Alla inlägg under april 2007

Av Suss - 28 april 2007 19:31

Blev störd i min diskussionsskrivning precis när jag kommit igång. Brorsan frågade om jag skulle med in till Birsta och kolla på matta. Så snäll som jag var så följde jag med. Åkte runt på diverse ställen innan vi hamnade på Ikea och hittade en brun schysst matta för 1000 spänn. Så nu har han sin matta iaf. Sen skulle han in på Birsta city och kolla på en ny plånbok, som han också hittade. Rätt vad det var så mötte jag Karin, min handledare på andra praktiken. Var roligt att se henne igen, även om det faktiskt inte var så länge sedan sist. :) Sen blev det hemåkning och pannkakslagning. Värsta lyxmaten en sådan här lördag. ;) Nu ska jag fortsätta skriva diskussion, åtminstone försöka komma in i ett flow igen.

Av Suss - 28 april 2007 13:09

Alldeles tomt på msn... Kom ju på att Ballie och Jonnster inte alls kanske sov så länge utan de skulle ju åka till Linköping ganska tidigt. Kussen berättade ju tom på telen igår. Men mitt minne... ;) Skumt väder...mulet, soligt, regnigt, snöigt...Alla sorter av väder tror jag! Visste ni att träden håller på att bli gröna här i norr också. :) Det ni!

Nu har jag fifflat om i texten och lagt till lite i bakgrunden. Max 4 sidor var det ju så det är väl för säkerhets skull det bästa att hålla sig inom dessa. Just nu är det 3 sidor och 3 rader som innefattar Inledning, metod och resultat. Typ en sida diskussion kvar innan uppgiften är helt klar nu då. Very nice! Har lyssnat på Paolo Nutini - Jenny don't be hasty några gånger nu. Ganska skön låt måste jag säga.

Av Suss - 28 april 2007 10:45

Vad de sover, Jonna och Mallie. Jag som tyckte att jag låg kvar i sängen länge. Vädret är väl närmare kasst än bra ute. Tokmulet... Frågan är om man ska ta sig en promenad ändå och bara hoppas på att det inte börjar regna. Jag känner att jag måste komma ut en sväng. Ska faktiskt sitta och plugga idag. Boring? Yes!!! Ett måste? Jaa!!! Har precis ätit frukost och ska ta och borsta tänderna snart. Har även hunnit med att duscha. På soffan hänger två jeans jag mätte igår. Jag hade verkligen skitsvårt för att bestämma mig för vilka jeans jag ville köpa men bestämde mig slutligen för de här och de här. Schyssta brallor till ett väldigt schysst pris! :)

Av Suss - 27 april 2007 19:32

Nu har jag köpt måttband så nu är det bara att köpa jeans! Köpte lite godis när godisbutiken ändå låg precis bredvid tygbutiken. Var så grymt sugen tidigare idag. :P Snacka om lyxjobb man har. Får betalt till 21 men slutade typ 18.30 ;) Det ni! Efter jobbet tänkte jag att jag skulle åka till brorsan och ge honom födelsedagspresenterna. Ringde på dörren flera gånger innan han kom och öppande. Då visar det sig att han hade fest, därför han hade så bråttom hem. De hade tydligen käkat tacos som det såg ut och Kottens lillebror stod och diskade. Såg ut som brorsan blev lite nervös när jag kom och klampade in. Han hade väl inte väntat sig besök. Var lite roligt tyckte jag.

Slog på TV:n alldeles för jag tänkte se Talang kl. 20...och då började Postkodmiljonären precis. Det hade jag helt glömt bort. Nu fick jag i alla fall se hur det gick för den där tjejen. Snacka om gambler. Hon hade klarat frågorna så att hon var uppe på 225.000...och sedan fick hon en fråga där hon totalt gick på magkänslan p.g.a att hon skulle bli så sur om det visade sig att hon hade rätt men hade stannat på den nivån p.g.a osäkerhet. Snacka om gambler!! Det är såndana människor man vill se! :) Nu ska jag fortsätta kolla på TV. Kaaatjing! (Hörde den låten på radion i bilen kussen).

