Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Suss - 18 januari 2008 13:13

Jag klev upp som vanligt imorse, åt frukost och skulle bege mig iväg för att träna. När jag kommer ut i trappuppgången känner jag åter doften av bränt. Gick in i lägenheten igen, kollade om Malla, grannen ovanför var inne på msn och ser hennes personliga meddelande: "Nya väckarklockan på 51C. Brandbilar! :S". Gick upp till henne och ringde på dörren för att höra vad hon visste men hon var inte hemma just då så jag åkte och tränade som planerat.

Nu när jag kom hem hade hon skrivit till mig att hon vaknat före 5 imorse av något bekant ljud, och det visade sig att 4 brandbilar och polisen stod utanför. Själv har jag sovit som en stock tydligen, helt ovetandes och inte hört ett enda ljud!! Jag som brukar vara så lättväckt. Faktum är nu att precis samma människa har ställt till med samma sak två gånger inom en månad. Mindre än en månad till och med! Hon sätter inte bara sitt eget liv på spel när hon är så fruktansvärt oansvarig utan också alla andras som finns i trappuppgången. Lyckas man med detta två gånger då ska man också bli utslängd, vräkt!! Ska vi andra i huset behöva gå och oroa oss ständigt för att detta ska hända igen? Hon hade ju inte ens vaknat av att brandvarnaren tjöt utan det var tidningsbudet som larmat. Och att tillägga, de fick bryta upp dörren!!! Nu ligger det i alla fall en artikel ute på ST.nu och den kan ni läsa här! Jag har definitiv kommenterat den så jag väntar bara på att min kommentar ska läggas upp...

Ovido - Quiz & Flashcards