Alla inlägg under april 2007

Av Suss - 13 april 2007 12:12

Imorse vaknade man och klev upp strax före 7, gick och la sig på soffan, kollade lite på TV och somnade om och sov till 9.30 typ. Sen var det bara att sätta igång med städningen i lugn takt. No stress nu! Min hals har återgått till det läge den var i igår förmiddag så jag ringde ner till vårdcentralen och då visar det sig att de inte fått svar på min halsodling (ordet låter så trevligt, ikke)än så de ringde och kollade. Därefter ringde de upp mig igen och sa att analysen skulle vara klar efter lunch så nu väntar jag på det svar jag velat haft sedan i tisdags...d.v.s. om det är halsfluss jag har och penicillinkur i 10 dagar som gäller. Annars får jag nog gå ner till apoteket och köpa mig sådana där smärtstillande halstabletter och se om de funkar för jag är så less på att ha ont nu. På söndag har det gått en hel vecka. Min mage började kurra lagom till lunchtid så nu har jag precis tvingat ner lite yogurt och cherios förbi de onda punkterna i halsen. Ajaj! Nu ska jag höja volymen på förstärkaren och gå och bädda rent i sängen. Kl. 16 måste städningen vara klar för jag ska jobba ikväll...

Av Suss - 12 april 2007 22:26

Gick ju inte alls bra det där med trådlösa...får kalla på hamstern. Han får alltid datoruppdrag av mig. ;) Annars har jag rensat och gjort fint i mitt skafferi, omstrukturerat lite kan man också säga. Imorrn är det extrem städdag. Har ju liksom inte orkat röra en fena sedan i tisdags och måste ju ha lite fint imorrn när kussen kommer. :P I och för sig brukar det aldrig vara särskilt stökigt här, bara lite dammtussar ibland.

Av Suss - 12 april 2007 18:45

Wehoo! Humöret har börjat stiga nu! =) Min hals är väldigt mycket bättre nu. Kanske är det gurglandet av det där äckliga saltvattnet? Vad vet jag? :)Mallie skulle på prommis med Frida förut så jag tänkte att jag måste ju gå ut en sväng jag också och ta lite friskluft. Jag tog en kort och långsam promenad och sedan när jag kom in så fick jag lite feber... Kanske skulle ha stannat inne ändå men det viktigaste just nu är att min hals blir bra till imorrn då Jonna kommer. =) Jag fick åter tillbaka suget till att vilja plugga lite så nu har jag suttit och plockat ut tre intressanta saker jag vill diskutera på litteraturseminariet och förberett lite inför det. Kanske kommer jag bli lite för privat tycker vissa men jag känner att det är något jag verkligen vill dela med mig av så att andra kan lära av de misstag jag gjort. =) Jag är ju ganska öppen av mig i vanliga fall också så det har jag inga problem med. För en stund sedan ringde han, börjar verkligen sakna hans sällskap nu... Har inte träffats på en vecka nu p.g.a fjällentrip och att jag blev sjuk. Kanske inte ses förrän nästa torsdag men kanske rentav redan på söndag. Beror på hur Jonna ställer till det... ;) Nu väntar jag på att Jonnster ska ringa, hon skulle tydligen göra det efter att hon käkat. Sedan ska jag försöka fixa trådlösa nätverket så att det funkar igen. Hon ställer vissa krav på mig den där kussen, nu när hon ska ta med datorn. ;)

Av Suss - 12 april 2007 10:00

Äntligen fick jag sova hela natten utan några större problem. Vaknade till någon gång men somnade om. Sov från strax före 24 till 9.30 Jag har heller inte så ont i halsen som igår förmiddag även om jag inbillar att det numer gör mer ont på högra sidan än vänstra sidan, då det varit tvärtom förut. :S Bara det inte blir värre igen!! No fever!

Av Suss - 11 april 2007 22:40

Jag väntar på svaret. De senaste timmarna har jag nämligen känt mig ganska pigg. Ingen feber och inte så där otroligt ont i halsen som tidigare idag. Jag kan till och med dricka utan att behöva plåga ner drycken. Nu har jag läst ut boken. Man kan ju känna att man gjort lite nytta i alla fall. Tidigare under kvällen kollade jag på Outsiders och Room Service och nu senast Fråga Olle. Har blivit rätt mycket TV-tittande de senaste två dagarna. Det viktigaste av allt just nu... Det finns lite hopp! =)

Av Suss - 11 april 2007 17:54

Då satt man här igen, svettandes med feber. Lite svårt att göra någon nytta då man inte är frisk. Har i alla fall läst den skönlitterära boken som ska läsas i skolan, ett trettiotal sidor kvar nu så jag hoppas på att läsa klart den ikväll. Imorrn är det intervjusom gäller. Vet inte hur jag ska orka med det så som jag känner för tillfället men måste nog göra den där intervjun imorrn innan det är för sent att göra den över huvud taget. Mest orolig är jag ju över att jag inte ska må bra på fredag då kussen kommer. Skulle ju inte alls vara trevligt. Vi som skulle bowla, käka tacos och festa med Hamstern på lördag. Jag får nog hålla mig nykter i alla fall. Sådant är livet ibland. Huvudsaken är att jag blir av med febern för det är den som gör en trött och matt. Har insett att jag varit uppe i 14½ timmar redan och jag kan ju inte säga att jag har några större förhoppningar om att jag ska få sova bättre i natt. Lika bra att ställa in sig på det nu.

Av Suss - 11 april 2007 12:23

Nu får de fan göra någonting åt den här skiten. Jag står inte ut med att knappt kunna svälja längre. Gör så förbaskat ont att det inte går att beskriva. Halsen är mycket fulare än igår, frågan är om man ska ringa och säga att man blivit sämre. Jag vill inte fortsätta få halsfluss varje gång jag får ont i halsen. De får ta bort halsmandlarna eller vad som helst, bara slipper känna denna smärta någon gång mer i livet! Jag är hungrig som fan men får knappt i mig något, man blir inte mätt på blåbärssoppa. Inte nog med det har jag inte fått sova något i natt heller. Fick kliva upp 3.30, kunde inte ligga och vrida mig i sängen längre. Vad ska jag göra? Jag orkar inte med detta en enda dag till...

Av Suss - 10 april 2007 15:25

Ja då var man sjuk igen för första gången på länge. I natt fick jag inte särskilt mycket sömn, hade så fruktansvärt ont i min hals plus att jag frös som en dåre. Kl. 6 stod jag inte ut med att ligga i sängen längre så jag klev med tunga steg upp och gick och tog en ipren för att sedan lägga mig på soffan och glo på TV till tabletten började verka och jag kunde somna en stund. Sedan fick jag så olidligt ont igen att jag var tvungen att ringa ner till Vårdcentralen. Fick tid 14.15 och nu har jag precis kommit hem. Snabbprovet visade inget (som vanligt) men sedan gjorde de en halsodling som jag får svar på om ett par dagar. Jag som skulle jobba 6 timmar extra idag, så blev det inte. Får se om jag jobbar imorrn om jag bara slipper febern.

Ovido - Quiz & Flashcards