Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Suss - 13 mars 2007 23:21

Egentligen har jag tänkt på det ända sedan jag kom hem... faktiskt ända sedan jag stod på tågstationen i Mjölby i den underbara vårsolen och messade med Jens, när jag tänker efter. I Motala var det vår, ingen snö någonstans, borträknat från några enstaka små högar som ännu inte riktigt hunnit tina bort. När jag kom till Gävle var jag ändå hyfsat glad, hade faktiskt förväntat mig att det skulle vara mer snö där, men när man kom allt närmare Hudik och Sundsvall brakade hela helvetet ihop. VARFÖR ska just vi ha så mycket snö kvar??? Jag vill inte! Jag vill att det ska vara vår nu. Men jag får finna mig i att vänta ännu ett litet tag. Kan ju fortsätta drömma. Ibland önskar man faktiskt att man bor i södra delen av landet.

Av Suss - 13 mars 2007 22:23

Dishwalla - Candleburn...upptäckte denna underbart sköna låt på tåget på väg ner till Motala. Nu kan jag inte sluta lyssna på den.

Av Suss - 13 mars 2007 21:33

Ja säg det men det var då så att jag fick mig ett rejält garv när Frida ringde och berättade. Skiter fullständigt i om jag är skadeglad nu men som man bäddar får man faktisk också ligga!

Av Suss - 13 mars 2007 18:56

Nu är man hemma i Sundsvall igen. Blev hämtad på stationen av faster och sedan var det i princip bara att byta om och fara till jobbet. Guuuud vilken jobbig dag på jobbet det var idag... *asg* Hela två paket att köra ut. Var hemma vid 18.30, sedan for jag och handlade lite mjölk. För att fortsätta på det som hänt i helgen. På söndagen mådde Malin inte heller särskilt bra, men som tur var blev det bättre. Snacka om slappardag i soffan, den enda gången vi rörde på oss var när vi gick till Rimini och köpte bakispizza. Sedan såg vi senaste Wallander-filmen, den var lite sorglig. Jag var ju såklart oerhört rastlös och så nämnde Malin att vi glömt massagen så jag bjöd Malin på massage. Sedan, när Jonna slutat jobbet vid 20, kom hon och hämtade mig och då blev det en kväll med endast kussen och jag. Vi såg The holiday, en riktigt bra film. :) Vi kom i säng vid kl. 01.00 men låg som vanligt och pratade i någon timme tills jag var så trött så jag knappt orkade lyssna och började sluddra. Sedan var det redan måndag. Tokfint väder och varmt. Jag och Jonna sov till 12 och sedan blev det en prommis till stan tillsammans med Malin. Jonna köpte sängkläder i satin. Sedan blev det en fika och fortfarande kommenterade de på att jag var så tyst och inte babblade på som jag brukar göra. Har de slagit i huvudet de där två? Kan fortfarande inte förstå var de har fått det där ifrån... Till och med Evve sa något om det där.När vi fikat klart gick vi hem till Jonna, hämtade bilen och for och handlade på Maxi. Sedan blev det en kväll med hockey och fruktsallad och glass. Smarry! Efter hockeyn skjutsade jag hem Malin i Jonnas lilla racerbil. Tråkigt och sorgligt när jag inte kommer att träffa henne på flera månader som det ser ut i nuläget. =( Nu återstår det att se vad Malin gjort med sitt revben...farligt att spy för mycket. ;)

Av Suss - 13 mars 2007 08:31

Lite tid över innan det är dags att bege sig till tågstationen...så jag tänkte rapportera lite om vad som hänt under denna helg, eller rättare sagt från i torsdags till idag. På torsdagen blev det ju som jag skrrev tidigare att Jonna firades med släkten och sedan blev jag skjutsad till Malin för att spendera de tre kommande nätterna hos henne. På fredag morgon ringde mobilen vid 8.40...det var Frida som frågade om jag kunde komma och jobba på förskolan hon jobbar på eftersom det var kris med personalen. Självklart kunde jag det, Malin jobbade, Jonna jobbade och jag hade egentligen bara tänkt att plugga lite då innan Malin skulle komma hem från jobbet. Det var rätt roligt, små söta barn, men jag håller mig först och främst helst fortfarande till lågstadieungar. Fredag kväll bestod i en tjej-/fira-Jonna-och-Karin-kväll hos just Karin. Mycket trevligt, även om man inte alltid visste vilka de pratade om. Inte lätt att komma från Sundsvall och hänga med i snacket sådär. Vi var hemma hos Malin igen någon gång vid 01.00 skulle jag tippa. Och trötter var vi med. På lördagen tog jag och Malin en promenad, lite småkallt om låren och så, blåste på rätt bra. På vägen tillbaka stannade vi till hos Evve och tog en fika. Därefter blev det till att fixa sig i ordning innan det var dags att bege sig till Addes 25-årsfest. På vägen dit regnade det, inte ett dugg trevligt. När jag tog av mig huvan på jackan rann det ner vatten längs hela ryggraden. Inte ett dugg trevligt!!! Väl på festen, blev det rätt lugnt drickande, för vissa av oss. ;) För jag kan inte påstå att Malin mådde bra efter alla de där shotsen. Fick gå hem med henne någon gång vid 24-tiden. Det var ju egentligen meningen att vi skulle ut på Harrys men planerna ändrades fort som synes. Men vad gör man inte för sin bästa vän? Kan ju inte lämna henne där ensam inte, no way att jag skulle göra!Nu är det dags att åka till tåget här men fortsätter rapporteringen ikväll när jag kommit hem från jobbet, just det...jag ska ju jobba ikväll, på stört när jag kommer hem.

Ovido - Quiz & Flashcards