Alla inlägg den 18 juli 2007

Av Suss - 18 juli 2007 23:03

Here we go again! Nu ska jag göra ett försök med att rabbla upp allt som hänt sedan tisdagen förra veckan...


Tisdag:

Dag 1 på min och Jonnas roadtrip...

Var meningen att vi skulle kliva upp kl. 8 men både jag och Jonna tröck av alarmet på mobben istället för att trycka på snooze. Klev upp någon gång före kl. 9 istället. Vi käkade lite frulle och packade ned det sista i väskorna och sedan bar det av...ca 75 mil neröver till Göteborg. Bilresan gick bra, stannade och käkade på Donken i Västerås och sedan bar det av igen... Var väl hos min fasters kompisar i Hisingsbacka vid 21.30 ungefär. Där skulle vi spendera några nätter.

Onsdag:
Dag 2...

Uppstigning kl. 5, in i duschen utan att försöka väcka Gun och Christer i huset. Kl. 6 hade vi beräknat att komma iväg, blev väl kanske en kvart senare men det gjorde inte särskilt mycket. Bilturen denna gång gick iväg till Ullared och Ge-kås. Kom dit framåt 7.30, inte alls mycket folk faktiskt och vi kom in på en gång. Solen sken till och med lite på morgonen och glada var vi för det för inte hade det varit särskilt skoj att stå i den där kön om det regnat. Väl inkomna i butiken bar det av med kundvagnarna, och de fylldes på ganska så väl under de 5 timmar vi befann oss därinne och småträngdes med de andra. Hittade lite fina inredningsgrejer till lägenheten, lite underkläder och lite andra kläder. Sammanlagt gick kalaset för min del på ca. 3200 kr. Plånkan tömdes tom ganska snabbt om man säger så. När vi kom ut från Ge-kås butiken blev det till att packa bilen, hela bakluckan och baksätet fullt ungefär. Därefter var vi tvungen att käka så vi besökte en restaurang där. Sedan kikade vi runt lite i de andra butikerna och under tiden vi gjorde det började det spöregna. Det kom inte dåligt med regn på vägen tillbaka till Götet, dessutom hamnade vi såklart i bilkön, lagom tid då alla slutade jobbet. I 40 min fick vi stå och köa, det gick såå segt. Stannade till på Selma Lagerlöfs Torg och handlade lite mat och sedan åkte vi tillbaka till G och C. Efter vi ätit lite gick vi och lade oss på vårt lilla rum och somnade till så att det blev svårt att sova senare när det verkligen var dags för det. Hade det varit fint väder hade det blivit ett besök på Liseberg men vädret var inte riktigt på vår sida. Vi fick se till att umgås med alla mördarsniglar istället. ;)

Torsdag:
Dag 3...

Dagen då Nordstan var inplanerad. Som vanligt var det skitväder. Vi funderade först på om vi skulle ta bussen till stan men kom tillslut överens om att det blev en bilfärd istället. Såklart hamnade vi i lunchrushen, i kö fick vi allt stå i denna dag också. Men Jonna fick i alla fall träna på att köra lite i Götet, hon har visst lite bättre lokalsinne än mig. ;) Vi kom i alla fall in till Nordstan efter att vi parkerat bilen och som vanligt fyndade vi lite. ;) Åter på vägen tillbaka till G och C var det bilkö. Vi lyckades med att hamna i "sluta-jobba-kön" IGEN! Så vill ni träna på att krypköra i bilkö i 40 min så fråga oss hur dags man ska bege sig ut i trafiken i Götet. ;) Vädret blev heller inge bättre, det var sista chansen att gå på Liseberg men regnet hängde i luften så vi struntade helt enkelt i det. Istället beslutade vi oss för att packa om bilen och bege oss till Motala, en dag innan planerat. Var väl i Motala vid 20.30 och eftersom våra päron befann sig på Öland var vi tvungen att ta en sväng på Maxi och handla. Tacos blev det till sen middag.

Fredag:
Dag 4...

Kl. 12 var det lunch med Nina, Jonnas kusse. Hade hoppats på att få träffa Emma och Molly men de var inte med. Istället var Ninas mamma och Ninas pojkväns syster med. Blev kycklingsallad med tsatsiki på Hugo. Smarry! Efter lunchen gick vi på stan, i samma veva som vi väntade på att Jonnas nya skor skulle bli omklackade. Därefter åkte vi hem till Nina och fick i alla fall hälsa på de söta knattarna. Blev lite fika och bus. På vägen till Jonnas päron stannade vi till hos Jari, ännu en av Jonnas kussar, Ninas bror, för att låna lite film för kvällen. Eftersom det blev rester från tacosen under torsdagen tänkte vi att vi skulle äta upp det som var kvar men det viktigaste fattades, guaccan! Det var bara att ta en promenad till Maxi igen och handla lite. Av en ren slump mötte vi Mallie och Frida på vägen, de var barnvakt. Resten av kvällen bestod av middag, TV och lite datorsittande.

Lördag:
Dag 5...

Under lördagen hände det verkligen inte ett skit. Våra tjatiga päron kom hem från Öland och sedan såg vi typ en film på kvällen. Inget mer intressant att berätta faktiskt.

Söndag:
Dag 6...

Idag var det "träffa-Jessica-dagen", kussens numer f.d arbetskompis. Satt nere vid hamnen och fikade/käkade glass med Jessica, hennes man Danne och sonen... Det var blåsigt värre kan man säga. Samtidigt var även Nina och hennes familj där nere. Hennes papps fyllde 60 år, var meningen att de skulle åkt båt tidigare på dagen men turen blev inställd p.g.a den enorma blåsten. På kvällen blev det sedan 60-årskalas. Jag och Jonna åkte "hemöver" efter 20 någon gång. Jag somnade typ på soffan om jag inte minns alldeles fel.

Måndag:
Dag 7...


...kan ni läsa om i inlägget under.

Tisdag:
Dag 8...

Dagen som jag tror alla ville ha undanstökad, dagen då Jonnas mormor skulle begravas. Trots att jag inte träffat hennes mormor mer än kanske två gånger i mitt liv satt jag och tjöt på begravningen. Tycker inte om begravningar och ser definitivt inte fram emot den dagen farmor går bort. =( Då blir det stormtjutning. Är inte riktigt gjort för sådant som begravningar och annat sorgligt. I alla fall var det jag som var fotograf. När den närmaste släkten åkte och åt efter begravningen så umgicks jag med Malin. Kollade på en film, gick till Paletten och handlade och sedan gjorde vi sallad. Hjälpte till och med Malin med att sätta påslakan på täcket som ligger i den del av sängen hon inte sover på. Hon hade tydligen inte orkat tidigare. ;) Mitt upp i allt kom sedan Jonna och hennes mamms och plockade upp mig. Vi for till Maxi och handlade inför dagens hemresa. Blev åter skjutsad till Malin och när jag kom tillbaka dit så satt hon i tele med Evve så passade på att via Malin meddela att jag skulle komma bort och hälsa på henne, som jag inte sett sedan i mars då jag var nere för att fira Jonnas födelsedag. Malin följde med... Där blev det som vanligt slött, fick lite fika och så. Vid 21 beslutade jag mig för att gå tillbaka de 3-3,5 kilometrarna till Jonnas päron. Där gick jag i mina myggjagare, förbi hästskit och säkerligen elefantskit också. Hade varit cirkus dagen innan. Traskade genom Z-parken, mycket folkracebilar som väntade på dagens tävligar och mycket folk som satt vid sina husvagnar och söp lite. ;) När jag var tillbaka hos Jonnas päron blev det soffan och "Morden i Midsomer", sedan "So you think you can dance". Then time to sleep.

Onsdag:

Dag 9...

Åka-hem-dagen. Uppstigning 06.30 Vi kom iväg 07.45 Resan hem var lite småseg som vanligt men gick bra. Var hemma efter en exakt 6 timmar lång hemresa. Kändes som att det tog evigheter att lasta ur bilen, blev till att springa upp och ner ett antal gånger. Inte nog med det såg det typ ut som ett bombnedslag hemma. Mamsen och papsen hade varit i mitt badrum och rivit lite. Det fixade Jonna med lite städning. Därefter började vi sortera smutstvätt. Tog evigheter även det. Sedan var det dags för tvättstuga. Började bli ordning på saker och ting i lägenheten tillslut. Jag hängde upp mina nyinköpta gardiner och lite annat tjafs. Efter att vi duschat och fått bort ofräschheten åkte vi och handlade. Blev varm smörgåstårta till middag och vi bjöd även Jens. Som tack skulle han få massera Jonnas rygg som hon haft ont i idag. Tur man sluppit undan ryggbesvär än så länge. Hoppas det fortsätter så. Nu har vi typ nyligen ätit lite fruktsallad. Jag har lite ont i skallen. Olle frågade nyss om jag ville jobba 12-17 åt honom imorrn men jag tackade nej faktiskt, dra på trisser. ;) Nä, men känner ärligt att jag måste få vila ut imorrn. Blev tidigt uppstigning imorse, igår var det ju jobbiga saker på schemat. Ska jobba fredag kväll och lördag morgon, plus hela nästa vecka och veckan därpå på städet. På måndag fyller jag även år men det skall nog inte firas förrän på tisdag då Jonnas mamms fyller 50. Lite större än 22 kanske. ;) De kommer även upp med Jonnas sista flyttlass på fredag. Och på fredag kommer även min bror hit en sväng och ska mäta lite i mitt badrum så att jag vet hur mkt matta som skall köpas till renoveringen som för övrigt kommer att ske om ca. 2 ½ vecka.

Ja, nu kära vänner har ni fått lite att läsa. Mitt huvud är trött nu och det skall bli riktigt skönt att få lägga sig i en nybäddad och ren säng. :P Natti på er!

Ovido - Quiz & Flashcards