Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Suss - 1 juli 2007 23:27

Yeeey! Äntligen är juli månad här. :)


Idag var det Jonnas sista dag på jobbet i Motala. Hade inte kommit några tears utan känts bra sa hon. Det är klart, hon är ju ingen pussy som mig och Malin. Haha! Bara 2 dagar kvar till hon flyttar in här hos mig och det var med ett stort leende jag ikväll satt upp ännu en namnlapp på dörren. :D

I övrigt har jag bara varit duktig sedan vi kom hem från Tynderö. Jag började med att sy klart mobilfickan som jag påbörjade hos mamsen. Gjorde ju aldrig klar den eftersom det där gamla rucklet till maskin hon hade jävlades. Varför inte använda den nyare maskinen? Jaja, fick iaf klar den här hemma. När jag ändå var igång med nål och tråd passade jag på och lagade ett linne som jag köpte typ i april när Jonna var här. Köpte det trasigt och fick lite rabatt. Var endast en söm vid axeln som hade lossnat.


Imorrn ska jag städa som fan i lägenheten, varva lite med solning om det nu är någon sol.  

Av Suss - 1 juli 2007 16:51

Satt och bläddrade igenom några gamla bilder här på mamsens och papsens dator. Rätt vad det är så dyker en bild upp på min "plastkusin" Matheuz, ja hur just nu hans namn stavas har jag aldrig lärt mig, och hans flickvän. Då blir jag ju påmind om att de ska gifta sig i augusti, 21 år gammal. Tidigt tidigt! Här blir det nog inte giftermål än på ett tag! ;) Måste ju börja med att hitta den rätta först. Haha!

Av Suss - 1 juli 2007 13:20

Började att skriva igår kväll men så kom småttingarna som inte är så småttiga och störde och tog dessutom över datorn. Men nu gör jag ett nytt försök.


I alla fall så...När jag kom hem från jobbet igår morse, vid ca. 9.30 så blev det sovning en timme. Ställde klockan på 11. Därefter blev det dusch och sedan packa ihop alla grejer för en övernattning i Tynderö. Brorsan kom och hämtade mig strax efter 12, vi plockade upp ungarna på vägen ut och gick sedan på affären med dem så att de fick köpa sitt lördagsgodis. Därefter bar det av den sista biten till mamsen och papsen, där det faktiskt var sol, tillskillnad från i stan. Det blev riktigt god mat till middag, fläskfilé och potatisgratäng. Efterrätt blev det också, rabarberpaj som jag själv gjort. :P

 Innan middagen hann vi också med en båttur med ungarna.


Framåt senare på kvällen, typ vid 20 eller nåt så åkte vi ner till sundet. Papsen och Kent åkte ut i båten och fiskade medan Isabelle och Victor stod på bryggan och metade, vilket innebar att barnvakten fick trä på mask och ta av fisk. Isabelle hann inte mer än stoppa i mask och krok i vattnet så fick hon en abborre. Myggorna svärmade omkring och man blev smått uppäten. Räddningen blev myggmedlet. När vi åkte upp till huset vid 21.30 stank man myggmedel sedan. Nös och snorade som en dåre gjorde jag hela kvällen också. Jävla allergi! Jonnster ringde också sen på kvällen, när vi var i sundet. Ännu lite senare, ungefär vid 23, ringde Pasi och var full och dan. Han svamlade på som bara den så jag blev mer eller mindre yr. Han och Camilla ville ha skjuts hem från stan i natt men det slutade med att de stannade hemma, brorsan var väl för full. Tur han har en flickvän som håller ordning på honom nu iaf. ;) Men det kändes lite märkligt att prata med honom, har aldrig pratat med honom när han varit onykter förut. Han har varit nykter i åratal innan han har börjat dricka alkohol igen.


Imorse vaknade man efter 9 av att det var ett himla ljud från lilltoan intill rummet jag och brorsan sov i. Vet inte riktigt vad de höll på med. Hade då iaf typ sovit i 9 timmar. Jag blev deprimerad när jag såg vad grått och trist det var ute men nu håller det på att klarna upp och solen lyser faktiskt. Började även morgonen med fem raka nysar i rad. Härligt härligt!


Frullen blev sen, mamsen, papsen, June och Kent kom inte upp från husbilen de sov i inatt förrän sent, kändes det som iaf. Var ju först meningen att jag, ungarna och Patrik skulle sova där men slutade inte så. Sedan har jag hållt på att sy en liten "mobilstrumpa", eller inte riktigt en mobilstrumpa heller, men ett fodral, så att mina nycklar inte ska repa displayen när jag har dem i samma ficka, vilket jag måste ha ibland. Ungarna sitter och spelar Super Nintendo, TV-spelet som finns kvar och fungerar sedan jag och brorsan var små.

Ovido - Quiz & Flashcards