Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Suss - 7 februari 2008 14:44

Jag håller på att få spel på Bunar som försöker förklara Bourdieus teori. Jag fattar ungefär ingenting. Sluta skriv på franska och använd ett förståeligt svenskt skrivet språk som en normal människa kan förstå. När man läser detta tror man fan att man är totalt dum i huvudet. Men jag ska kämpa vidare...Inte ge upp! Sedan står det att man för att överhuvudtaget kunna förstå den där fransmannens teori krävs omfattande förkunskaper om sociologisk teori. Jag får väl helt enkelt bortförklara min oförståelse med att jag inte läst samhälle på den nivån att jag fått de förkunskaperna. Herregud!

Av Suss - 7 februari 2008 11:49

Sitter och trycker i mig en banan efter träningen och skall strax hoppa in i duschen. Idag skall jag genomlida ännu en dag med ögonen i kurslitteraturen, men jag kan ju inte plugga hela dagen så frågan är ju vad jag skall göra sedan??

Ovido - Quiz & Flashcards