Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Suss - 3 juni 2007 23:20

...läggdags.

Gjorde klar mina förberedelser inför alla de tre redovisningarna som ska ske under måndag och tisdag. Sedan gjorde jag äntligen chokladbollar. Jag har tänkt på det i flera dagar nu men aldrig tagit tag i det, eller så har jag glömt. Nu när sommarlovet börjar ska jag nog baka lite bullar också. :) Frågan är bara hur jag ska få plats med allt i frysen som redan är så full.

Till kvällsfika blev det en redig tallrik med fil och müsli. Riktigt seriöst tänkte jag. Men nu är det faktiskt dags att stänga ner musik, dator, tv o.s.v för att gå och lägga sig. Men först ska jag såklart gnugga lite på tänderna. Sov gott!

Av Suss - 3 juni 2007 16:59

Beslutade mig för att en promenad bort till faster efter tolvtiden idag. Gick gjorde jag dumt nog i flipflops. På vägen dit fick jag ett mess av Hamstern som frågade om jag var hos mina päron och solade men det var jag ju inte...gick i Granlo endast iklädd shorts och bikiniöverdel. Vi kom iaf överens om att vi skulle ta en promenad tillsammans i solen så jag gick hem de 800 meterna jag hade till min port för att byta skor. Det var en plåga för mina fötter att härda ut med flipflop i 1½ km, vad hade det då blivit om jag gått över en mil till i dem? För när jag kom hem och kollade under mina onda fötter så hade jag en stor vattenblåsa på vardera fot. Blev tvungen att sticka hål. :P Först tänkte vi att vi går till stan och tar en glass men sedan kom Hamstern på att vi kunde ju gå upp till Norra berget och ta en glass istället. Vi gick först ner på stan och tog ut pengar eftersom de med säkerhet inte skulle ta kort där uppe. Vi mötte upp Olle och Andreas och sedan gick vi. Tog trappen upp och det är bland det jobbigaste jag varit med om på mycket länge. Det var  i klass med att springa en mil på årets första löptur ungefär. Inte nog med att det var hyperjobbigt så var det ju varmt också. När vi väl kom upp tillslut, efter att ha kämpat, gick vi upp i et 22 meter höga tornet och kollade på utsikten över hela stan. Det fläktade riktigt skönt. På vägen ner tog vi oss en glass och gick och satte oss på en bänk. Sedan blev vi även törstiga så vi köpte en dricka med. Ett stort plus med att de inte hade överpriser på det de sålde. :) Vi gick bilvägen hem, blev mest nedför och det var ju jobbigt även det då man fick bromsa farten hela tiden. Väl tillbaka på stan gick vi och satte oss vid den stora fontänen vid Vängåvan och satt där ett tag och glassade i solen. På vägen tillbaka till Granlo så stanna jag till på Åhlens och köpte solskyddsfaktor. Bäst att köpa sådan nu. Misstänker att jag fått soleksem på bröstet... Alltid ska det vara något. Sedan gick jag och Hamstern hem till mig, där han ställt sin bil som så snällt stod och väntade. Och nu är jag rosa som en lite nöff nöff. ;) Har precis ätit middag, blev ris och chicken nuggets. Jag är enormt sugen på chokladbollar nu så får jag tid kanske jag ställer mig i köket och gör sådana sedan. :P

Ovido - Quiz & Flashcards