Alla inlägg under april 2007

Av Suss - 20 april 2007 22:50

Känner mig riktigt stolt över mig själv. Jag har ätit upp allt godis jag har. Sedan hur man kan vara stolt över det...det kan ni ju fråga min hjärna. Tror dock inte han svarar. Eller kanske är det en hon? Ja, vad vet jag? I helgen blir det inget godisköp men jag ska dock inte säga att det inte blir något godisätande. :P När kussen flyttar upp (vilket jag är ganska säker på) så får vi göra upp en deal. Lite lättare om man är två som strävar mot samma mål. :) Och sedan får man ju någon som kan kontrollera en så att man inte fuskar. ;)

Mina ben börjar bli stubbi. Dags att dra av de stackars håren med den där saken som kallas rakhyvel. Får se om jag har ork till det imorrn. Det är verkligen ansträngande och något jag helst skulle slippa om jag själv fick välja. Ok, det där hade jag ju faktiskt inte behövt säga. Kan ju slippa om jag vill men då får man finna sig i att gå med ludna ben. Vill ju inte bli kallad "kisse" som min äldre halvbror hade sagt till mamma om en tant på sjukhuset i Motala när han var liten och jag inte kommit till världen ännu. :P

Av Suss - 20 april 2007 21:40

Då har man avverkat ännu en dag på jobbet. Lugna gatan idag så var hemma vid 20. Gött det! :) På vägen hem mötte jag en också en deo. ;) Humorn är på topp! Gluttade på Talang 2007 när jag kom hem och då visar det ju sig att min släkting Carola var med! Ägde gjorde hon ju!! *asg* Nu har jag tagit mig lite kvällsika och funderar på vad jag ska hitta på till det blir läggdags. Imorrn fyller kussen 20 år, på söndag gör brorsan det. Man kan inte tro att de får köpa ut på bolaget alldeles själv snart! Tiden går och klockan slår.

Efter jag duschat innan jobbet så började det att klia något fruktansvärt på överkroppen. När jag kliat och haft mig var hela magen och halsen alldeles röd. Jag funderar fortfarande på vad det var för något. :S Skumheten! Känns som det är på väg tillbaka... :P 

Av Suss - 20 april 2007 12:43

Imorse blev det uppstigning efter 6.30 Inte för att jag själv skulle kliva upp då utan för att Mr. Omtänksam och söt skulle upp till jobbet. Stackaren. Efter han ätit frukost och åkt så förflyttade jag min kudde och mitt täcke till soffan och slog igång TV:n. Kollade lite på Beverly Hills och Home and Away sen slocknade jag igen och sov till 10.20 Då blev det frullster för min del, var inte särskilt hungrig vid 7 imorse, som vanligt.

Nu sitter jag och fipplar med mina post-it-lappar av ren rastlöshet. Har precis lyssnat och skrivit ned intervjun jag gjorde igår och tänkte ju försöka knapra ihop en resultatdel innan det är dags att åka och jobba. Sedan är det vara bakgrunden och diskussionen kvar. Får inte skriva mer än 4 sidor så här gäller det att vara snål med text. :S Hur skall detta gå?

Chip!

Av Suss - 19 april 2007 13:59

Gick och la mig vid 24 igår...somnade i princip på stört. Skulle kliva upp 9 imorse men det gick inte. Fick ställa fram klockan till 9.30 När jag klev upp var jag fortfarande trött. Under tiden jag suttit i soffan och läst kurslitteratur nu så var det nära att jag höll på att somna igen. Vad är det för fel på mig som bara är trött hela tiden? :S

Nu sitter jag och inväntar att tvätten ska bli klar. Jag måste erkänna att jag varit riktigt duktig som inte slog igång datorn förrän alldeles nyligen. :) Jag måste fortsätta att läsa lite till så att denna bok blir utläst imorrn innan jag åker till jobbet. Sedan måste jag handla så att det finns någon frukost till imorrn bitti. Därefter blir det väl förhoppningsvis intervju...runt 17.30 Sen mys! :)

Chip! 

