Alla inlägg under november 2007

Av Suss - 19 november 2007 12:09

Sitter hos Hamstern i Sundbyberg... Har varit här i Stockholm sedan lördag kväll. Det blev en sen kväll, lade oss vid 3 och klev upp kl. 9 på söndagen. Jag var trött och såg ut som en zombie. När vi skulle bege oss ut på stan och höll på att ta på oss ytterkläderna gjorde jag världens snubbling på Jonnas handväska. Verkligen världens snubbling. Innebar ont i knäna. Sedan fortsatte jag att vara allmänt flummig hela dagen typ. På tunnelbanan började vi prata om dialekter, kom inte ihåg av vilken anledning. Typ om att man säger mer rev, reka och bebis här i stan, istället för räv, räka och bäbis i typ Sundsvall. Gubben som satt bredvid Jonna hade ju lyssnat lite på vårt samtal så han han frågade hur vi sa be, typ be som i kyrkan. Han trodde väl att vi uttalar det bä kanske.

Det vara bara Jonna som hittade något igår. Jag sökte efter skor men fann inga i min smak och som passar till min stil. När vi var less på stan åkte vi till Kista och käkade på food court. Sedan blev det hemgång. Mätt och dan. Tryckte i oss lite godis och sedan blev det kladdkaka på det. Kollade på film, Death at the funereal eller vad den nu hette. Jag satt och småsov till och från, var fortfarande trött. Men det blev iaf rätt tidig sänggång igår, före 00.00 Hamstern skulle ju jobba idag och vi var ju även aströtta.

Nu står Jonnster i duschen, jag är redan ren. Dock ser jag väl ut som en skata i huvudet. ;) Har inte borstat håret ännu. Ser ut som att vi skall ta en promenad in till Solna centrum och se om vi träffar Jonnas gamla fotbollskompis. Sedan är Jessica och Daniel på ingång till staden så vi ska käka middag med dem och därefter bär det väl av till KENT-konserten! :)

Av Suss - 15 november 2007 23:41

Jag blir så less på alla människor som skriver i sina bloggar att de är kärare än aldrig förr när en annan sitter här och inte känner någon kärlek på det sättet alls, bara kärleken till vänner och familj. Man blir ju bara deprimerad. Jag vill också känna den känslan då det bara pirrar i hela kroppen. Jag tror jag får börja gå i Schulmans spår snart...Lotta ut en dejt!

Vad säger ni om det? ;)

Av Suss - 15 november 2007 00:12

Det var på tiden att jag tog tag i diskussionsskrivandet på rapporten i matte. Nu är rapporten helt färdig and it feels great! Ett bekymmer mindre under tentaläsningen. Imorrn blir det lite seminarieförberedelser tror jag? Eller litteraturläsande. Hmm...

Nu ska det sovas i den renbäddade sängen.

Av Suss - 12 november 2007 22:53

Har du svårt att somna om kvällarna? Jag har lösningen... LÄS KURSLITTERATUR! Rena rama sömnpillret, du blir trött utan att behöva stoppa i dig något. ;)

Var bara tvungen att läsa när jag kom hem. Hade ju inte räknat med att vara borta från pluggningen i typ 4 timmar p.g.a den där promenaden. Men så blev det. Så det blev soffan när man kom hem, fram med boken och vips slocknade man till.

Jag antar att det finns fler som känner igen sig. Är jag ganska så säker på. :)

Av Suss - 12 november 2007 16:46

Lovade mig själv igår att jag skulle gå på promenad idag. Eller lova och lova...satte press på mig själv är väl kanske rätta ordet. Nu sitter jag hos Jonna och skriver... Vi har rätt nyligen kommit tillbaka från en långpromenad. Jonna står i duschen, ska tydligen ner på stan och träffa miss träningsnarkoman her self sen ikväll och fika. ;) Sitter och väntar på att pommesen i ugnen skall bli klara, Jonna bjuder på pommes med körv idag. :) Så man slapp laga middag även idag, skönt! :)

Bäst man går och kollar till dem innan de är mer svarta än gula. :P  

Av Suss - 11 november 2007 22:54

Kussen påpekade att jag har blivit dålig på att blogga den senaste tiden. Ska hon säga som skrivit ett inlägg på två månader, menar jag då. ;) Men såklart finns det nog en anledning till att mitt bloggande inte är som förr. Delvis beror det mycket på att det är mycket i skolan som skall göras, delvis glömmer jag det hela. Och kanske inte heller känner lika stor motivation som förr...

Idag är det farsdag i alla fall och det har inneburit ett besök hos föräldrarna. Det har snöat typ 1 dm. Kollade på Finland - Sverige i Karjala Cup (givet eftersom man är hälften finne och hälften svensk). ;) Men jag var rätt trött så jag somnade mitt upp i allt. Så nu är jag piggelin kan jag säga er.

På lördag drar jag och Jonna till Estocolmo. Ska bli fun! Träffa Hamstern som man inte sett skymten av sedan augusti eller något sådant. Vi ska sova hos honom. Söndag blir det nog stadsbesök och så även kanske på måndag. Måndag kväll är det dock det vi åker dit för, Kent-konserten! =)

Av Suss - 9 november 2007 12:44

Jag ska jobba ikväll och det snöar så här dant nu... Det värsta är jag kan inte ens överhuvudtaget kan vara säker på att de bytt till vinterdäck på bilarna på jobbet... För så fort det är nåt som måste ske tar det år och dar. Att byta lampa på en enögd bil kan ta en månad. Så jävla oansvarligt! Tror ni att det känns bra då?

Av Suss - 8 november 2007 23:46

Idag gjorde jag klart övningstentan vi fått. Eller nästan iaf... Har inte orkat göra sista uppgiften på 4 poäng ännu. Men bra har det gått i alla fall, 34/40, sista uppgiften som sagt inte inräknad. Jag känner inte alls någon oro för mattetentan. Annat är det med tentan i läs- och skriv. Har ändå suttit och läst igenom räkneexempel i komvux A-mattebok jag lånat av Lotta. Precis som jag alltid brukade göra framför allt inför nationella proven nian och i gymnasiet. Men har fortfarande en del att avverka. Men inte stött på några svårigheter hittills. :) Det syns bra ut, som mammas och pappas f.d bas skulle sagt. ;)

Struntade i dagens föreläsning och lab. Var inte obligatoriska och sedan kände jag att det var totalt slöseri med tid för min del att sitta och lyssna på något som jag redan kan. Det blev sovmorgon istället och skönt var det. Klev upp, tog det lugnt, räknade lite matte, for och jobbade ett par timmar, fick besök av mamsen, papsen och brorsan, vi käkade och sedan for de hem. Sedan kollade jag på Lyxfällan, mitt favoritprogram. ;) Kanske beror på att man läste ekonomi under gymnasiet? Jag vet inte. Men jag tycker att man lär sig rätt mycket.


För övrigt beställde jag vinterskor idag. För första gången tar jag en chansning men jag tyckte att de verkade så mysiga så kunde inte så emot. Ni finner dem här på länken.


Klockan har dragit iväg. Hade i min tanke halvt bestämt att jag skulle kolla på senaste avsnittet av Prison Break men så blev det icke.

Ovido - Quiz & Flashcards