Alla inlägg under januari 2008

Av Suss - 26 januari 2008 17:08

Nu är förstärkaren inlämnad på service och jag kommer inte se skymten av den förrän troligen tidigast 15 februari. Tur i oturen var ju att det bara var ett års garanti och att det idag var precis ett år sedan jag köpte hemmabiot. Jag som annars brukar ha otur när det gäller sådant. Nu kan jag bara lyssna på musik genom datorn i tre veckor framöver och det suger... :(
När jag stod där i butiken och väntade på hjälp såg jag en tjej som gick och bar på ett Guitar Hero III till PS2 och tror ni inte att jag hittade ett jag med. Vi som sökt så länge! :) Så jag slog till och köpte ett med en gång!

Sedan har vi hängt på stan. Jag skulle kika efter ett par skidglasögon och hittade ett par för 399 kr som jag troligen ska köpa. Gjorde det dock inte idag, men det kommer ju fler dagar. Har nyligen kommit hem och ska väl göra mig i ordning för resterande del av kvällen. Det blir enligt traditionen ett besök på Bite Line och sedan ska vi gå på bio och se We own the night.

Av Suss - 26 januari 2008 10:27

Satt igång datorn imorse för att lyssna på musik via förstärkaren som jag alltid brukar göra. Då är det något fel såklart och jag får inte till det. Har sökt i instruktionsboken och där står det att jag ska kontrollera alla högtalarkablar så att de sitter i riktigt, om inte det funkar ändå ska jag kontakta återförsäljaren. JAG ORKAR INTE MED SÅDANT HÄR! Jag blir såååå less! Den här lördagen började verkligen perfekt....

Av Suss - 26 januari 2008 01:02

Nu har jag kommit hem från vår myskväll och är jättettrötter... Har stoppat i oss en massa onyttigt och kollat på Disturbia. Nu ska jag lägga mig och läsa lite i Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" fram till mina ögon totalslocknar och inte orkar hålla sig uppe länge... Som det känns nu kommer det i alla fall inte bli mycket till läsning i så fall. Hoppas att ni haft en underbar kväll. :) Blickar framåt mot en ny dag men får mer och mer ångest över att det är skola igen på måndag...


God Natt!

Av Suss - 25 januari 2008 20:37

Löning och en massa shopping. Hade inte riktigt planerat att gå på Birsta City idag med Jonna och Malin med det blev så i alla fall. Och tur var väl det för jag gjorde en massa fynd! :) Har köpt 6 st tröjor/linnen. Värdet är väl ca 1800 kr, har lagt ut typ 500 kr själv, 400 kr hade jag på presentkort som jag fick av brorsan i julklapp och resterande 900 kr är det sammanlaga som kläderna satts ned prismässigt. :) Det kan man kalla fynd!

Nu sitter jag och väntar på Jonna och Malin som är på China-restaurang. Kom hem från jobbet för en stund sedan men ska så fort de ringer åka till Jonna för myyskväll med godis, chips och guacca.  :) Blev bjuden på fest hos Nicklas också men eftersom Malin är här den här helgen är hon första prio! :)

Av Suss - 24 januari 2008 22:19

Jag tror Malin måste följa med på alla hemmamatcher, brukar alltid vinna när hon är med. :) Men tyvärr bor hon ju inte här då... Seger med 4-1 blev det i alla fall. Riktigt gött!

Av Suss - 24 januari 2008 12:32

Jag dissade Mallies ankomst igår... Var så fruktansvärt trött och kände verkligen att jag var tvungen att gå och lägga mig innan hon kom efter 00 som det blev tillslut, annars skulle jag bli lika död ikväll. Och det går ju inte när vi ska på hockey, Timrå-Mora.

Jag har hunnit med ett gympass imorse, åkte dit vid 9-tiden för att jag skulle hinna hem till tvätten kl. 11. Nu ska jag vara koko och torka golven på knä. ;) Ingen moppning här inte! :P Damn, jag varken vill eller orkar åka och jobba kl. 14... :(

Av Suss - 23 januari 2008 22:46

Jag måste roa mig med något, kan inte sitta/ligga i soffan och inte heller läsa för då somnar jag på stört. Så jäkla segt att Malins tåg är försenat 45 min också. :( Det är ingen lätt match att vara lärare till högljudda ungar...inte om man är ovan.

Av Suss - 23 januari 2008 20:34

Det står numera en rullator i min trappuppgång. Men den är inte min! :P


Well well, idag har jag vikarierat och det gick fint men jag har blivit ännu mer övertygad om att jag vill jobba med de tidigare åren. Vissa sexor är bara så dryga... :S Det är ju så himla roligt att testa alla nya som kommer in. Efter jag slutat åkte jag och tränade, var riktigt skönt men det känns väldans i mina armar nu. De har fått jobba väldigt hårt. :P Nu håller jag på att städa lite och sneglar samtidigt på sprinten på TV:n. Det var förresten ett jäkla grymt mål Sverige gjorde i handbollen när de spöade Spanien. Avgjorde 59.59 Alltså precis i sista sekunden. :)

Vid 23.30 ska vi hämta Mallie från tåget! Ska bli roligt att träffa henne igen. I have missed her...

Ovido - Quiz & Flashcards