Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Kent-konsert och hemlängtan

Av Suss - 21 november 2007 18:37

Måndagen är förbi och så även Kent-konserten som var kanoners. Inte för att jag har någon annan konsert att jämföra med då men. ;) I väntan på att konserten skulle börja stod en kille framför oss, han hade tydligen köpt en ny skjorta. I armhålan hängde nämligen prislappen kvar. Och gud vad vi garvade. Knäppte även smygbild. ;)

Både jag och Jonna hade skaplig hemlängtan hela måndagen. Skulle bli så skönt att åka hem på tisdag, lämna den stora stressiga staden med glädje. Så räkna inte med att se mig där på ett tag. Åker jag någonstans nästa gång så blir det Göteborg och sen en tur på Gekås igen. Slösa lite pengar.

När vi skulle hem var det såklart någe tok med tåget...nån tågskada. Satt och väntade ett bra tag utanför spåret som tåget skulle gå ifrån först, 10 minuter innan avgång ropar de att det var ett annat spår vi skulle åka från. Vi sprang och kånkade iväg med väskorna och när vi kommer till det spåret skall det bytas spår igen så vi får springa med väskorna ytterligare en gång. Axeln var typ mos. Bredvid oss på tåget fick vi också en pratsam gubbe som skulle på nån konferens här i stan, som satt och drog dåliga historier hela tiden. Jag var astrött eftersom det inte blev så mycket sömn den natten heller. När man väl var hemma, typ 40 min för sent kom Emelie, Jonnas jobbarkompis, och hämtade oss på stationen. Gulligt av henne. Sedan var det jobb hela kvällen.

Imorse blev det tidig uppstigning igen. Skulle till homeopraktikern och få domen. Måste fortsätta med det där statans kaninfodret. Fast nu halva dosen som tur är. Så det blir ju inte riktigt lika dyrt. Får väl se hur läget är i mars när man skall på återbesök.

Väl hemma igen började jag läsa kurslitteratur. Sedan ringde jag päronen och jag tror jag aldrig suttit i tele med dem i över en halvtimme förut faktiskt. Sedan läste jag vidare, och jag somnade, eller tillät mig somna, i nästan två timmar. Gött var det. 70 sidor har avverkats idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 18 mars 2008 23:56

Ville bara informera er om att jag startat en ny blogg av den anledningen att jag bara har 3 bilder till som jag får ladda upp innan jag måste paya för att kunna lägga upp bilder efter det. Kan tyckas snålt men wtf... ;) Det är roligt med förändringa...

Av Suss - 18 mars 2008 22:15

Bye bye Modo! Idag visade vi vem som var bäst, 5-0 på bortais, utklassning! :D Nu återstår det att se vilka vi får möta i semin... ...

Av Suss - 18 mars 2008 13:44

Nu har det gått två år sedan jag hade min inflyttningsfest här i lägenheten. 18 mars 2006 är nog ett datum jag aldrig kommer att glömma! :) Då det blev lite för mycket Mintuu. Får rysningar nu när jag bara tänker på det. Hövva! :P Men det var en roli...

Av Suss - 18 mars 2008 12:18

Det snöar och har väl så gjort typ hela natten. Och...jag tycker inte alls om det! Nu vill jag ha vår, fan vad härligt det skulle vara att bara dra iväg utomlands på sekunden. Till sensommaren har det gått tre år (på den tiden levde man som sambo och...

Av Suss - 17 mars 2008 23:28

Födelsedagsbarnet som lyckades blunda på nästintill alla bilder, med de populära glarrerna som gick laget runt. ;)   Jaa...ni ser ju själva. :P   Emelie, Johan och Sandra have some fun!   Pierre och Danne was there...   Ztefanio och Peter   Ma...

Ovido - Quiz & Flashcards