Alla inlägg den 4 november 2007

Av Suss - 4 november 2007 00:25

Jag förundras över hur tiden kan gå så fruktansvärt fort. Det känns som att sista dagen på förra inneveckan var för kanske en vecka sedan men det har gått redan tre! Och på måndag är det dags igen. Föreläsningar så att man somnar, dock ingen tenta och tur är väl det. Den kommer v. 50 istället. Och v. 2. Jippi!

Idag har jag varit ute hos päronen i princip hela dagen. Storebror, hans sambo med respektive barn kom också dit så idag har jag fått ännu mer underlag för min rapport, jag har hjälpt Amina och Allix att klä på dockor och lekt "jaga". Man blir som barnet igen. ;) Jag har även satt vid kylskåpet med Victor och lekt med magnetbokstäver och där upptäcker man sådant som man nu läst om i kurslitteraturen. Victor, som börjat i första klass nu i höst och är i full gång med läs- och skrivinlärningen skulle stava till "ishockey" med bokstäverna. Men det blev ju charmigt nog inte helt rätt om man skall gå efter stavningens alla principer... "ISHKI". Men går man efter bokstavsnamnen ser ni ju själva att detta är himla rätt. Jag tycker att det här är skitfränt. Och jag kommer förhoppningsvis också få uppleva sådana här fräna upplevelser måååånga fler gånger i mitt liv. =)

Nu ska jag sortera smutstvätt och sedan gå och lägga mig. Hoppas ni haft en trevlig lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards