exakt vad en diskussion ska innehålla och vad den ska kopplas till. Sådant man var osäker på förut.

Nu har min "kontorsstol" gått sönder. Gått hål i sitsen så man ser skumgummit. Not good! Har inte ens haft stolen i ett år. Det luktar rök i min lägenhet p.g.a att min balkongdörr är öppen och gammgrannarna nedanför sitter och blossar som skorstenar. Äckligt säger jag bara! De lär ju börja fundera över varför jag stänger balkongdörren varenda gång de är där ute och röker.

2½ timme innan det är dags att åka på veckans första arbetspass. Känner inte för att jobba idag. Just ja, nu har man ju fått lön också så man kanske ska ta och betala räkningarna?

Av Suss - 24 april 2007 23:02

Varför ska saker och ting aldrig bli som man vill eller tänkt sig? Både för mig och för andra. Varför ska det finnas sådana där konstiga jobb som gör att ens känslor stannar upp och riktigt inte vet vad de ska ta sig till, likväl som jag heller inte vet vad jag ska göra? När man äntligen fattar tycke för någon, ja då är det alltid något som ska stoppa det hela. Göra saker och ting i princip omöjliga. Eller kanske inte omöjliga men åtminstone väldigt jobbiga. Skulle du i värsta fall vilja spendera 260 nätter om året på ett hotell?

Av Suss - 24 april 2007 21:28

Yes yes yes, that's true... Hoppas det inte blir några allergiska reaktioner igen. Trött som vanligt var jag sedan när jag väl kommit igång med pluggningen så det blev *oops* en tupplur på soffan. Sedan mycket plugg igen och sedan rensade jag bort kvitton sedan några år tillbaka. Onödligt att samla på sig en massa skit! Och sedan har det inte skett så mycket mer av värde att berätta. Jag vill bara bli frisk.

Och Mallie, sluta anmärk! ;) Bitch! :P

Ovido - Quiz & Flashcards