Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Suss - 23 juni 2007 19:48

Solen har varit framme hela dagen och knappt ett moln på himmelen. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så här bra väder idag. :) Jag har mestadels av tiden legat ute på balkongen och solat, från det att jag pratade med Mallie i tele i morse. Precis när vi skulle lägga på ringde också Jonna så babblade en stund med henne också. Sen har man som sagt legat ute på balkongen och förhoppningsvis fått lite färg.

Närmare 15.30 beslutade jag mig för att ta en kortare promenad runt Granlo. När jag kom hem solade jag en stund igen, slumrade nog till en stund också tror jag. Sedan gjorde jag fruktsallad i väntan på att köttfärsen skulle tina upp så att jag kunde börja med lasagnen till middag. Gustaf-mat = mumsen! ;) Sedan har det inte hänt så mycket av vikt att berätta. Har ätit och skickat iväg tidrapport till städchefen. Kanske skriver något mer ikväll men har svårt och tro att det händer något roligt så troligen blir det inte så. Fruktsallad och glass, here I come! :P

Av Suss - 23 juni 2007 10:23

Ett utmärkt tillfälle att tänka tillbaka på vad som hänt sedan 23 juni förra året.


- Vi har druckit Minttu, Mallie blev riktigt full tillslut, mina porer öppnade sig och allergin mot Sofies katter blev värre än vanligt. Det var vad som hände under Midsommarafton förra året. ;)


- Vi har hjulat (hur det nu stavas), gjorde vi också förra Midsommar.


- Vi har också upptäckt hur skrämmande lika vi är varandra på i princip allt.


- Pratat massa snusk har vi också hunnit med några gånger.


- Insett att vi har ganska lika killsmak, i alla fall ibland.


- Jag hann få rediga flipflopp-ränder på mina fötter som Mallie retades för i fjol sommar.


- På kräftskivan i Vadstena i Evves stuga badade vi på fyllan på ett stenfyllt botten och sökte febrilt efter Mallies flip flop som flöt iväg i mörkret. Gick knappt att stå i vattnet för alla stenar. Jag, Mallie och Sofie var ju såklart de enda på kräftskivan som badade. Säger en hel del.


- På kräftskivan hann vi med att hångla med varann för första gången. Such a good kisser you are babe! ;) *asg* När ingen såg. Haha!


- Förra hösten tjuvknäppte Malin kort på mig när jag bytte kläder hos henne. Väldigt fin bild på mig i BH, eller inte. ;)


- Efter förfesten hos Malin, då jag, Malin och Elin skulle cykla till krogen så skulle jag skjutsa Malin på hennes cykel. Men hon fick byta till Elins istället för jag var lite för full för att skjutsa någon på cykel i det läget. Det vinglade lite. *asg*


- Malin skickade mig ett oerhört rörande kort på vår 6-månadersdag. So sweeet. Själv gjorde jag ett jävligt roligt kort till henne när hon fyllde år.


- Vi firade nyår tillsammans, på den tiden var jag väldigt korthårig.


- Under den nyårsvistelsen gick jag även in i Malins julgran kl. 04.30 på morgonen när hon skulle till jobbet. Det stacks lite och det var mörkt.


- Vi har babblat i tele med varandra otaliga timmar och pratat på msn ännu fler.


- Mallie har hunnit köpa en del jeans på sina vistelser här i Sundsvall.


- Stupfuller blev hon på Addes 25-årsfest. Gissa vem som hjälpte henne att komma hem. Lilla gumman då...


- Vi hade båda halsfluss förra sommaren. Kanske var jag som smittade? Who knows. ;)


- Vi åkte i min fasters båt, då båten stannade ett flertal gånger. Det var ett hål i bensinslangen som jag nu hört ska vara åtgärdat.


- Vid nyår när jag kom med tåget till Linköping och brudarna hämtade upp mig så fick jag en fin tavla. De hade ramat in en bild på dem själva, som även jag tagit.


- Samma kväll jag kom med tåget vid nyår så käkade vi på Max, om jag inte minns alldeles fel. Vi satt och garvade så att nog alla i hela restaurangen kollade på oss. Malins och Jonnas garv hördes ända in på toaletten.


- Malin har hunnit med att verkligen överraska mig. Var "bara" Jonna som skulle komma hit men rätt vad det var så står även Malin utanför porten och väntar när jag och grannen svänger in på parkeringen efter att ha varit och köpt godis.


- Samma kväll som ovan var vi på Aveny och såg Takida.


- Det var ett tag då både Mallie och Jonna och många andra funderade varför jag blivit så tyst, jag var nog bara nere i en svacka för Jonna tyckte att jag pratade som fan sist hon var här. Och det gjorde jag nog även sist Malin var här.


- Jag och Mallster har haft några massagestunder. Så gött! Kommer särskilt ihåg när vi var hos Malin och använde hennes jordgubbsmassageolja. Båda vaknade dagen därpå och var skitöm hela ryggraden. *asg* Vet inte hur vi lyckades eller så var det massageoljans hemliga krafter. För det har aldrig hänt sedan.


- Jag har fått framför allt en rolig film inspelad på mobben, där Malin och Jonna sjunger. Och jag garvar lika mycket varje gång. Malin skäms dock lite över den filmen tror jag. ;)


- På självaste Alla hjärtans dag fick jag världens finaste rosor av Jonna och Mallie, finns en bild på ett tidigare inägg för inte så länge sedan.


- Jag, Jonna och Mallie ska i framtiden göra en tatuering någonstans på kroppen, vi har inte blivit överens om var men det ska i alla fall stå "Always and forever". Visar vår vänskap som aldrig kommer att ta slut.


- Det första Malin gör när hon kommer till mig är att lägga sig i min soffa, den större av de två.


- Alltid när jag vill prata av mig så har Mallie funnits där. Hon lyssnar alltid och det är jag väldigt tacksam för.



Ja nu tog det stopp, finns säkert hur många minnen som helst som jag glömt. Men mitt minne är ju som det är, faktiskt både mitt och Mallies. ;)
Bara så ni vet så är den här bruden, tillsammans med Jonna, den som byter mest i mitt liv. Och det ska ingen få ändra på. Jag är så glad att jag fann henne via Jonna så Jonna ska också ha ett stort tack! :) Älskar er båda! De bästa och mest äkta vänner man kan ha finns i mitt liv. Är jag lyckligt lottad eller?



Ovido - Quiz & Flashcards