Alla inlägg under april 2007

Av Suss - 24 april 2007 09:58

Jahapp... då var man där igen. Tillbaka till halsflussen. Tillbaka till den tid då det känns som att maten fastnar i halsen. Vaknade för en halvtimme sedan och kände att det har tjocknat till i halsen ännu mer än igår kväll. Som tur är gör det inte så fruktansvärt ont ännu men jag väntar bara på det. Ska alldeles strax ringa ner till vårdcentralen och höra vad de säger. Om de kan ge mig en penicillinkur bara sådär. Finns ju inget test som kommer att visa någonting nu i vilket fall som helst så. Och jag anser då att det är bättre att börja på ny kula nu på en gång istället för att vänta några dagar. Vi får se hur det går. Skepp och hoj!

Av Suss - 23 april 2007 22:33

Hoppade till som fan nyss då meddelandesingalen+vibrator drog igång på mobilen... Skadligt för hjärtat! :S Alltså...det är något skumt med min hals. Skulle inte förvåna mig det minsta om jag vaknar upp i natt eller imorrn bitti och har ont i halsen. Då blir det väl bara att hasa sig ned till den lilla vårdcentralen här nere och checka läget igen. Varför, varför ska jag alltid återfå sådan här skit?? Inte nog med det är mina läppar torra och dessutom är jag lite trött. Mycket klagomål här.

Kussen sitter i tele och jag har ingenting att göra. Bara sitter här och glor framför datorn och gör ingen nytta alls. Malin har gått och lagt sig... By the way, tror faktiskt inte att jag sagt att de kommer hit upp snart va?  Var ju rädd att jag inte skulle få träffa Ballie förrän i början på juli men nu blir det om mindre än 3 veckor istället. Och glad är jag för det! Undra vad som kommer att ske? Möjligtvis det vanliga...shopping, softning och festa! :P Kanske ska jag shoppa de där svarta jeansen och de där skorna jag är sugen på då? Eller orka jag verkligen vänta så länge??! :P 

Av Suss - 23 april 2007 19:39

Ja jag säger då det... Det finns mycket tok till folk som skriver på internet. Läste nyss en hypokondrikers blogg/dagbok och fick mig ett gott skratt. Kom in på sidan efter att ha sökt på google om varför man är öm i armhålan, vilket jag är. Är så ganska säker på att det är lymfkörteln så jag tänker inte det värsta och tror att det är cancer som den där bruden gjorde. ;) Men öm i lymfkörtel+i förväg avslutad penicillinkur+en skum känsla i min hals...det känns inte så bra faktiskt. Har mina aningar om att den där fucking halsflussen är på väg tillbaka. Bläääääääääääk!

Av Suss - 23 april 2007 17:30

Träffade ju Lisa och Angelica idag för att plugga men alla var ju trötta vrak så det gick väl inte lika bra som vi velat. Men men...vi tog oss igenom uppgiften hyfsat i alla fall. Rätt klurigt med att kortsiktiga mål. Tog en promenad hem sen efteråt då Angelica stannade kvar och pluggade annat med Lisa. Det var en välbehövlig promenad för när jag kom hem och det var slutpratat om snusk med Mallie så skrev jag ihop mitt 5-10 minuters anförande. Riktigt duktig. Sedan kände jag att jag måste läsa ut boken ändå så la mig i soffan och började... Nådde min gräns då jag tänkte gå och laga mat men vips så somnade lilla Suz och sov fram till 17.30 Var ju inte riktigt meningen att det skulle bli så. :P Känner mig fortfarande trött men har väl inte helt vaknat till än kanske.

Av Suss - 23 april 2007 09:59

Vaknade för en halvtimme sedan och nu sitter jag och äter frukost. 45 min innan Angelica kommer och hämtar upp mig så frågan är vad jag ska göra till dess... Tror att det blir kurslitteraturläsning, för ovanlighetens skull... ;) Ska bli roligt att se hur lång tid den där gruppuppgiften kommer att ta.

Av Suss - 22 april 2007 22:32

Idag fyller brorsan 20 år! Har inte varit hemma på hela dagen vilket gjort att jag heller inte bloggat tidigare än såhär...

