Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Suss - 3 juli 2007 22:47

Jonna och Mallie har gått och lagt sig, vilket har sina förklaringar. Ska berätta varför snart. ;) Men för att börja med gårdagskvällen... Träffade en jättego och trevlig kille som jag mer än gärna träffar igen. :) Blev en fika på stan och sedan film resten av kvällen. Mysigt! :) 


Hade ju väntat mig att brudarna skulle komma vid 14-tiden idag eftersom de sagt till mig att de skulle bege sig från Motala kl. 8. Shi fick jag. Det visade sig att "puckona" ;) åkt kl. 2 i natt. Strax efter 8 fick jag ett sms från Malin, typ "Nu drar vi". Visst tänkte jag och försökte somna om men gick inge vidare bra för det var så ljust i sovrummet p.g.a att solen sken ute. Typ vid 8.15 hörde jag porten smälla igen i trapphuset. Fick faktiskt en svag tanke om att det kunde vara dem, de har ju överraskat förr. Det gick väl ytterligare 10 sekunder och sedan ringde det på dörren. Jag ville inte tro att det var dem samtidigt som jag nästan förstod det. Klev upp ur sängen och lindade täcket om mig, tittade i kikhålet men såg bara ett finger som täckte för, och sedan öppnade jag dörren. Där stod de, kl. 8.15 istället för kl. 14. De första orden jag sa var väl något i den stilen som "Ni är ju inte lite puckad ni!". Sen var det ju liksom bara att kliva upp och klä på sig för att sedan bära in alla grejer Jonna hade i bilen. Och nu har man helt enkelt blivit "kubo"! Skitskoj hoppas jag att det blir, eller det vet jag! :D

Tvättstuga hade jag också, var ju sådär lagomt skoj en sådan här fin dag, men klarade av det också. Vid 11.30 någon gång drog vi iväg och kollade på lägenheten Jonna fått, hon hade ju inte sett den själv. När vi kom dit mätte vi lite på en gång. Brudarna la sig på soffan dödströtta det första de gjorde när vi kom tillbaka (självförvållat säger då jag). ;) Jag åkte och dumpade några nycklar till städchefen. När jag kommit tillbaka var det dags att gå ut och sola och när vi kommer ut på gräsmattan så visar det sig att även grannen ligger där. Vid 15-tiden någon gång gick vi in och duschade för att sedan dra ut till päronen som bjudit oss på middag. Lasagne! Smarry! Blev kvar där till typ 20 då brorsan hade någon grej hos farmor att fixa. Sedan bar det av raka vägen till Kvantum i Bydalen för storshopping. Sedan har vi kollat på Morden i Midsomer och nu har brudarna gått och lagt sig. Själv sitter jag här...fortfarande alldeles pigger.

Det är ungefär en sammanfattning av vad som hänt. Imorrn blir det en sväng till stan och troligen Birsta. Vi ska även shoppa en fotboll att lattja lite med i dagarna framöver. :D

Ovido - Quiz & Flashcards