Av Suss - 18 april 2007 23:30

Mycket, väldigt mycket att göra på jobbet idag. Inte nog med det så ställde en kund till med att jag fick jobba över en timme p.g.a att han inte hade jämna postförskottspengar som det är meningen att de ska ha. Jag fick fara och växla och ha mig. Blä! Men kom hem tillslut och hann inte mer än kliva innanför dörren så ringer Jonna. I samma veva kom Patrik och skulle hämta en skiva till externa hårddisken som pajjat för honom.

Sen blev det en stund i tele med mr omtänksam. :) Vi ska ses imorrn. Var två veckor sedan sist p.g.a att en massa extrajobb och sjukdomar kommit ivägen. Längtar verkligen. Har nyss stoppat i mig lite penicillin och lite kvällsfika. Funderar på att gå till sängs snart. Imorrn ska jag försöka kliva upp i tid och komma igång med pluggandet, sedan är det välbehövlig tvättstuga som gäller fram till kl 16. Tidig sänggång imorrn kväll, sisådär vid 22 i stil med Malin. ;) Attans, jag måste ta och rensa lite i mitt förråd någon dag också. 

Av Suss - 18 april 2007 16:15

Idag har Jonna åkt hem...blev lite ensamt här... :( Hon lär väl vara hemma snart skulle jag gissa.


Idag har jag pluggat, läst kurslitteratur eftersom svaren jag fick inte var som jag förväntat mig. Blir intervju imorrn trots allt. Slumrade till på soffan någon gång mellan 14-15. Jag förstår inte varför jag är så trött. Tar igen de förlorade sömntimmarna sedan förra veckan då jag inte fick sova p.g.a min hals?


Idag har jag även fått sälja en kursbok! :) Den som jag trodde att jag skulle få svårast att få iväg. Betalar av mitt lån till mig själv med de pengarna. Nu ska jag fara och jobba. Hoppas det blir en lugn kväll.


Tjolahopp! 

Av Suss - 17 april 2007 20:55

Har ju haft kussen på besök nu så därav inget bloggande men tänkte väl försöka anstränga mig och försöka komma ihåg vad som hänt under dessa dagar.


Fredag:

Jobbade ju fredag kväll...Blev klar framåt 20, bra precis då Jonna och hennes morsa kom in i stan efter sin trip. De kom och hämtade mig i Birsta på jobbet, jag lämnade min bli där, och sedan for vi ut till mina päron för att dumpa hennes morsa där. Sen blev det hemåkning. Jag fick köra polarn då Jonna kört hela vägen från Motala och var lite trött i benet. Vi hämtade min bil i Birre och sedan blev det hemåkning.


Lördag:

Uppstigning vid 9.30 Vi hade bestämt att vi skulle vara i stan senast kl.11 för vi skulle ju bowla kl 15. med hamstern. På stan shoppade Jonna en topp och jag två linnen. Sen blev det en sväng till lillebrorsan så Jonna fick se hans lägenhet och sedan hem och stoppa i oss något som kunde mätta magen. Efter 14.30 for vi iväg mot stan och hämtade upp hamstern och sedan åkte vi ut till Birsta för att bowla. Jag hade ont i käften och hamstern var dålig förlorare. Vi vet inte riktigt vem som skulle ha vunnit då alla inte fick spela lika många omgångar men jag fick i alla fall den bästa serieomgången av de serier vi hann med. :) Sedan blev det hemåkning. Hamstern följde med, fixade något på Jonnas dator som var tok och sedan åt vi middag...tacos såklart! Sällan va? Jag satt och försökte få i mig maten i 40 min p.g.a min hals! Rena helvetet. Sedan fick jag skjutsa hem hamstern så alla kunde göra sig i ordning inför kvällen. Sedan tog han sin lilla Starlet och kom tillbaka till mig med Andreas och Olle för lite party. Jag var nykterheten själv med tanke på att jag börjat käka penicillin dagen innan. Framåt 23.30 blev det Aveny. Var rädd att vi skulle stöta på storebrorsan och hans tjej där när man fick höra att de också skulle ut men de hamnade tydligen på Oscar. På Avve blev det iaf lite dans och lite snack. Såå himla skönt att kunna ta bilen hem sedan på kvällen. Kändes dock väldigt ovanligt att kunna köra hem efter en utekväll. :)


