Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Storyn om "Muz"

Av Suss - 5 september 2007 23:37

Såhär ligger det till... För bra precis ett år sedan, men för att vara exakt, den 10 september 2006, i Motala, blev jag kallad för Muz (uttalas Muss) första gången och det namnet har sedan dess följt med. Många undrar säkert hur detta namn kom upp, för det finns ju inget logiskt med att jag kallas som jag gör. Inte om man ska dra paralleller till mitt riktiga namn, som för övrigt är Susann. Kanske inte alla visste här? Det är sällan någon av mina vänner som kallar mig det, typ bara min närmaste familj. Jonna blir rent utsagt nästan förvånad och skrattar åt mig när hon ringer från jobbtelefonen till mig. Så fort någon ringer och jag inte känner igen numret svarar jag just "Susann". Men nu för att återgå till storyn om "Muz".


Så här var det: Det var den 10 sept 2006, som jag skrev ovan, en söndag. Jag och Mallie hade varit ut på lördagen i Motala på Harrys för att vara exakt. På söndagen pratade Mallie med Sossan, ni vet den där vanliga uppdateringen som sker tjejer emellan när man varit ut o.s.v I något sammanhang så kom i alla fall mitt namn upp, eller det var ju meningen att det skulle komma upp. Men Mallie sade fel så istället för Suz (Suss) som hon säger till mig i vanliga fall, slinker ordet "Muz" ut ur hennes mun. Och sedan dess är det ännu ett av mina redan tiotal smeknamn. Det roliga som hände sedan var att jag, Jonna och Mallie åkte en sväng till Linköping på shoppingtur. Om jag inte minns fel mötte vi också upp Elin där, en kompis till Jonna och Mallie och även samma Elin som jag och Mallie festade med under lördagen. Vi strosade runt på diverse affärer, en av dem var Åhlens. Vad tror ni inte Mallie hittar då? Jo hon hittar sådana där bokstäver som vissa köper till sina barn och sätter upp på dörrarna till deras rum eller liknande. Det hela slutar med att Mallie köper bokstäverna M, U och Z till mig. Får dem som en liten present och blir tvungen att sätta upp dem på min sovrumsdörr och tvingad till att ha dem kvar på dörren till Mallie och Jonna skulle komma till mig nästa gång. Så på min sovrumsdörr satt "Muz" ett bra tag men nu är de nedtagna och ligger istället i en låda i köket. Det var historien om "Muz" det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 18 mars 2008 23:56

Ville bara informera er om att jag startat en ny blogg av den anledningen att jag bara har 3 bilder till som jag får ladda upp innan jag måste paya för att kunna lägga upp bilder efter det. Kan tyckas snålt men wtf... ;) Det är roligt med förändringa...

Av Suss - 18 mars 2008 22:15

Bye bye Modo! Idag visade vi vem som var bäst, 5-0 på bortais, utklassning! :D Nu återstår det att se vilka vi får möta i semin... ...

Av Suss - 18 mars 2008 13:44

Nu har det gått två år sedan jag hade min inflyttningsfest här i lägenheten. 18 mars 2006 är nog ett datum jag aldrig kommer att glömma! :) Då det blev lite för mycket Mintuu. Får rysningar nu när jag bara tänker på det. Hövva! :P Men det var en roli...

Av Suss - 18 mars 2008 12:18

Det snöar och har väl så gjort typ hela natten. Och...jag tycker inte alls om det! Nu vill jag ha vår, fan vad härligt det skulle vara att bara dra iväg utomlands på sekunden. Till sensommaren har det gått tre år (på den tiden levde man som sambo och...

Av Suss - 17 mars 2008 23:28

Födelsedagsbarnet som lyckades blunda på nästintill alla bilder, med de populära glarrerna som gick laget runt. ;)   Jaa...ni ser ju själva. :P   Emelie, Johan och Sandra have some fun!   Pierre och Danne was there...   Ztefanio och Peter   Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards