Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Suss - 1 mars 2007 23:19

Man kan knappt tro på vad jag varit med om idag...Men om vi börjar med skolan då. Var svinaktigt trött imorse. Fick inte sova riktigt inatt heller. Vaknade 03.30 och hade VÄRLDENS värk i kinden så jag blev tvungen att gå upp och ta en tablett. Knappt så jag hittade till köket...Idag hade vi en redovisning och ett examinerande seminarium på skolan. Det gick bra båda delarna, även fast jag var trött som en gnu. På hemvägen ville jag mer än gärna somna i bilen men det blev inte så. Väl hemma blev det bråttom, skulle fara och jobba en halvtimme efter att jag klivit innanför dörren. Och inte visste jag vad jag skulle ha framför mig. Det är knappt så att jag kan tro det själv och trafikledarna blev väl galen på mig. Det var så att jag hade lastat postbilen med alla paket som jag skulle leverera, totalt 7 st idag, varav två av dem skulle till Njurunda och Matfors. Jag kom till stan och kollade på bensinmätaren...och det fanns ju knappt någon bensin kvar. Nu funderar jag ju febrilt varför jag glömde att kolla det innan jag for iväg. Levererade i alla fall ett paket som skulle till centrala stan och sedan fick jag åka tillbaka till Birsta för att byta bil. Lättare sagt än gjort! Det fanns inte en enda vänsterstyrd bil med bensin i...Det slutade, efter en timme, och jag dödsstressad, med att en trafikledare fick åka med mig till macken och tanka. Tog ju såklart lite tid det också. Slutade med att jag skulle leverera 6 paket på mindre än en timme, vilket så klart var en omöjlighet då jag var tvungen att åka till Njurunda och Matfors. Fick lösa det hela genom att ringa upp kunderna och fråga om det gick bra att komma senare och alla var snälla och sa att det gick bra. Inte nog med allt detta så tog batteriet i handdatorn slut också. Inte riktigt min dag idag kanske... Var väl tillbaka på jobbet 22.30 och sen bar det av hemöver. Kändes som att det var en stor lättnad att jag klarat av det jag trodde aldrig skulle gå ett tag. En ny erfarenhet. Var länge sedan jag kände mig så stressad som jag varit idag...det kan jag lugnt konstatera. Nu har pratat med kussen i tele och berättat om min historia. Ska väl sitta och surfa ett tag till sen blir det stört i säng. Trötter som sjutton. Imorrn är det handdatorutbildning mellan 12-16 och sedan vanligt jobb med Jens mellan 17-21.

Ovido - Quiz & Flashcards