Alla inlägg under maj 2007

Av Suss - 15 maj 2007 18:16

Har precis suttit och kollat igenom mappen med bilder från i helgen och guuud så jag har garvat. Speciellt åt Mallie Dracula!! Snacka om ägarbild. En av många crazy bilder nedan:

Av Suss - 15 maj 2007 13:09

Så sant som det är sagt. Blev nästan förvånad när klockan ringde 7.30 och jag insåg att jag inte vaknat en enda gång under natten. :) Dock var jag väldigt trött efter mindre än 6 timmars sömn. Snoozade fram till 8.00 men sedan blev det faktiskt lite brådis. Skulle duscha och få i mig någonting innan jag skulle åka 8.30

Väl tillbaka på öronkliniken utsattes man åter igen för obehaglig uttömning av var... Inte nog med att det kostade mig 300 spänn! Mina halsproblem ruinerar mig. När jag kom hem kollade jag ett avsnitt Greys och sedan kom Angelica. Vi skrev klar bakgrunden och svarade på en av frågeställningarna i resultatet, resterande innan våra individuella diskussioner skall vi göra klart imorrn. Nu är jag väldigt hungrig så ska försöka stoppa i mig något i magen. Min hals känns mycket bättre nu. :D

Fan, jag saknar er redan...Jonna och Malin.

Av Suss - 15 maj 2007 01:07

Time try to sleep... Nu har jag sett tre avsnitt Greys och jag tror att jag ska försöka sova nu. Känner mig inte så hypertrött men det går nog. Har faktiskt inte alls så mkt ont i halsen nu, fick tom i mig en kexchoklad förut. ;) Gjorde susen att ta bort lite var i halsmandeln tror jag. ;) Uppstigning om ca 6 timmar... Det får gå... Natti!

Av Suss - 14 maj 2007 22:18

Hello again! Nu har man kollat på Anna Pihl, så spännande juh! Därefter fick jag för mig att ringa Jens så då gjorde jag det. Först var han ute på joggingrunda, sen satt han massa i tele innan han slutligen ringde upp mig. Blev ganska kort samtal, bara en kvart. Han tyckte jag skulle spara på min hals och dessutom hade han inte hunnit med att duscha ännu p.g.a alla telesamtal. Nu ska jag stoppa i mig en ipren och en kapsel medicin mot halsbölden. Sedan blir det Greys och sen återstår det bara att se om det blir någon sömn i natt. Kl. 9 imorrn (tidigt) är det återbesök på öronkliniken och någon gång efter 14 ska jag och Bengaa plugga. Jag och Jens satt och pratade om jacuzzibad i telen...tror jag ska passa på när jag ska ut till päronen på lördag. :P Var länge sedan nu och jag kommer ju mig aldrig för att bada i mitt eget badkar här hemma. Därför blir det nog byte till en duschkabin när jag renoverar i sommar.

Av Suss - 14 maj 2007 19:42

Har inte bloggat sedan i torsdags så det är la dags nu...

Fredag:
Blev en shoppingdag med brudarna. Vi sov ut och sedan åkte vi till Birsta så Jonna fick skriva på anställsningspapper för hennes nya jobb. Därefter blev det stan. De har ju en förmåga att shoppa en del när de kommer hit. ;) På kvällen blev det middag på BiteLine. Så gött det var! Börjar bli tradition nu. :P Därefter blev det hemåkning, kollade slutet på Talang och sedan såg vi Wild Hogs. Inte så bra film som vi förväntat oss.

Lördag:

Funderade på om vi skulle ta en promenix men det blev en sväng till Birre istället. Jonna köpte nya skor, ovanligt? Njetska. Sedan blev det hemåkning igen. Gjorde oss i ordning inför kvällen och sedan blev det fest. Trevligt som vanligt! Blev en del roliga och knäppa bilder. 23.30 åkte vi med taxi till stan och Aveny. Jäklar vad vi shakade, blev riktigt svettigt faktiskt. :D Riktigt kul! Brorsan kom och hämtade oss någon gång vid 2.30 Min hals var riktigt kass. Gick och lade mig på soffan vid 5-tiden och sov där resten av natten.

Söndag:
Min hals var fortfarande kass och fortsatte vara det hela dagen. Blev en sväng till Kvantum för att inhandla middag jag inte kunde äta. Blev yoghurt för min del. Kvällen bestod av tv-tittande och Jonna hade ångest för att åka hem. Åter igen blev det en natt på soffan. Gick och lade mig där på en gång när det var sleepingtime. Tog ett tag innan jag somnade till. Vaknade som vanligt 100 ggr och strax före 5 fick jag nog och slog på TV:n.