Söndag:

Vi sov ganska länge och sedan ringde Jonnas mamma och tjatade på oss att komma ut så fort som möjligt så vi kunde gå på promenad med dem. När vi duschat och fixat oss i ordning åkte vi dit ut. De hade redan gått när vi kom så vi gick och mötte upp dem. Sedan fick Patrik byta till sommardäck på bilen så passade också på att tvätta bilen se den blev ren och fin. Var så snäll så vi tvättade pappas och farmors bil också. :) Sedan kom Pasi och Camilla och det blev god middag. Sedan fick vi brådis hem till "filmkväll". ;)


Måndag:

Värsta fina vädret och Jonna har ju pratat om att hon ville gå upp till Norra Berget så då gjorde vi det. Vi satt oss på muren och kikade ut över hela Sundsvall i den härliga solen och värmen. Underbart så det måste vi göra fler gånger. :) På hemvägen åkte vi förbi och hälsade på hamstern i hans minilya. Jag fick honom att torka sina skåpluckor. Gud så vi garvade! När vi kom hem tog vi en prommis till Hemköp och handlade lite grönsaker så vi kunde käka lite tacorester sedan i lördags. Kvällen bestod av glass och persikohalvor samt en film, Rebound. Sen blev det sleepa.


Tisdag:

Idag var det dagen D. Jonnas anställningsintervju som började kl. 8 imorse. Jag sov vidare när hon åkt. Skönt. 8.45 var hon tillbaka och jag sov fortfarande vidare, fram till 11 typ. Sedan blev det duschen och Birre och stan. Jag har hittat två par skor jag vill ha och ett par jeans. Får köpa när jag får råd. Sedan gick vi och åt på Bite Line...sååå gott! :P Sedan hemgång. Tror vi båda somnade på soffan en stund efter Cityakuten. Sedan har det inte hänt så mkt mer. :)

Av Suss - 13 april 2007 15:36

Satt ute på balkongen en stund förut. Såå skönt! 16 grader varmt och idag har de till och med sopat bort grus från gräsmattorna. :D Sitter nu och tvingar i mig yoghurt med müsli, ska strax åka. Måste hinna handla lite innan jobbet. Eko i min kyl nu kan man säga. Har ju inte haft krafter till att handla på hela veckan. Har inte funnits så mycket jag kunnat äta heller för den delen. Förut ringde de från vårdcentralen och jag fick min dom. Streptokocker C, någon ovanligare variant så det är ju inte så konstigt att jag åker på den. Nu har jag fått, eller snarare köpt, penicillin som ska ätas i 10 dagar, 3 ggr dagligen. Har också hunnit boka en bowlingbana till imorrn kl. 15. Jag, Jonna och Jens ska ta en match! Får se vem som vinner, lär ju inte bli jag iaf. Sen blir det tacos till middag och sen fest! :) Fast nyktert för mig nu då. Blir jag som är taxi imorrn. Men det kan nog bli roligt imorrn, att kolla på alla fulla människor när de gör bort sig. Får se om Jonna lyckas supa ner Jens på Mintuu? ;) På förmiddagen ska vi ta en runda på stan och jag ska faktiskt kolla om jag hittar något nytt att ha på mig. :) Det var länge sedan nu. Har lagt mina pengar på lite andra saker istället, eller rättare sagt så har de inte räckt så långt mer än till lite bensin till bilen och mat.

Ovido - Quiz & Flashcards