Alla inlägg den 13 april 2007

Av Suss - 13 april 2007 15:36

Satt ute på balkongen en stund förut. Såå skönt! 16 grader varmt och idag har de till och med sopat bort grus från gräsmattorna. :D Sitter nu och tvingar i mig yoghurt med müsli, ska strax åka. Måste hinna handla lite innan jobbet. Eko i min kyl nu kan man säga. Har ju inte haft krafter till att handla på hela veckan. Har inte funnits så mycket jag kunnat äta heller för den delen. Förut ringde de från vårdcentralen och jag fick min dom. Streptokocker C, någon ovanligare variant så det är ju inte så konstigt att jag åker på den. Nu har jag fått, eller snarare köpt, penicillin som ska ätas i 10 dagar, 3 ggr dagligen. Har också hunnit boka en bowlingbana till imorrn kl. 15. Jag, Jonna och Jens ska ta en match! Får se vem som vinner, lär ju inte bli jag iaf. Sen blir det tacos till middag och sen fest! :) Fast nyktert för mig nu då. Blir jag som är taxi imorrn. Men det kan nog bli roligt imorrn, att kolla på alla fulla människor när de gör bort sig. Får se om Jonna lyckas supa ner Jens på Mintuu? ;) På förmiddagen ska vi ta en runda på stan och jag ska faktiskt kolla om jag hittar något nytt att ha på mig. :) Det var länge sedan nu. Har lagt mina pengar på lite andra saker istället, eller rättare sagt så har de inte räckt så långt mer än till lite bensin till bilen och mat.

Av Suss - 13 april 2007 12:12

Imorse vaknade man och klev upp strax före 7, gick och la sig på soffan, kollade lite på TV och somnade om och sov till 9.30 typ. Sen var det bara att sätta igång med städningen i lugn takt. No stress nu! Min hals har återgått till det läge den var i igår förmiddag så jag ringde ner till vårdcentralen och då visar det sig att de inte fått svar på min halsodling (ordet låter så trevligt, ikke)än så de ringde och kollade. Därefter ringde de upp mig igen och sa att analysen skulle vara klar efter lunch så nu väntar jag på det svar jag velat haft sedan i tisdags...d.v.s. om det är halsfluss jag har och penicillinkur i 10 dagar som gäller. Annars får jag nog gå ner till apoteket och köpa mig sådana där smärtstillande halstabletter och se om de funkar för jag är så less på att ha ont nu. På söndag har det gått en hel vecka. Min mage började kurra lagom till lunchtid så nu har jag precis tvingat ner lite yogurt och cherios förbi de onda punkterna i halsen. Ajaj! Nu ska jag höja volymen på förstärkaren och gå och bädda rent i sängen. Kl. 16 måste städningen vara klar för jag ska jobba ikväll...

Ovido - Quiz & Flashcards