Måndag:
Mådde inte alls bra men hade ingen feber. 8.30 ringde jag VC, väääääldigt grötig i rösten så man kan ju undra om det hördes vad jag sade. Fick tid till läkaren efter 11. Innan det åkte Jonna och Mallie hem, miss them already... :( Hos läkaren visade det sig i alla fall att det var äcklig halsböld jag hade så jag fick en remiss och åkte upp till öron, näsa, hals där jag fick genomgå en inte alltför trevlig behandling. Jag önskar att jag slipper göra detta någon fler gång i mitt liv! Fyy så äckligt. Och ont som fan gjorde det. När jag kom hem tvingade jag i mig en ipren, svårt. Sedan fick jag tvångssvälja en kapsel medicin, inte antibiotika dock. Mamma ringde mitt upp i allt, satt och storbölade i luren för att det gjorde så ont. Hon vet i alla fall vad jag går igenom då hon var med om det själv, även om det var över 30 år sedan. Sedan blev det en tupplur på soffan och halsen blev lite bättre. Mamsen och papsen kom på besök en snabbis. Fick i mig lite kräm efter att inte ha ätit ett jota på hela dagen. Nu ska jag glutta på Anna Pihl sen blir det nog lite Greys Anatomy.

Av Suss - 10 maj 2007 00:07

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle orka, men nu sitter jag här, trött som en gnu dock, och är stolt över mig själv för att jag tog tag i och skrev klart den där nedrans diskussionen! Vet ni att nu känns det faktiskt som att det är time för att gå och lägga sig. Är nu inne på det dygn jag sett fram emot de närmsta veckorna, dagen då Jonna och Mallie kommer. Om cirka 22 timmar ska de få en stoooor kram! :D Imorrn/idag är det även "dagen fullspeckad". Eftersom jag är alldeles för trött för att ställa mig och sortera smutstvätt precis i detta nu så måste jag kliva upp en kvart tidigare imorrn, d.v.s 9.45 Sedan ska jag duscha och äta frukost. Kl. 11 börjar tvättstugan, i samma veva kommer Angelica hit och vi ska börja med bakgrunden. När vi pluggat färdigt måste jag STÄDA! Dammtorkning, dammsugning och golvtorkning (yes, på knäna Mallie). ;) Jag måste dessutom hinna med att handla och sedan så sa jag och Jens i måndags på telefonen att vi skulle höras av innan brudarna kommer, sista chansen imorrn innan 22 typ. Glömde att jag visst måste göra middag också. :S Sedan känns det som att det var något mer också, men jag är för trött för att komma ihåg. Men jag ska väl inte klaga? Jag tycker ju om när det finns saker att göra. Hatar ju att vara rastlös!!


Nu blev jag hemskt sugen på mjölk, är väl bara för att jag inte har någon...

Av Suss - 9 maj 2007 22:39

Jag saknar honom... Men det är nog bäst så här, i alla fall för ett tag framöver... :(

VC!

Av Suss - 9 maj 2007 21:24

Dagen började med ett besök på vårdcentralen. Ja, ni läste rätt... Min hals är inte som den ska. Alldeles för svullen för att vara normalt. Gick ner dit utan att boka tid men fick ändå komma in på undersökning. :) Åter igen gjordes en halsodling som jag hoppas få svar på under fredagen. Annars får jag ringa dit själv och checka. Sjuksystern tyckte också att det var knepigt det här med min hals. Vem vet... Det kanske slutar med en remiss till sjukan på öron/näsa/hals? Mamsen skrämde mig lite imorse, ringde henne innan jag gick ner till VC. Doktorn hade sagt till henne att hon fått sina ledbesvär just p.g.a hennes halsproblem i min ålder. Jag vill INTE ha ledbesvär när jag blir äldre!!!!


När jag kommit hem så kom Angelica. Vi pluggade på asbra och gjorde klart åtgärdsprogrammet. Imorrn ska vi jobba med bakgrunden. Hoppas på att vara klar med rapporten i slutet av nästa vecka. Vi satsar på två veckors semester innan de två sista innedagarna. :)


Sedan har jag jobbat ikväll också. Var rätt mycket måste jag säga. Kom hem för en halvtimme sedan typ. Nu ska jag försöka göra ett fint avslut på den där diskussionen. Tjong! 

Ovido - Quiz & Flashcards