Imorse blev det duschning och iordningfixning. Det var till och med så att jag sminkade mig. Dra på trisser va? Ibland kan man ju faktiskt anstränga sig, om man har lust och ork. Patrik kom och plockade upp mig i sin turboaudi vid 11.30 och sedan bar det av till Söråker och storebror. Lillebror fick göra lite eljobb. Sedan blev det åkning till mamsen och papsen och de skulle precis gå på prommis när vi kom så det var ju bara att haka på. Ut i skogen med hyfsat fina kläder och gå i labyrinter bland nedblåsta träd mitt över väg och stig. Tur man är född på landet. ;) När vi kom tillbaka till mamsen och papsen så snyggade jag till mammas CV. Måste ju ha sånna grejer nu när de blir arbetslös framöver. Och jag är ju petnogheten själv så jag tog ju tag i det där. Under tiden jag satt och "finslipade" kom Pasi, Camilla, Isabelle, Victor, Amina och Alix. Tog ett tag innan jag kom underfund om varför de kom i två bilar... De fick ju inte plats 6 pers i en!! *asg* Amina, 3 och Alix, 1,5 träffade jag för första gången idag. De var så söta! :D Alix var ett riktigt matmonster. Slevade i sig maten med en gaffel i ena handen och en sked i den andra. Det gick undan! I början var han lite blyg och rädd för mig, vågade knappt titta åt mitt håll men det blev bättre ju längre tiden gick... Så farlig ser jag väl inte ut heller? :P Mitt nya namn är i alla fall "Dann". Är det inte vackert så säg? :) Jag tycker verkligen om små barn.

Lagomt till tårtan kom Laila och Mikael på besök. Våra före detta grannar. Sedan dök faster upp en sväng innan hon skulle jobba också. Nu har man varit hemma i en dryg timme. Hann inte mer än komma innanför dörren och byta om till mysbrallor så ringde Jens och slösnackade lite innan han skulle sova. :) Och nu har jag suttit och läst igenom "caset" som jag, Lisa och Angelica ska lösa imorrn. Träffas kl. 11 på MIUN och Angelica hämtar upp mig 10.45 så då gäller det att vara vaken.

Nu är jag trött! Kanske inte kuddtime riktigt ännu men inte så långt kvar. Gonatt till er alla i alla fall. Jag ska nog ta mig lite kvällsfika nu. CHIP!

Av Suss - 21 april 2007 21:57

Gud vad alla klagar på mig när jag sitter och pluggar på en lördag! :P Mallie tyckte att det var deprimerande och Jocke i klassen ifrågasatte det också. Men jag får ju åtminstone saker gjorda. Nu är det typ bara lite finslipning och diskussion kvar. Vad ska jag annars göra ikväll? Hur roligt är det egentligen att sitta framför TV:n och glo när det inte finns något intressant eller skoj att titta på?

Vid 16-tiden gick/cyklade jag och brorsan bort till faster för att fira kusin. Där fick vi supergod mat och tårta. Trodde faktiskt inte att det skulle bli tårta då inte kussen äter det själv men tydligen var det farmor som gjort den och hon hade väl glömt att han inte äter tårta. ;) Sen satt vi och gluttade på Postkodmiljonären eller vad det där programmet nu heter. Blandar ihop hela tiden. Var faktiskt en grymt duktig 24-årig gymnasielärarstuderande i "heta stolen". Hon säkrade 100.000 direkt utan någon som helst livlina. Nästan så man måste se på fredag hur det går för henne tillslut. :P

Kom hem för ungefär en timme sedan och sedan dess har jag pluggat. Av någon anledning så känner jag mig faktiskt lite trött... Tur man slipper penicillin och klåda i alla fall!

Av Suss - 21 april 2007 11:05

Tog som vanligt en penicillintablett igår innan jag gick och la mig. Sen låg jag i sängen ett tag och läste och det började klia som fan på typ hela kroppen. Jag kan lugnt säga att jag såg ut som en kräfta. Sedan vaknade jag före 6 imorse och det kliade på handleder och fötter. Allt detta bidrog till att jag började misstänka allergi mot penicillinen så jag har nyss ringt min exgranne som är sjuksköterska och hon rekommenderade precis som jag trodde att sluta med penicillinen och komma ihåg till nästa gång att jag inte ska ha den där sorten mer. Tydligen kunde man i vissa fall äta en penicillin som man är allergisk mot i en vecka innan allergin ger utslag. Kroppen klarar av att motstå det i början liksom. Så nu är det bara att hoppas på att det inte finns några baciller kvar som sätter sprätt på det hela igen för det vill jag då absolut inte utsättas för.

Idag fyller kussen 20 år... Ska tydligen inte bli något större firande eftersom faster ska jobba natten men jag och brorsan ska la gå och bjussa på en prelle sen.

Chip!

Ovido - Quiz & Flashcards