Alla inlägg under januari 2008

Av Suss - 2 januari 2008 23:44

Nog är jag en tragisk människa alltid. Jag har suttit och pluggat sedan kl. 10 imorse. Det enda break jag tagit var när jag for på Maxi och handlade lite. Jag satt till och med och läste när jag åt middag... Men då har jag också hunnit sammanfatta en kursbok på 200 sidor.


Fick även veta mitt resultat på mattetentan idag! :D :D Fick A, kommer inte ihåg vad maxpoängen var (mitt minne vettu) men tror det var 40 eller 41 och jag hade 39,5 poäng! :D Riktigt nöjd! =)

Nu ska jag ta och ta bort allt vad julgrejer heter! Sedan kommer en ny pluggdag imorrn... Suck!

Av Suss - 2 januari 2008 00:36

Jag har skiiiittråkigt! Känns som att hela dagen bara sprungit iväg utan att något speciellt hänt. Det enda jag kan säga är att jag är en tragisk människa. En tragisk människa som pluggar på julafton, pluggar på juldagen och annandag jul, pluggar på nyårsafton och nyårsdagen. Klev upp 11 så att jag kunde komma  hem i tid för att plugga. Läste kurslitteratur, korrekturläste en rapport jag skrev för två månader sedan som ska in nästa vecka. Samtidigt har jag tentastress.

Snön som kommit idag lär ju bara smälta bort. Jag som vill åka skidor, skridskor, utförs. Jag vill göra så mkt men hinner så lite. ibland önskar man att dygnet var några timmar längre.

Har även promenixat kanske en 7 km idag. Var på Hagakrogen med Jonna och käkade pizza. Fattar inte varför man ska vara så sugen på skräpmat efter att man festat. Dessutom har jag insett att min bakisdryck är mjölk. Har druckit en massa mjölk idag!

Av Suss - 1 januari 2008 22:03

Blev inte så många bilder knäppta igår när alla kom så sent men här är några i alla fall.


Nyårskort


E, E och L Singstar! =)


Jonna och Emzii 

Jonna och Emzii


Nyårsraket


Jag och Jonna vid tolvslaget.

Av Suss - 1 januari 2008 12:54

Åhhh, vad jag har träningsvärk i rumpan... Kom hem för en timme sedan ungefär, efter att ha gått hem från Jonna, 3½ km i snöfall. Såg verkligen ut som en snögubbe vid hemkomsten. 


Nyårsafton firades med diverse folk. Först var det bara jag och Jonna, vi åt gott, drack även champagne till middagen. ;) Sedan kom Johan, Lina och Sofia och slutligen även Emzi, hennes kusin Linda och Ellinor. Då blev det Singstarspelande. Var riktigt kul. =) Alla drog sedan innan tolvslaget så det var bara jag och Jonna kvar. Vi stod och tittade på alla fyverkerier från hennes balkong. Såg ju ut över heeela stan! =) Men kvällen tog inte slut där, inte för mig i alla fall. Jag beslutade mig för att gå ner mot hamnen där Emz och alla de andra var. Jag kände mig skittaskig mot Jonna men hon sa hela tiden att det inte gjorde något... Så fick väl helt enkelt lita på hennes ord. Kvällen slutade i en jättefin lägenhet mitt i stan med Emz och Linda. Tiden gick verkligen hur fort som helst och klockan var väl vid 4 när vi kom därifrån. Jag gick hem till Jonna i snöfallet för att sova.  


Då har vi ett nytt år framför oss. Frågan är hur det kommer att skilja sig från det här året... Det jag i alla fall hoppas och tror, om inget går fel, är att vid den här tiden nästa år så är jag typ färdigutbildad lärare. =) Men för att sammanfatta det gångna året då...

- Det stora och roligaste var ju att Jonna flyttade till Sundsvall. =)
- Vi tog en roadtrip till Göteborg och Ullared.
- Jag fick mig ett rätt OK jobb som passar på sidan av skolan.
- För övrigt har det gått jäkligt bra i plugget måste jag säga.
- Kärleken har det gått mindre bra med. Fortfarande ingen som svarar när jag säger "Hej älskling" när jag kommit in genom dörren.

- Har fått en massa nya underbara vänner tack vare Jonna. =)


Sedan står det still i mitt lilla huvud. Och nu ska jag vara tragisk och plugga.
Men hoppas ni får ett bra 2008!

Ovido - Quiz & Flashcards