Av Suss - 27 april 2007 14:55

Kom på en viktig sak förut som jag borde ha kommit på när jag var i Birsta! Att jag måste köpa mig ett måttband. Jag har nämligen planerat att köpa ett par svarta Cheap Monday jeans på Zoovillage och då kan det ju vara en fördel om man mätt midjan så man vet exakt vad man ska ha för storlek.

Efter jag skrivit förra inlägget insåg jag att jag kommer ju inte alls behöva byta bort mitt arbetspass på fredag nästa vecka. :) Efter alla schemaändringar som nu skett så slutar vi tydligen kl .15 på fredagen. Wiee för mig som inte tappar så många timmar! :) Sedan har jag insett att jag faktiskt bara har 5 innedagar kvar innan det blir SOMMARLOV!!!!! :D

Renoveringen av mitt badrum blir inte billig. Den skåpkombination jag skulle vilja ha kostar typ 10.000 En ny toalett går på minst 1.500, en duschkabin på typ 5.000 och sedan ska man ju ha golv och väggmaterial. Gissar på att det kommer att sluta på omkring 25.000 :O Men då blir det ju fint också! :P

Av Suss - 27 april 2007 13:09

Nu har jag gjort mycket seriösa och välbehövliga saker. Vaknade 9.45...klev upp och käkade frukost. Även att det blev yoghurt och all bran imorse. ;) Efter 10.30 någon gång drog jag in till Birsta och shoppade födelsedagspresenter till brorsan och mamsen. Jag gick på ditt förslag Jonna, men ingen blomma...de dör ju bara i alla fall förr eller senare. ;) Waste of money! Jag var även in på K-rauta och tog med mig lite badrumskataloger så nu ska jag strax sätta mig ner och kika efter något snyggt till sedan, då jag ska renovera badrummet. Förhoppningsvis i sommar...Det har fan gått ett år sedan jag sa första gången att det skulle renoveras men min storebror till mattläggare har inga grejer och inte tid. Men i sommar ska han då banne mig få ta sig tid... Tar nog inte mer än två dagar att fixa. Inget kakel alltså, eftersom de inte kan säga när det kommer att bli stambyte och nyrenoverade badrum. Blir nog fint ändå! :)

Nu har jag även lyckats få Olle att ta mitt fredagspass nästa vecka eftersom jag går i skolan då. Har försökt få tag på hamstern nu på förmiddagen utan resultat för att se om han kan jobba åt mig på onsdag och jag åt honom på måndag, sista april alltså. Så det kanske blir jobb då helt enkelt. Men det kvittar. Ska ju troligtvis ändå inte göra något skoj så... Nu blir det glass och badrumsmöbelkoll! Tjohej för stunden!

Av Suss - 26 april 2007 23:27

De här dagarna tror jag att det är lönsamt att köpa sig en trisslott! Brukar vara det när kussen går och lägger sig före 24. Huhu...

Av Suss - 26 april 2007 23:00

Ja då var snart ännu en dag över. Sitter och tänker på mitt grovjobb jag genomförde förut. Har haft en stor skål i vardagsrummet med vatten och matolja i. I denna har det flytit plastgrejer med ljusvekar i...som ska brinna med hjälp av matoljan. Men nu hade det samlats lite mycket damm på ytan och det hade blivit lite äckligt så jag beslutade mig för att göra ren skiten i samband med min städning. Tog ungefär en halvtimme innan jag fått ren stenarna som legat i botten någorlunda. Och man hade lagom fettiga händer ett tag. Buscha!

Mitt besök åkte hem för en halvtimme sedan. Det var trevligt. Vi pratade , kollade på lite Efterlyst och på filmer gjorda av Svenskt Näringsliv på Youtube.com. Swenska tjej It's the grej te.x Nu ska jag fortsätta kladda ner cola-glaset med vaselin. ;P

Ovido - Quiz & Flashcards